  • Data: 2004-05-04 14:22:46
    Temat: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 May 2004 13:46:29 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >co okreslało pełnomocnictwo szczegółowe? Brak odpowiedzialności za
    >nieterminowe spłaty kredytu?

    _Żadne_ pełnomocnictwo nie określa odpowiedzialności za spłatę
    kredytu. Pełnomocnik NIE ZAWIERA umowy z bankiem.

    >Gdzie jest to zapisane? w umowie rachunku bankowego czy w umwoie limitu?

    Odwrócę - gdzie jest zapisane, że pełnomocnik ponosi jakąkolwiek
    odpowiedzialnoścć wobec banku za swoje działania?
    Chyba Ci sie pełnomocnictwo ze współwłasnością myli.
    Pełnomocnictwo polega na tym własnie, że pełnomocnik ma prawo
    wykonywać czynności prawne w imieniu wlaściciela, który za te
    czynności ponosi pełną odpowiedzialność. Pełnomocnik odpowiada tylko
    wobec właściciela.

    >A dlaczego bank ma nie mieć takiego prawa?
    >http://www.bik.pl/biknew/pol/law.htm

    Ano dlatego, że aby miec to prawo, musi mieć zgodę danej osoby.

    >Konkretnie czego? Właściciel konta ustanowił pełnomocnictwo szczegółowe
    >do.... wpłat, wypłat, przelewów-tego nie wiemy? Pełnomocnik korzystał z konta
    >z przyznanym limitem( wpłacał, wypłacał?). Limit nie był spłacany. Bank
    >przekazał dane dłużników do BIK zgodnie z prawem.
    >http://www.bik.pl/biknew/pol/law.htm.

    Bank miał prawo przekazać dane, ale tylko właściciela. Dokładniej -
    właścicieli, czyli osób, które zawarły umowę. Tylko te osoby sa
    odpowiedzialne. Pełnomocnik NIE ZAWIERA z bankiem żadnej umowy.

    >Nie wiem czy DB wycofał dane pelnomocnika z BIK przyznając się do błedu czy
    >tez nie-tego nie rozumiem. Jeśli wycofał pisząc o tym w piśmie do Was(?)to
    >macie rację. I tego fragmentu nie rozumiem.

    DB w pierwszym podejściu się zobowiązał do usunięcia nieprawdziwych
    danych jakie podesłal do BIK-u. I z tego się nie wywiązał. Nie dość,
    że danych nie usunął, to jeszcze dołożył kolejna porcje nieprawdziwych
    danych.
    --