  • Data: 2009-05-15 11:39:15
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 15 May 2009 10:13:10 +0200, Sebastian napisał(a):

    > Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

    Mój bank już teraz wie o mnie więcej, niż moja rodzina, chociaż
    płatności drogą elektroniczną dokonuję tylko częściowo.
    Bank zna mój adres, nr telefonu, mój Pesel, NIP, Regon, imiona moich
    rodziców, a nawet nazwisko rodowe mojej matki.
    Wie ile mam oszczędności, jakie są moje źródła dochodów, ile z którego
    otrzymuję oraz na co wydaję pieniądze. Gdzie spędzam urlopy lub
    podróżuję służbowo, ile na to wydaję oraz gdzie aktualnie przebywam.
    Wie jakim jeżdżę samochodem (z dokładnością do numeru rejestracyjnego,
    nr podwozia oraz rocznika), jak często ten samochód się psuje, a ja
    płacę mandaty.
    Bank wie także jakie mam hobby, jakie mam nieruchomości, jak wysokie od
    nich płacę podatki, jaki jest mój stan zdrowia, gdzie się leczę, a gdzie
    spędzam swój wolny czas.
    Jeszcze parę lat temu służby specjalne mogły tylko marzyć o tak szerokim
    wachlarzu informacji na temat rozpracowywanego obiektu!
    A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
    klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
    zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!
    Opisywane na grupie takie przypadki mówiły o niezapłaconym mandacie, ale
    gama powodów do podjęcia takiego działania bez wątpienia z czasem będzie
    się poszerzać.
    Bo w końcu jeśli komuś za niepłacenie alimentów można zabrać prawo
    jazdy, to dlaczego by nie zablokować mu wszystkich kont?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof