  • 1. Data: 2008-03-31 19:36:07
    Temat: AmEx Millenium - akceptowalnosc
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dzisiaj po raz kolejny nie udalo mi sie zaplacic AmExem pomimo, ze na
    szybie sklepu widniala naklejka, a pani na kasie twierdzila ze mozna
    (akurat mogla sie nie znac). Takie cos spotyka mnie juz po raz kolejny i
    zastanawiam sie po co mi taka karta, ktora ciezko jest gdziekolwiek
    zaplacic (nawet tam, gdzie niby mozna). Czy ktos jeszcze ma takie
    przejscia ? Oczywiscie mozna to zwalic na wine sklepu (bo nie chce
    placic wiekszej prowizji) aczkolwiek taka opcje zdecydowanie odrzucam,
    bo ludziom na kasie to przewaznie wszystko jedno, a AmExow u nas jest na
    tyle malo, ze po prostu pewnie nie maja w ogole pojecia o jakiejs
    wiekszej prowizji (jesli taka faktycznie jest).

    Tym niemniej ja swojego AmExa albo zamienie na pilkarska MC albo po
    prostu zamkne, bo jestem z tej karty wybitnie niezadowolony.

    Za to coraz bardziej podoba mi sie Citi BP. Po 2 miesiacach mam juz
    jakeis 700 punktow na karcie i niebawem przyjdzie czas na jakies
    nagrody. Przekonalem sie tez do przelewow z karty za rachunki. A z uwagi
    wlasnie na te punkty ostatnio do placenia wybieram przewaznie karte Citi.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-03-31 21:17:39
    Temat: Re: AmEx Millenium - akceptowalnosc
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > wlasnie na te punkty ostatnio do placenia wybieram przewaznie karte Citi.

    za 700 punktów to dostaniesz talon na BigMaca albo małego hefalumpa ;-D
    a mnie po 15 miesiącach nazbierało się około 9k punktow i na razie nie wiem
    na co je wymienić...

    ta karta służy u mnie głównie do przelewów i do płacenia za benzynę, a za
    wszystko inne płacę Allekartą kredytową i też zbieram punkty
    tylko, ze PayBack

    jakoś nie lubię już kart, które nie generują przy płaceniu żadnych
    punktów...jakoś się juz przyzwyczaiłem

    pozdr.
    RobertS

    ps
    złożyłem wniosek na AmExa w Mille, dzwonili do mnie już 4x aby wysłał im
    wyciągi z poprzedniej karty...a zrobiłem to już po pierwszym telefonie, nie
    mam już siły, aby walczyć z Mille, ten bank i jego procedury zwyczajnie
    mnie przerasta

  • 3. Data: 2008-03-31 21:19:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Tym niemniej ja swojego AmExa albo zamienie na pilkarska MC albo po
    > prostu zamkne, bo jestem z tej karty wybitnie niezadowolony.

    a gdzie dają ww. MC? mam do wymiany (na inną) kk Orange z BZWBK ;-)

  • 4. Data: 2008-03-31 21:25:16
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > nie lubię kart, które nie generują przy płaceniu żadnych punktów

    > złożyłem wniosek na AmExa w Mille

    a ten amex z millennium będzie owocował jakimiś punktami?

    pytam, bo właśnie dziś wnioskowałem oddając im wyciągi z citi.

  • 5. Data: 2008-03-31 21:31:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > a ten amex z millennium będzie owocował jakimiś punktami?
    >
    > pytam, bo właśnie dziś wnioskowałem oddając im wyciągi z citi.

    żadnych punktów, tylko same problemy z akceptowalnością...a ja im oddałem
    wyciągi z kk BZWBK
    i ciągle coś się nie udaje i bank ostatnio zamilkł

    ps
    znalazłem tę MC na mistrzostwa, ładnie wygląda więc się pewnie zdecyduję
    ;-)
    chociaż od stycznia czekam na kk MC z PayPassem, ale coś w banku nie
    zagrało i do dzisiaj nie ma ;-(

  • 6. Data: 2008-03-31 21:43:39
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 31 Mar 2008 21:36:07 +0200, Mithos napisał(a):

    > Tym niemniej ja swojego AmExa albo zamienie na pilkarska MC albo po
    > prostu zamkne, bo jestem z tej karty wybitnie niezadowolony.

    AmEx to u nas egzotyka (trochę może przejaskrawiam) i chyba tylko dla
    hobby można go sobie posiadać. MC Rajfiego? Widziałeś ich nową www
    przecież to jakiś totalny koszmar - dzisiaj u kolegi pod WinXP to
    sprawdzałem i działa koszmarnie wolno, no chyba że to dobrze działa tylko
    pod IE, bo ja próbowałem tylko pod Firefoxem. W każdym bądź razie mam
    wrażenie, że strona potrzebuje jakiegoś dwurdzeniowego 2GHz procka i 2 GB
    ramu?! Pojechał ktoś z tym ostro po bandzie IMO.

> [...]
    > nagrody. Przekonalem sie tez do przelewow z karty za rachunki. A z uwagi
    > wlasnie na te punkty ostatnio do placenia wybieram przewaznie karte

    To jeszcze w takim razie czeka Ciebie Allkarta i program PayBack - IMO
    jest to najlepszy program w .pl w sensie punkty<>nagrody.
    Ja tak jak pisałem wywalam wszystkie kk, albo zostawię sobie jakąś jedną,
    bo uważam (po kilkudniowych przemyśleniach), że tak naprawdę jest to w
    99% zbędny gadżet przynajmniej dla mnie, który prędzej czy później
    wygeneruje jakieś zbędne koszta ;)

    Xenocide

  • 7. Data: 2008-04-01 06:40:17
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jaki bank, taka karta niestety.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-04-01 10:52:54
    Od: "m23m" <m...@o...eu>

    > Dzisiaj po raz kolejny nie udalo mi sie zaplacic AmExem pomimo, ze na
    > szybie sklepu widniala naklejka, a pani na kasie twierdzila ze mozna
    > (akurat mogla sie nie znac).
    Naklejkę na szybie nakleja zwykle akwizytor firmy obsługującej płatności (np.
    PolCardu). Czasem - z nieuwagi lub lenistwa - nie wycina znaczka AmEx z naklejki
    mimo, że sklep tych kart nie akceptuje (o konieczności dodatkowej umowy - vide
    niżej). Kasjerka może faktycznie nie wiedzieć, czy sklep ma aktualną umowę z
    AmEx Polska. Być może nigdy jej nie miał, być może miał i zerwał (znam takie
    przypadki).

    > Takie cos spotyka mnie juz po raz kolejny i zastanawiam sie po co mi taka
    > karta, ktora ciezko jest gdziekolwiek zaplacic (nawet tam, gdzie niby mozna).
    Może do użytku zagranicą?
    Kilkukrotnie zdarzyło mi się w różnych krajach płacić kartą depozyt w hotelu
    (kwitek z imprintera, in blanco, ale za to także bez mojego podpisu) i z
    podsuniętego pliku kart (VISA, MasterCard, American Express) obsługa zawsze
    nieomylnie wybierała AmExa. Indagowani o dokonany wybór recepcjoniści zwykle
    odpowiadali coś wymijającego, ale nie zmieniali zdania. Coś musiało być na
    rzeczy, choć nie wiem co...

    > Czy ktos jeszcze ma takie przejscia?
    Ja mam... czasem, ale ostatnio rzadziej. Po prostu używam jej głównie na
    stacjach benzynowych i w supermarketach - a tam rzadko kto zna się na rodzajach
    kart. ;)

    > Oczywiscie mozna to zwalic na wine sklepu (bo nie chce placic wiekszej
    > prowizji) aczkolwiek taka opcje zdecydowanie odrzucam, bo ludziom na kasie
    > to przewaznie wszystko jedno,
    Nie wydaje mi się. Wielokrotnie zdarzało mi się (szczególnie w mniejszych
    sklepach) słyszeć: "A nie ma Pan jakiejś normalnej karty? VISA? MasterCard?"
    Ewentualnie: "Niech Pan tym nie płaci, bo szef mnie zabije!" Raz nawet chcieli
    mi podnieść cenę ze względu na płatność AmExem zamiast VISĄ, ale oczywiście
    zabiłem ich śmiechem. ;)

    > a AmExow u nas jest na tyle malo, ze po prostu pewnie nie maja w ogole
    > pojecia o jakiejs wiekszej prowizji
    W dużych sieciowych sklepach - tak. Tam rotacja kasjerów jest zbyt duża na to,
    by nauczyli się o kartach i prowizjach czegoś więcej niż zupełne podstawy
    obsługi. W mniejszych - niekoniecznie. Vide moje rozważania wyżej ("A nie ma Pan
    jakiejś...")

    > (jesli taka faktycznie jest).
    Jest. I to sporo wyższa.
    Dodatkowo, aby akceptować AmExy trzeba zawrzeć osobną umowę z American Express
    Polska. Karty te bowiem nie są zawarte w pakiecie oferowanym przez dostawców
    sprzętu i usług autoryzacyjnych (te wszystkie PolCardy, eCardy, Pekao SA itd.):
    tam masz tylko produkty VISY i MC.

    > Tym niemniej ja swojego AmExa albo zamienie na pilkarska MC albo po
    > prostu zamkne, bo jestem z tej karty wybitnie niezadowolony.
    Zamienianie kart w Millennium bywa upierdliwe (wiem coś o tym), ale może
    wszystko pójdzie dobrze. Skoro nikt jeszcze nie wymyślił karty uniwersalnej, bez
    zarzutu w każdej dziedzinie, to najważniejsze jest subiektywne zadowolenie
    konkretnego użytkownika karty (czyli twoje).

> [...]
    > wlasnie na te punkty ostatnio do placenia wybieram przewaznie karte Citi.
    Cóż... Jesteś po prostu "zbieraczem punktów". To nic zdrożnego, choć ja
    osobiście nie lubię się w to bawić. Można by rzec, że z tego wyrosłem - gdzieś w
    szufladzie leżą jeszcze karty sprzed lat, z "poprzedniego etapu rozwoju": Vitay,
    PremiumClub, Smart i BP.
    A Citi podpadło mi swego czasu bardzo, więc nie zamierzam mieć w nim ani konta,
    ani karty ani kredytu (wszystko to już tam miałem, konta nawet dwa - wliczając w
    to handlobank). Jako się rzekło - to kwestia indywidualnych doświadczeń i
    preferencji.

    m23m

  • 9. Data: 2008-04-01 19:12:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
> [...]
    > bo uważam (po kilkudniowych przemyśleniach), że tak naprawdę jest to w
    > 99% zbędny gadżet przynajmniej dla mnie, który prędzej czy później

    Chodzilo mi o pilkarskiego MC Millenium :)

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2008-04-01 19:12:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > a gdzie dają ww. MC? mam do wymiany (na inną) kk Orange z BZWBK ;-)

    Millenium.

    --
    Mithos