  • 1. Data: 2002-02-15 11:16:09
    Temat: A tak wlasciwie
    Od: m...@t...pl (Moth)

    Analizuje i analizuje ta grupe dyskusyjna i mam wrazenie ze spotykaja
    sie tu ludzie z Mbanku i Inteligo i daja upust swoim marzeniom i
    pragnieniom.

    Drodzy Inteligo-Mbankowcy, pamietajcie ze czym bardziej monotematyczny
    i hamski sposob opluwania przeciwnika tym bardziej zblizacie sie do
    tego z czego smiejemy sie na codzien ogladajac obrady sejmu i
    wypowiedzi znanych politykow.

    Mam wrazenie ze widze tych smiejacych sie do siebie ludzi przy
    sasiednich biurkach ktorzy chwala sie koledze/zance co oni teraz
    napisza jakie to bedzie fajne.

    rzetelne porownanie tych dwoch bankow nie nalezy do osob pracujacych w
    tych bankach nawet jezeli udaja kogos innego bo ich adres jest priv.

    Pozdrawiam wszystkich Mbankowcow i Inteligowcow.

    Kazio z pokoju 49 kolo pani Basi.

  • 2. Data: 2002-02-15 11:58:13
    Temat: Re: A tak wlasciwie
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Moth" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    ..
    > Analizuje i analizuje ta grupe dyskusyjna i mam wrazenie ze spotykaja
    > sie tu ludzie z Mbanku i Inteligo i daja upust swoim marzeniom i
    > pragnieniom.

    Te dwa banki wirtualne sa jedynie wycinkiem tej grupy. Dla mnie choc
    korzystam z jednego z nich, jest to tylko uzupelnienie tradycyjnej i
    szerokiej oferty bankow z placowkami. Jeszcze troche a emocje wokol tych
    bankow opadna, oprocentowanie juz jest porownywalne z krotkimi lokatami w
    innych bankach, a wprowadzane stopniowo prowizje spowoduja zamykanie
    rachunkow w tych bankach. Oprocentowanie powoli bedzie schodzilo na dalszy
    plan, a atrakcyjnosc konta bedzie zalezala od poziomu prowizji. Nie chce
    popierac tu zadnego z nich, ale poziom prowizji jaka pokazalo Inteligo
    przebija tradycyjne marmurki, a jak bedzie w mBanku to czas pokaze. Jezeli
    pojda te sama droga to zamkne konto i wystarcza mi konta w bankach
    tradycyjnych- kazdy liczy koszty i klient indywidualny tez!!!

  • 3. Data: 2002-02-15 12:06:36
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Fakt, że jak pisał tutaj PJO - grupa była o wiele zabawniejsza i bardziej
    merytoryczna niż teraz. Cóż nie ma już tutaj PJO i trzeba się z tym
    pogodzić...

  • 4. Data: 2002-02-15 13:33:39
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl.nospam>

    [ "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl> ]
    >Fakt, że jak pisał tutaj PJO - grupa była o wiele zabawniejsza i bardziej
    >merytoryczna niż teraz. Cóż nie ma już tutaj PJO i trzeba się z tym
    >pogodzić...

    Teraz PJO szaleje na mbankowym forum :-)

    --
    Łukasz Kowalczyk
    l...@j...pl, ICQ 128693686

  • 5. Data: 2002-02-15 19:05:42
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Krzysiek" <K...@w...pl> wrote in message
    > Oprocentowanie powoli bedzie schodzilo na dalszy
    > plan, a atrakcyjnosc konta bedzie zalezala od poziomu prowizji.

    Ja raczej sądze, że od poziomu usług.

    A co do opłat - to tak się zastanawiam - dlaczego niby banki internetowe
    miałyby być tańsze od zwykłych? Dla mnie jest to jednak większa wygoda i
    oszczędność czasu - gdybym miał wybierać tylko pomiędzy 'marmurkiem' a
    'ebankiem' to wybieram bank w internecie.

  • 6. Data: 2002-02-16 13:21:13
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 15 Feb 2002 19:05:42 GMT, "calcium300mg"
    <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >oszczędność czasu - gdybym miał wybierać tylko pomiędzy 'marmurkiem' a
    >'ebankiem' to wybieram bank w internecie.

    Kiedys mowilo sie, ze banki wirtualne maja tak rewelacyjna ofert,
    dlatego ze nie ponosza kosztow utrzymania oddzialow i pracownikow.
    I wydawalo sie to logiczne. Wyglada jednak na to, ze to nie do konca
    sie sprawdzilo.
    Przyczyn moze byc kilka
    - rewelacyjna oferta bankow wirtualnych sklonila "marmurki" imcebanki
    do promocyjnego rownania do wirtualnych ale z czasem i promocja w
    marmurkach sie skonczy i wrocimy do rownowagi z punktu wyjscia
    - vbanki nieefektywnie wykorzystuja swoje srodki, skoro mimo duzo
    nizszych kosztow nie sa obecnie w stanie zaoferowac oferty wyraznie
    lepszej od bankow z oddzialami
    - wydatki na reklame zdecydowanie wyzsze niz w tradycyjnych bankach
    zjadaja spora czesc oszczednosc z braku oddzialow.

    Ktora teoria jest najblizsza prawdy nie wiem, osobiscie sklaniam sie
    do tej trzeciej.
    Poki co fakty sa takie ,ze Inteligo juz sie skompromitowalo i jak dla
    mnie wypada z gry, mBank poki co ma ciagle atrakcyjna oferte ale
    bardziej jako rachunek rozliczeniowy niz oszczednosciowy, na
    dlugookresowe lokowanie sa lepsze miejsca.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-02-16 16:46:43
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > - rewelacyjna oferta bankow wirtualnych sklonila "marmurki" imcebanki
    > do promocyjnego rownania do wirtualnych ale z czasem i promocja w
    > marmurkach sie skonczy i wrocimy do rownowagi z punktu wyjscia

    To jest jakby nie patrzec przyszlosc bankowosci w ogole. Narazie to kanal
    dystrubucji tradycyjnych uslug bankowych. ale pewnie wybije sie juz niedlugo
    na samodzielnosc.
    Banki tradycyjkne musza jednak uwazac na zjawisko kanibalizmu - wieksozsc
    klientow przeniesie sie do tanszych "wirtualnych" oddzialow, ale po wszystko
    inne beda leciec do trafdycyjnego marmurka...

    > - vbanki nieefektywnie wykorzystuja swoje srodki, skoro mimo duzo
    > nizszych kosztow nie sa obecnie w stanie zaoferowac oferty wyraznie
    > lepszej od bankow z oddzialami

    Maja mala marze odsetkowa - oprocentowanie idzie w dol - njlepiej byloby,
    gdyby takie Inteligo otworzylo przy okazji jakas firme zajujaca sie
    leasingiem, sprzedaza ratalna i takie tam.
    Na rynku w tej chwili jest widoczna nadplynnosc.
    zobaczcie tez jakie cholerne rezerwy musza banki robic na zle kredyty - toz
    to w takie sumy przechodzi, ze...

    > - wydatki na reklame zdecydowanie wyzsze niz w tradycyjnych bankach
    > zjadaja spora czesc oszczednosc z braku oddzialow.

    Na wypromowanie sie - niestety. U nas poza tym dalej jest plytki rynek.
    Co z tego, ze niby te 19% ludzi ma dostep do Internetu, skoro 90% to
    polaczenia modemowe - a te banki wtedy chodza tak, ze....

    Ogolnie placenie karta - moze w duzych miastach wyglada rozowo - ja
    pojechalem do Radomia na tydzien, to jak kupowalem nowa golarka, pani
    ogladala karte na wszystkie strony (w EURO AGD - czyli duzym sklepie!),
    sprawdzala na POSie cyferki i tak dalej i tak dalej.

    a jak spadlo oprocentowanie - to po diabla trzymac kase w banku
    wirtuualnym??
    Malo miejsc do placenia = mala przydatnosc karty. A jeszcze Euronetow 5 na
    krzyz...

    Jednak. W miare jak rynek bedzie sie rozwijal - bedzie wiecej punktow gdzie
    mozna placic karta, wiecej bankomatow - to i prowincja sie rozwinie...

    A wygra wtedy lider rynku - a lidera w bankowosci internetowej ja definiuje
    w Polsce bez zadnergo wahania!

> [...]
    > bardziej jako rachunek rozliczeniowy niz oszczednosciowy, na
    > dlugookresowe lokowanie sa lepsze miejsca.

    Dlatego wygra oferta Multibanku - ktory.. przejmie co lepszych klientow z
    mBanku, a BRE przehandluje mBank :) i na tym jeszcze sporo zarobi...