eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[AmEx] Wrazenia z uzytkowania › Re: [AmEx] Wrazenia z uzytkowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [AmEx] Wrazenia z uzytkowania
    Date: Sun, 17 Apr 2005 17:01:26 +0200
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 76
    Message-ID: <d3tto4$6oq$1@achot.icm.edu.pl>
    References: <d3tfgq$j5b$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010164066.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1113750084 6938 84.10.164.66 (17 Apr 2005 15:01:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Apr 2005 15:01:24 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <d3tfgq$j5b$1@inews.gazeta.pl>
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    X-Enigmail-Version: 0.90.1.1
    X-Accept-Language: en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:344382
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin wrote:
    > Witam
    >
    > Ostatnio w firmie obdarowali nas kartami AmEx (obciazeniowe)
    > sluzbowymi i prywatnymi.
    > Wlasnie zastanawiam sie czy zostawic sobie prywatna karte. W sumie
    > to jej uzytkowanie nic nie kosztuje. Karta nie jest wydawana
    > pzez zaden bank tylko przez American Express Poland sp. z o.o. Na razie
    > zauwazylem, ze
    > ze w Polsce ma duzo mniejsza akeptowalnosc niz Visa/MC.
    > W zwiazku z tym do uzytkownikow tej karty mam kilka pytan:
    > Jak z reklamacjami skladanymi do transakcji tych kart?
    > Przy zakupach zagranicznych jak sie ma sprawa kursow? Zwlaszcza
    > w porowaniu np. z Visa w Multi (BRE)?, np. przy zakupach w Amazon.
    > Dodatkowym atutem wydaje sie byc fakt, ze karta nie ma PINu.
    > Wiec transkacje potwierdza sie tylko podpisem:)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin
    >
    >

    Sprawdź jakie masz warunki dotyczące:
    a) postępowania w przypadku jej zaginięcia lub kradzieży.
    b) j.w. ale dla reklamacji transakcji.

    Na co należy zwrócić baczną uwagę:
    ad a) Czy musisz dopełnić jakiś dodatkowych formalności, tj.
    - zgłosić ten fakt na policję;
    - uzyskać z policji protokół przyjęcia zgłoszenia;
    - potwierdzić faksem ten fakt i to na określonym formularzu, i w z góry
    wyznaczonym czasie;
    - zgłosić się do danej placówki banku, czy czegoś w tym stylu
    Te powyższe punkty przedstawiam na podstawie wyciągów z regulaminów
    wielu kart płatniczych.
    O ile wiem oryginalny AMEX, podobnie jak DC nie stosują takich
    komplikacji, a więc karta z założenia jest pewniejsza i mniej przysporzy
    Ci problemów w "trudnych chwilach"...

    ad b) Przede wszystkim:
    - w ciągu jakiego okresu czasu musisz to uczynić (czasem są to 2
    tygodnie od _wygenerowania_ zestawienia);
    - czy musisz w tym celu wypełniać jakieś specjalne formularze i stawiać
    się gdzieś osobiście?
    - czy bank wstępnie uznaje Twoje roszczenia (to jest najważniejsze!)
    - jaką kwotę maksymalnie możesz stracić?
    - czy musisz przedstawiać dodatkowe dokumenty...
    Wiele banków nie uznaje wstępnie Twojej reklamacji, a więc pomimo,
    że zgłosisz niezgodność, że to nie Twoja transakcja, to będziesz musiał
    za nią zapłacić...
    Czy musisz dostarczać wydruki potwierdzeń transakcji?
    Jeden z banków żąda aby mu przedstawić wszystkie potwierdzenia
    transakcji bezgotówkowych (wydruki z POSów) za ten okres w którym jest
    reklamowana transakcja...
    Jak uznawany jest Twój udział w reklamowanych transakcjach - tyczy
    się zgłoszenia kradzieży czy zaginięcia. Zgodnie z ustawą: pełna
    odpowiedzialność banku od chwili zgłoszenia, a do chwili powyżej (dla
    banku) 150EUR. Ale wiele banków daje lepsze warunki np. pełne już od
    48,czy 72h przed zgłoszeniem, bądź np. maks.100PLN, czy 50$ przed
    zgłoszeniem.

    Sprawdź zatem sam i o ile się orientuję masz jedne z najlepszych
    warunków obsługi.
    Więc głupotą byłoby pozbywać się takiej karty.

    Co do akceptowalności, to aby ustrzec się przed problemami sugeruję
    posiadać jeszcze jakąś jedną, ew. dwie karty.
    Przynajmniej jedna z nich musi być popularnych w UE systemów Mastercard
    lub Visa.
    Przyjmij jednak zasadę: płacę AMEXem, a jak się to nie udaje to dopiero
    tą inną kartą... :-)

    Pozdrawiam,

    Tomasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1