  • 1. Data: 2003-07-29 06:55:28
    Temat: RE: szybkość wydawania KK przez mBank- u mnie 3 dni :))
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    > przy kredytach mieszkaniowych i kartach kredytowych to
    > właśnie analityk banku składa wszystkie informacje w jedną i
    > podejmuje decyzję

    W wypadku kart kredytowych to niestety dosc często się zdarza, ze to
    komputer podejmuje decyzje. Przy kredytach hipotecznych rzeczywiscie
    udzial czlowieka jest zwykle wiekszy.

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2003-08-01 01:08:21
    Od: "Kiwaczek" <a...@x...wp.pl>

    > W wypadku kart kredytowych to niestety dosc często się zdarza, ze to
    > komputer podejmuje decyzje. .

    Komputer korzysta z algorytmu opracowanego przez jakiegoś człowieka i sam
    żadnej decyzji nie podejmie.

    Kiwaczek

  • 3. Data: 2003-08-01 06:18:07
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Kiwaczek" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Komputer korzysta z algorytmu opracowanego przez jakiegoś człowieka i sam
    > żadnej decyzji nie podejmie.

    a z praktyki wiadomo, że tego algorytmu zwykle nie oprogramowuje osoba,
    która wie jak powinien on działać :) dlatego często słyszymy, np. w banku,
    że odsetki są jakie są, bo system tak wyliczył
    a kiedy sięgniemy do źródeł, np. ustawy to okaże się, że bank Inteligo
    błędnie naliczał podatek od odsetek

    reasumując, często okazuje się, że to komputer podejmuje decyzje i jeśli
    jakiś programista informatyk celowo lub niecelowo popełni błąd w
    oprogramowaniu to człowiek nie koniecznie będzie starał się podważyć decyzję
    komputera

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-08-01 12:22:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Kiwaczek napisał(a):

    > Komputer korzysta z algorytmu opracowanego przez jakiegoś człowieka i sam
    > żadnej decyzji nie podejmie.
    jezeli jego algorytmem jest np. siec neuronowa, to odpowiedzi komputera
    moga byc w duzej czesci jego wlasnymi "przemysleniami"
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 5. Data: 2003-08-06 16:51:32
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3F2A5B77.8296D9B4@go2.pl...

    > jezeli jego algorytmem jest np. siec neuronowa, to odpowiedzi komputera
    > moga byc w duzej czesci jego wlasnymi "przemysleniami"

    jedynie wyuczonymi na podstawie "kija i marchewki" wnioskami ....
    jeśli projektant uzna, że niektóre wagi są lepsze od innych lub jedne cele
    lepsze od drugich to komputer podejmie również błędną decyzję

    ale zawsze to coś więcej niż prosty algorytm :)

    --
    pozdrawiam
    plusz