  • 11. Data: 2002-06-20 10:57:59
    Temat: Re: Bank dla spółki z dostęprzem przez internet.
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > może Telekakao wystarczy?

    Może wystarczy, ale odstrasza mnie słowo "pekao"....

    Kamiluu

  • 12. Data: 2002-06-20 13:12:08
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Szukam właśnie banku, w którym mógłbym założyć konto dla spółki jawna
    (prawie
    > że osoba prawna). mBank i Inteligo zdaje się odpada, bo te konta są tylko
    dla
    > osób fizycznych.
    >
    > Zastanawiam się nad ofertą WBK (dostęp przez internet dla wszystkich
    wspólników
    > na hasło, przelewy z tokenem w gestii jednego wspólnika, karta VE). A może
    > warto brać ten ichni "pakiet biznes"? Jaki jeszcze inny bank da mi podobne
    > możliwości, a może będzie tańszy?

    mBank jest takze dla firm - bez oplat. Ale zdaje sie przelewy po 1zl .

  • 13. Data: 2002-06-20 18:04:55
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > mBank jest takze dla firm - bez oplat. Ale zdaje sie przelewy po 1zl .

    Jakich firm? Jednoosobowych? Oczywiście!
    "mBIZNES Konto to rachunek bieżący przeznaczony dla osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą." Źródło cytatu:
    http://www.mbank.com.pl/mbiznes.html

    No tak, będąc wspólnikiem spółki nadal jestem osobą fizyczną :-) Ale spółka już
    nie, a to ona własnie ma posiadać konto.

    Kamiluu

  • 14. Data: 2002-06-20 21:19:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (20 Jun 2002 20:04:55 +0200),
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >No tak, będąc wspólnikiem spółki nadal jestem osobą fizyczną :-) Ale spółka już
    >nie, a to ona własnie ma posiadać konto.

    Spólka cywilna może być właścicielem konta w mBanku. Jak jawna, to
    niestety chyba nie...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 15. Data: 2002-06-21 08:08:06
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Spólka cywilna może być właścicielem konta w mBanku. Jak jawna, to
    > niestety chyba nie...

    Dlatego w pierwszysm poście zaznaczyłem, że chodzi o jawną.

    > Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder

    Widzę, że dyskusja na temat znaczenia słowa eminencja przyniosła namacalne
    skutki :-)

    Kamiluu

  • 16. Data: 2002-06-22 06:47:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002 23:28:16 +0200, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:
    >Ps. a w multibanku nie mozna zalozyc konta dla s.j. ??

    Nie. A Nordea w najtanszym pakiecie obsluguje osoby prawne ? Jak tak
    to maja istotnego plusa :-/
    Tylko czy tam nie kaza placic za obowiazkowy token ?
    Zdajsie lista hasel dostepna jest tylko dla indywidualnych

    PS, jak ja nie cierpie newsowac offline, sprawdzilbym zaraz na www ale
    siedze w pociagu :-)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 17. Data: 2002-06-22 09:33:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (21 Jun 2002 10:08:06 +0200),
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Dlatego w pierwszysm poście zaznaczyłem, że chodzi o jawną.

    Aczkolwiek spytaj w mLinii..

    BTW: Co to jest spółka jawna? Inne spółki rozumiem, a ta jest mi znana
    tylko z nazwy... Możesz mi w skrócie wyjaśnić czym się różni od sc lub
    zoo i po co taka?

    >Widzę, że dyskusja na temat znaczenia słowa eminencja przyniosła namacalne
    >skutki :-)

    Ależ oczywiście... :-)

  • 18. Data: 2002-06-22 11:17:25
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Nie. A Nordea w najtanszym pakiecie obsluguje osoby prawne ? Jak tak
    > to maja istotnego plusa :-/

    http://www.nordeabank.pl/pl/article/3885.html
    "Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą jako osoba fizyczna lub jesteś
    wspólnikiem w spółce osobowej proponujemy Ci rachunek eFirma, który możesz
    otworzyć przez internet lub w oddziale banku." Spółka jawna to właśnie spółka
    osobowa.

    > Tylko czy tam nie kaza placic za obowiazkowy token ?

    Niby nie, chociaż tak:

    "Prowadzenie rachunku (miesięcznie) 9 PLN
    Pakiet uwierzytelniający
    - Wydanie tokena - bez opłat
    - Opłata za korzystanie z tokena w pierwszym roku od założenia rachunku
    (miesięcznie) - 20 PLN
    - Opłata za korzystanie z tokena w kolejnych latach - bez opłat"

    Ergo - token kosztuje mnie 240zł....

    > Zdajsie lista hasel dostepna jest tylko dla indywidualnych
    "- Wydanie karty uwierzytelniającej - bez opłat"
    Winika z tego, że token nie jest obowiązkowy.

    > PS, jak ja nie cierpie newsowac offline, sprawdzilbym zaraz na www ale
    > siedze w pociagu :-)

    Newsować offline? Pierwsze słyszę :-)
    Kamiluu

  • 19. Data: 2002-06-22 11:22:24
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > BTW: Co to jest spółka jawna? Inne spółki rozumiem, a ta jest mi znana
    > tylko z nazwy... Możesz mi w skrócie wyjaśnić czym się różni od sc lub
    > zoo i po co taka?

    http://firma.onet.pl/A,687,1058934,poradnik.html
    "Spółka jawna jest osobową spółką handlową i praktycznie stanowi odpowiednik
    spółki cywilnej. Główna różnica to subsydiarna odpowiedzialność wspólnika i
    obowiązek ujawnienia w nazwie co najmniej nazwiska (firmy) jednego ze
    wspólników."

    Ogólnie - spółka jawna to odpowiednik niegdysiejszej spółki cywilnej. Obecnie
    zaś spółce cywilnej zostało nadane nowe znaczenie:

    "Spółka cywilna staje się formacją zanikającą. Do 31.12.00 spółki cywilne
    istniały jako samodzielne podmioty gospodarcze, które mogły być przedmiotem
    wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Obecnie nie jest już to możliwe,
    natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby spółki cywilne zawiązywać dla
    realizowania celów gospodarczych. W tym przypadku w wydziale działalności
    gospodarczej rejestrują się poszczególni wspólnicy, jako samodzielnie
    prowadzący działalność gospodarczą, zaznaczając we wniosku, że działalność
    prowadzić będą w formie spółki cywilnej."

    Spółka cywilna nie jest juz osobą prawną. Spółka jawna tak, choć jak
    mówią "ułomną". Np. sp.j. nie może cię podać do sądu. Zrobić to może właściciel
    spółki na bazie kodeksu cywilnego.

    Kamiluu

  • 20. Data: 2002-06-22 21:02:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (22 Jun 2002 13:22:24 +0200),
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >wspólników."

    >Ogólnie - spółka jawna to odpowiednik niegdysiejszej spółki cywilnej.

    No to w zasadzie może mBank to łyknie. Zadzwoń...

    >Spółka cywilna nie jest juz osobą prawną. Spółka jawna tak, choć jak
    >mówią "ułomną". Np. sp.j. nie może cię podać do sądu. Zrobić to może właściciel
    >spółki na bazie kodeksu cywilnego.

    Słowem, poza jakimś czysto ideologicznym podejściem, nie widzę na
    razie różnicy w stosunku do sc... Dziwne... Po co taki rozdział form?
    Odpowiadasz też całym majątkiem?