  • 1. Data: 2003-11-12 10:49:51
    Temat: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam!

    Polecam artykul:
    http://tinyurl.com/uoe5

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 2. Data: 2003-11-12 10:52:58
    Temat: Re: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Nie wiedzialem, ze mamy 116 milionow sklepow przyjmujacych karty 8-)

    MJ

  • 3. Data: 2003-11-12 17:42:33
    Od: "Pawel Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    No ale organizacje kartowe pracowaly na to od 50 lat. No i maja doskonalych
    szefów. Slyszeliscie chyba o tym, ze powszechnie chwali sie Malgorzate
    O'Schaugnessy, szefowa polskiego oddzialu Visy. Wydaje sie, ze wprowadzenie
    kart chipowych z autoryzacja offline (PIN zapisany w chipie) znacznie
    zwiekszy popularnosc kart w sklepach.

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2003-11-12 18:18:32
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    botrf3$i0n$...@a...news.tpi.pl,
    Pawel Nyczaj <p...@p...onet.pl>:
    > No ale organizacje kartowe pracowaly na to od 50 lat.

    Ty wierzysz, ze jest kilkakrotnie wiecej POSow VISA niz ludzi?

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-11-12 19:12:33
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Ale tu chodzi o liczbę punktów akceptujących (czyli sklepów, automatów
    samoobsługowych itp) na całym świecie! W Polsce jest to chyba ok 100 tys a
    na świecie ponad 100 mln.

  • 6. Data: 2003-11-12 20:02:18
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Paweł Nyczaj napisal/a:
    > Ale tu chodzi o liczbę punktów akceptujących (czyli sklepów, automatów
    > samoobsługowych itp) na całym świecie!

    chyba jednak nie:

    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_031112/e
    konomia_a_3-2.F.gif

    i jeszcze: co ma oznaczać to "14"?

    Zbiggy

  • 7. Data: 2003-11-12 22:52:11
    Temat: Odp: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik zbiggy <z...@n...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bou399$stu$...@f...acn.pl...

    > chyba jednak nie:
    >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_031112/e
    konomia_a_3-2.F.gif
    Sugerujesz, ze w kraju, gdzie jest około 40 milionów ludzi i 14 milionów
    kart jest 116 milionów punktów dla rozliczenia 102 milionów transakcji
    powiedzmy, ze mieisęcznie) Czyli wg RZeczposolitej na kazdego Polaka
    przypada ponad 2 POSy zreszta rzadko zywane, bo mniej jest transakcji ( we
    IX 2003) niz POSów?
    Może te 116 POSów (+żelazek) to jednak w tysiącach?

  • 8. Data: 2003-11-12 22:54:14
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Pawel Nyczaj <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:botrf3$i0n$...@a...news.tpi.pl...
    > kart chipowych z autoryzacja offline (PIN zapisany w chipie) znacznie
    > zwiekszy popularnosc kart w sklepach.
    >
    > Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    Oj, to ja nie chce miec takiej karty.....Zastrzegę ja i co? I złodziej nadal
    może używac bo offline...

  • 9. Data: 2003-11-13 08:09:35
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Tak jest 116 tys POSów i żelazek.

  • 10. Data: 2003-11-14 13:09:19
    Temat: Re: Odp: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "k...@i...pl" <k...@i...pl> writes:

    > Oj, to ja nie chce miec takiej karty.....Zastrzegę ja i co? I złodziej nadal
    > może używac bo offline...

    Bez PINu bedzie mu trudno, choc teoretycznie da sie go stamtad wydobyc.
    No i przeciez karty beda zastrzegane tak jak teraz.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH