  • Data: 2005-06-08 19:13:28
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik PshemeK napisał:

    > To hasło maskowane, o którym pisze Jacek to nie to co myślisz. Nie
    > chodzi o gwiazdki wpisywane zamiast literek.
    > Chodzi o to, że przy logowaniu system prosi nie o całe hasło, tylko o
    > wybrane z niego losowo znaki. Tak jest np. przy potwierdzaniu transakcji
    > w systemie bankowości telefonicznej BPH. I w ING też chyba tak jest.

    Dla mnie to kompletny bezsens. Pamietam swoje hasla jako pewne ciagi i
    podawanie ich na wyrywki mnie dobija. Szczegolnie przez telefon.

    > Natomiast zgadzam się z Jackiem. Rezygnacja z hasła maskowanego to nie
    > był najszczęśliwszy pomysł. Najlepiej, żeby hasło maskowane pojawiło się
    > również przy podpisywaniu dyspozycji kluczem.

    Nieszczesciem jest to, ze bank nie potrafi sie zdecydowac na proste,
    bezpieczne i _wygodne_ tokeny lub hasla jednorazowe.

    > Jak zostało zauważone, jest to proste a zarazem skuteczne.

    Wcale nie jest proste (dla uzytkownika).

    Bartol