  • 11. Data: 2009-01-09 15:22:04
    Temat: Re: Bank - wygenerowanie tego samego PINu do karty...
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    witek wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:49674569$1@news.home.net.pl...
    > Tyle, że znalezienie metodą "brutal force" 4 cyfrowego PINu na podstawie
    > jego hasha
    > jest śmiesznie proste. (10000 kombinacji). Nawet się nie opłaca tego
    > szyfrować.

    W takich sytuacjach robi się złożenie, wszystko zależy od algorytmu.
    Zwięszysz to 100.000.000.000 możliwości ID+PIN. To i tak zbyt łatwe
    do 'złamania' (cyfry), więc nie problem dodać coś do całości
    (np słowo K@pytko). No ale chyba pl.biznes.banki to nie jest
    miejsce do dykusji na temat alogrytmów trzymania skrótów hasła ;)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 12. Data: 2009-01-09 15:25:42
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:496738c9$1@news.home.net.pl...

    > Łomatko, dobrze że to dotyczy niepolskiego banku. Jakby w PL występowało
    > takie samo zjawisko, to nic tylko się załamać.
    > Prawdopodobieństwo zbiegu okoliczności małe, ale jednak mierzalne. Super
    > by było gdyby ktoś był w stanie przetestować to ponownie w tym samym
    > banku, na karcie tego samego rodzaju...

    No mi się aż ciepło zrobiło. Żałuję, że wcześniej znisczyłem kartkę
    z pinem. Jak nie znajdę nikogo do 'testu', to za miesiąc dla
    eksperymentu powtórzę operację.

  • 13. Data: 2009-01-09 16:50:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> writes:

> [...]
    > Zwięszysz to 100.000.000.000 możliwości ID+PIN. To i tak zbyt łatwe
    > do 'złamania' (cyfry), więc nie problem dodać coś do całości

    Nie, tu nic nie zalezy od algorytmu, bo bankomat żąda tylko PINu, nie
    jakichs dodatkowych slow. Nie ma sie zastosowac skutecznie zadnego
    hashowania do PINu, innymi slowy kazdy bank w efekcie zna wszystkie
    PINy.

    Dokladnie tak samo jest nie tylko w bankach, ale wszedzie, gdzie
    uzywane sa (tylko) PINy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2009-01-09 16:53:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> writes:

    > Udałem się do oddziału banku, poprosiłem o wygenerowanie nowego pinu.
    > PIN przyszedł pocztą (standardowo w nieoznakowanej kopercie itd.).
    > Co mnie zaskoczyło: IDENTYCZNY, jak poprzedni.

    Moze to nie bylo wygenerowanie nowego a przypomnienie starego :-)

    Aczkolwiek nie powinno sie czegos takiego robic, bo zmiana PINu
    zostawia lepszy slad w systemie i trudniej ja przegapic (gdyby np.
    ktos nieuprawniony uzyskal koperte).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2009-01-09 19:10:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Fafnaście lat temu dostałem pin będący kawałkiem (krótkiego wówczas) numeru na
    karcie, głównie same zera ;-))

    BTW był już watek o powtarzających się numerach cvv na różnych kartach.

    -----

  • 16. Data: 2009-01-09 22:22:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"
> [...]
    > jakichs dodatkowych slow. Nie ma sie zastosowac skutecznie zadnego
    > hashowania do PINu, innymi slowy kazdy bank w efekcie zna wszystkie

    citi-prawda, jak to się kiedys na pbb mówilo :-)
    *** blad ***

  • 17. Data: 2009-01-10 22:59:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

    > citi-prawda, jak to się kiedys na pbb mówilo :-)
    > *** blad ***

    Zaproponuj dzialajacy system PINow odporny na atak brute-force, nie
    bedziesz pisal takich rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-01-12 20:15:46
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Zaproponuj dzialajacy system PINow odporny na atak brute-force, nie
    > bedziesz pisal takich rzeczy.

    Przecież podobno po trzech nieudanych próbach karta jest blokowana,
    względnie połykana? (Tak wszyscy straszą, ale nie testowałem.)

    A jak ten PIN jest trzymany w bankowym komputerze, to już inna
    sprawa, raczej łatwo go stamtąd ukraść nie będzie. Jeśli
    jest zhashowany, to jeszcze trzeba ukraść algorytm. No i resztę
    danych karty, oczywiście.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 19. Data: 2009-01-13 02:12:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> writes:

    > Przecież podobno po trzech nieudanych próbach karta jest blokowana,
    > względnie połykana? (Tak wszyscy straszą, ale nie testowałem.)

    W bankomacie, moze tak. Ale tu mowa byla o informacjach posiadanych
    przez bank.

> [...]
    > sprawa, raczej łatwo go stamtąd ukraść nie będzie. Jeśli
    > jest zhashowany, to jeszcze trzeba ukraść algorytm. No i resztę

    Bank posiada te informacje, nie musi sobie ich krasc - nie chodzilo
    o kogos z zewnatrz.
    --
    Krzysztof Halasa