  • 1. Data: 2009-10-23 18:46:45
    Temat: Akcje PGE
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    Witam!

    Właśnie zainteresowałam się akcjami PGE.
    Wiem, że późno, ale mam nadzieję, że nie za późno.

    Mam pieniądze w jednym z banków, więc nie potrzebuję kredytu.
    Nie mam natomiast rachunku maklerskiego.

    Bardzo proszę o radę w jakim biurze maklerskim można by
    szybko załatwić założenie takiego rachunku. Chodzi mi
    o biuro, w którym zarówno opłaty za prowadzenie rachunku
    jak i za zlecenia nie będą zbyt wysokie.

    Czy zapis na akcje PGE też załatwia się przez biuro maklerskie,
    a jeśli nie to gdzie? Mieszkam w Warszawie.

    Pozdrawiam
    Ewelina

  • 2. Data: 2009-10-23 18:58:14
    Temat: Re: Akcje PGE
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Ewelina" <...@w...com> napisał w wiadomości grup

    Alior albo Bank Ochrony Środowiska

    IMO nie ma sensu kupować tego PGE w IPO no ale to Twoja decyzja.

  • 3. Data: 2009-10-23 19:06:29
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    > Alior albo Bank Ochrony Środowiska
    >
    > IMO nie ma sensu kupować tego PGE w IPO no ale to Twoja decyzja.

    Dziękuję za odpowiedź.
    Co to jest IPO?
    Dlaczego nie mam sensu - proszę o krótkie uzasadnienie.

    Pozdrawiam
    Ewelina

  • 4. Data: 2009-10-23 19:17:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Ewelina" <...@w...com> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Dziękuję za odpowiedź.
    > Co to jest IPO?
    > Dlaczego nie mam sensu - proszę o krótkie uzasadnienie.

    IPO:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/IPO

    Wysoka redukcja będzie. Są lepsze okazje na rynku i mniej chodzenia z tym a
    także mniej z tym niewiadomych. No ale rachunek tak czy inaczej założyć
    warto.

    A moja opinia w najmniejszym stopniu nie posiada charakteru rekomendacji. :)

  • 5. Data: 2009-10-23 19:17:58
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    > Bardzo proszę o radę w jakim biurze maklerskim można by
    > szybko załatwić założenie takiego rachunku. Chodzi mi
    > o biuro, w którym zarówno opłaty za prowadzenie rachunku
    > jak i za zlecenia nie będą zbyt wysokie.

    bossa.pl w realu na Marszałkowskiej.

    > Czy zapis na akcje PGE też załatwia się przez biuro maklerskie,
    > a jeśli nie to gdzie? Mieszkam w Warszawie.

    gdy już założysz rachunek, to zapis zrobisz z domu wcześniej przelewając
    kasę
    masz czas do wtorku

  • 6. Data: 2009-10-23 19:30:43
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Wiem już, że chcąc inwestować (wielkie słowo :-) na giełdzie muszę założyć
    wpierw rachunek maklerski.
    Natomiast co do zaczynania od PGE mam pewne wątpliwości, a odpowiedź
    MarkaZ jeszcze je zwiększyła.
    Wydawało mi się, że ta zapowiadana wysoka redukcja jest szczególnie
    niekorzystna dla osób biorących na ten cel kredyt, bo im większa redukcja
    tym większy musiałby być wzrost ceny akcji żeby całość się opłaciła.
    Ale może i dla kogoś takiego jak ja, czyli bez potrzeby brania kredytu, taka
    redukcja też jest niekorzystna?
    Chętnie skorzystam z rad osób doświadczonych w inwestowaniu.
    W szczególności prosiłabym o jakieś wskazówki odnośnie tych lepszych okazji
    na rynku - przynajmniej co do zasady, bo jak rozumiem z tym IPO to nie jest
    dobry pomysł.

    Pozdrawiam
    Ewelina

  • 7. Data: 2009-10-23 19:46:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Ewelina" <...@w...com> wrote in message
> [...]
    > okazji
    > na rynku - przynajmniej co do zasady, bo jak rozumiem z tym IPO to nie

    odpal excela i policz jaki bedzie koszt kapitału przebywającego na
    nieoprocentowanym rachunku w BOS, Zuważ że tylko jego skromna 5% cześć
    rzeczywiscie "kupi" akcje. 95% kwoty zdeponowanej w BOS pracować nie bedzie
    w tym okresie wcale. Dolicz to tego prowizje maklerskie kupno / sprzedaż.

    tak BTW. po co ci akcje PGE ? Kiedy chcesz je sprzedać ?

    george

  • 8. Data: 2009-10-23 20:04:36
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    Dziękuję za odpowiedź.

> [...]
    > 5% cześć rzeczywiscie "kupi" akcje. 95% kwoty zdeponowanej w BOS pracować nie
    bedzie w tym okresie wcale. Dolicz to tego prowizje
    Sądziłam, że procedura jest taka, że wpłacam kwotę x, przy redukcji 95 %
    otrzymuję akcje za 5% tej kwoty, a resztę mogę wyjąć z konta. Z tego co piszesz,
    to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie, nieoprocentowane.
    Jeśli tak jest, to komu to się opłaca?

    > tak BTW. po co ci akcje PGE ? Kiedy chcesz je sprzedać ?
    Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

    Pozdrawiam
    Ewelina.

  • 9. Data: 2009-10-23 20:07:03
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 10. Data: 2009-10-23 20:09:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > bossa.pl w realu na Marszałkowskiej.

    > gdy już założysz rachunek, to zapis zrobisz z domu wcześniej przelewając
    > kasę
    > masz czas do wtorku

    do wtorku do godz. 12.00

    imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się
    z lewaru, bo b.wysoka redukcja spowoduje, że raczej zbyt wielu akcji nie
    przydzielą, a prowizję zapłacić trzeba...

    --
    pozdrawiam
    RobertS