  • 1. Data: 2004-05-06 11:21:38
    Temat: RE: PKO S.A -internet
    Od: "WOJ" <a...@p...onet.pl>

    Wywołałem ten temat,więc znowu się wtrącę.
    Byłem jednym z pierwszych użytkowników telepekao24 .Generalnie początkowo
    miałem jeden zarzut : panie w poczcie wewnętrznej zachowywały się
    skandalicznie ( no może nie zawsze).Poza tym same plusy , szczególnie po
    wprowadzeniu odroczonych terminów płatności.
    Czując zbliżający się koniec telepekao24 otworzyłem konto prestiż z dostępem
    internetowym i prywatnym doradcą.SIERMIĘŻNE to to.Szukam nowego banku.
    Mój doradca już sobie znalazł.Do dziś nikt mi nic nie powiedział o
    likwidacji kont!
    PS. Ostatnio w byłem w banku , bo zablokowałem jeden z tokenów do starych
    kont.Pani spytała mnie na wstępie dokąd ma dzwonić :-). Resztę okryję
    zasłoną miłosierdzia
    WOJ

  • 2. Data: 2004-05-26 20:56:36
    Temat: pko s.a. - podsumowanie funkcjonalności serwisu (długie) (was: PKO S.A -internet)
    Od: damago <m...@g...pl>

    wiem, że już był jakiś wątek dotyczący pekaosa ale dopiero teraz dopisałem
    się do grupy bo szukam nowego banku. Niestety likwidują telepekao24
    (eurokonto www) i każą się przenosić do normalnego oddziału. Przejrzałem
    sobie ich nowy system i jestem przerażony.

    1) pola na treść w przelewie są zbyt krótkie, nie mieści się nazwa firmy +
    numer faktury. To dyskwalifikuje ten system do pracy. Chyba opisy przelewów
    zapisywane są jako nazwy plików w systemie dos że tak zaoszczędzono na
    miejscu.

    2) wysyłam przelew i on znika. pojawia się dopiero za jakiś czas (za
    ileśtam godzin/dni). to jest dyskwalifikacja. przecież można wysłać dwa
    razy ten sam przelew i nawet o tym nie wiedzieć.

    3) jaki debil napisał system w którym nie można podejrzeć danych wysłanego
    przed chwilą przelewu. Nie można też go wydrukować i wysłać faxem na
    potwierdzenie, że wysłałem pieniądze. Bo znika. Co gorsze jak się po kilku
    dniach pojawi na liście to na liście operacji mam tylko 'przelew
    internetowy' i nawet nie mogę do niego wejść. Dostawca dzwoni i mówi, żebym
    sprawdził przelew. Ja mu mówię, że przepraszam ale mam konto internetowe w
    którym przelewy pojawiają się w miesiac od wysłania. Natomiast mogę wejść i
    podejrzeć losowo wybrane przelewy które robiłem kiedyś wcześniej, ale
    uwaga: nie późniejsze niż sprzed miesiąca i to nie wszystkie tylko losowo
    wybrane. To jakiś absurd.

    KAŻDA z powyższych cech dyskwalifikuje tamten system jako system do pracy.
    Ale okazuje się, że to nie koniec. Jakby tego było mało jest chyba kilkaset
    nielogiczności i absurdów w obsłudze. Na przykład:

    4) 'modyfikacja przelewu zdefiniowanego' oznacza ... zmianę nazwy przelewu
    zdefiniowanego. Natomiast żeby zmodyfikować przelew zdefiniowany trzeba go
    wydrukować, skasować i mozolnie wklepać od nowa. Nie można poddać przelewu
    zdefiniowanego edycji ani zapisać właśnie robionego przelewu jako
    zdefiniowany.

    5) Jak się popełni jakikolwiek błąd to nie można nacisnąć 'cofnij' w
    przeglądarce tylko trzeba mozolnie wypełniać wszystko jeszcze raz. Bardzo
    irytujące.

    6) Jak się już mozolnie wyśle przelew to trzeba podziwiać jak się powoli
    ładuje jeszcze jedno okienko w którym jest tylko info o wysłaniu przelewu i
    przycisk 'ok'. Kod źródłowy tej strony (nie licząc obrazków wymaga
    przesłania 24,7kB tekstu). Z obrazkami będzie pewnie kilkaset.

    7) W okienkach są źle opisane przyciski. Na przykład przy wysyłaniu
    przelewu w pewnym momencie pojawia się przycisk 'zachowaj'. Za każdym razem
    jak mam wysłać przelew siedzę zdezorientowany jak mały przedszkolak w dużym
    przedszkolu przed takim przyciskiem i nie wiem co się stanie jak go
    przycisnę. Po naciśnięciu tego przycisku nic się nie zachowuje natomiast
    przelew jest wysyłany.

    8) Przeglądanie historii operacji to komedia. Okna odświeżają się przez pół
    godziny każde. Za każdym razem ładowane jest ze 100 kilobajtów ramek,
    tekstów, obrazków oraz gdzieś tam w rogu ekranu skromnie umiejscowione ....
    marne 10 pozycji przelewów. Jak się szuka jakiegoś przelewu zwykle trzeba
    ładować te ramki z 50 razy żeby dojść do właściwego. Żeby było śmieszniej
    to mimo załadowania strony przeładowanej różnymi tekstami na treść przelewu
    (i tak mikroskopijną) .... nie starczyło miejsca !!!!! Wyświetlane jest
    tylko kilka pierwszych znaków. Gratulacje!

    9) Nie ma przeglądania historii rachunku tylko jest 'wyszukiwanie
    informacji' które wbrew pozorom nie pozwala na wyszukiwanie informacji (np.
    po kontrahencie, treści itp) tylko tak naprawdę pozwala na podanie zakresu
    przeglądania historii rachunku. I tu znowu nonsens.Po cholerę określać
    zakres historii skoro system go ignoruje i wyświetla tylko pierwszych kilka
    pozycji a nie wszystkie pozycje z zakresu. Chcąc przeglądać historię np.
    obrotów z danym klientem nie można otworzyć kilku okien z kolejnymi
    mikro-stronami bo .... 'prawy klawisz myszy jest zablokowany'. Czyli trzeba
    sobie najpierw przez godzinę ctrl-c w explorerze, ctrl-v w wordzie i
    dopiero kiedy mamy tak przygotowany wyciąg gotowy to można wziąć papiery
    kontrahenta i zacząć szukać problemu.

    10) Nie rozumiem chociażbym się długo zastanawiał jaka jest idea tych
    różnych menu z góry, trochę niżej, z boku itp. Jaka jest ogólna filozofia
    obsługi. Po co obok 'strony głównej klienta' inne pozycje które wyświetlają
    podzbiory informacji ze strony głównej. Jak dojść do aktywacji karty kodów
    to długo się zastanawiałem. Od góry ekranu po lewej stronie od razu rzucają
    się w oczy wygodnie położone tak często używane opcje jak 'zmiana adresu
    email' czy też 'zmiana numeru telefonu do PKO SMS' natomiast rzadziej
    używane opcje (przelewy, karty kodów jednorazowych, historia rachunku) są
    ukryte przed użytkownikiem.

    11) Na górze ekranu z 50% okienka jest marnowane na wielkie logo banku
    zupełnie nie używane dwa menu itp, z lewej sporo na wielkie ramki i dużo
    białego pustego miejsca. Sprawdziłem z linijką w ręku. Jakakolwiek
    użyteczna informacja zaczyna się na 9 (dziewiątym) centymetrze od góry
    ekranu mojego notebooka (1024x768 full screen). to jest PONIŻEJ POŁOWY
    EKRANU!!!. Jest bo bardzo logiczne i sprzyja bezpieczeństwu. Jest taka
    zasada przyjęta przy budowaniu interfejsu: dostęp do jakiejkolwiek
    użytecznej informacji wymaga zawsze przewinięcia ekranu w prawo i w dół. To
    specjalnie, żeby nie było widoczne dla osoby zaglądającej przez ramię.
    Fajne nie? Może sobie zainstalować arabską wersję windowsów? Przynajmniej
    nie trzeba będzie przewijać z lewa na prawo.

    Mógłbym tak jeszcze długo bo ten system jest kopalnią absurdów i można
    byłoby na jego przykładzie pokazywać jak nie robić systemów bankowych.

    Odnoszę wrażenie, że PKOSA próbuje skazać klientów, którzy dotąd korzystali
    z sensownego systemu służącego do pracy na jakieś koromysło które nawet nie
    bardzo nadaje się do zabawy?

    Szkoda się rozstawać po tylu latach ale nie mam wyjścia. Niestety nie
    przeniosę konta do normalnego oddziału bo ten system do obsługi przez
    internet z którym mam nieprzyjemność się stykać przy okazji eurokonta jest
    zupełnie do niczego. Totalny gniot i nieporozumienie.

    Szkoda, że taki fajny system który mieli w łodzi idzie 'do piachu' bo był
    to jeden z najlepszych i najwygodniejszych w obsłudze systemów bankowości
    internetowej.

  • 3. Data: 2004-05-27 08:32:18
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "damago" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > (eurokonto www) i każą się przenosić do normalnego oddziału. Przejrzałem
    > sobie ich nowy system i jestem przerażony.

    Ja mam osobiste konto obsugiwane przez pekao24 i firmowe w telepekao24.
    Niestety podzielam Twoja opinię wpełni.
    Z tego co wiem, obsługa przez pekao24 jest wyłącznie nakładka na stary
    system, takie windows 3.11 na DOS'a.
    Po prostu tragedia.

    JK

  • 4. Data: 2004-05-27 18:03:42
    Od: "Tomash" <t...@p...onet.pl>

    Pewnie w większości spraw masz racje ale w niektorych troche przesadzasz.
    Wykonany przelew pojawia się od razu (no ale rzeczywiscie nie ma szczegolow
    operacji, identyfikowac mozna go tylko po kwocie). Wydruk mozna zrobic ale
    tylko jako wydruk calego ekranu.
    Pewnie z czasem wiekszosc mankamentow bedzie naprawiona.

    Wedlug mnie na razie jezeli chodzi o konto firmowe - pekao24 rzeczywiscie
    nie jest zbyt funkcjonalne. Maja w czerwcu wprowadzic aktywna usluge dla
    firm. Teraz AFAIK jest tylko pasywna (bez przelewow).

    Przejrzalem sobie demo pekao24 i mysle, ze jest to dosc ciekawa oferta dla
    osob fizycznych. Dostep do konta w oddziale, przez telefon, sms i Internet.
    Mozliwosc podejrzenia stanu kart, rachunkow kredytowych i funduszy pioneer.

    Nie wiem jak sie ma demo do rzeczywistego systemu, poniewaz nie mialem go
    jeszcze okazji w praktyce sprawdzic.

    Jezeli jednak system ma taka funkcjonalnosc jak jest to pokazane w wersji
    demonstracyjnej, to IMHO dla osoby indywidualnej, dokonujacej paru przelewow
    w miesiacu jest calkiem niezly.

    Jesli ulepsza sprawy, ktore poruszyles - byc moze bedzie to ciekawa
    propozycja dla malych firm.

    Pozdrawiam
    tom

  • 5. Data: 2004-05-27 19:31:34
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "Tomash" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    szczegolow
    > operacji, identyfikowac mozna go tylko po kwocie). Wydruk mozna zrobic ale

    Rzecz w tym, że szczegółów operacji może nie być nawet powieczornym
    księgowaniu ani po paru dniach ani wogóle. I nie wiadomo dlaczego?
    Jest to zdarzenie losowe bo do niektórych szczegółów przelewów można wejść
    natychmiast do innych na drugi dzień a do innych wcale. Nie ma raguły,
    infolinia wie o błędach i radzi dzwonić do konsultanta.

    > Pewnie z czasem wiekszosc mankamentow bedzie naprawiona.

    Kiedyś pewnie tak, ale kiedy i czy wogóle?

> [...]
    Internet.
    > Mozliwosc podejrzenia stanu kart, rachunkow kredytowych i funduszy

    Nie widzisz kto Tobie wpłaca pieniądze, widzisz tylko kwotę i nic poza tym.
    Reszty dowiesz się z wyciągu na koniec miesiąca.

    > Jezeli jednak system ma taka funkcjonalnosc jak jest to pokazane w wersji
    > demonstracyjnej, to IMHO dla osoby indywidualnej, dokonujacej paru
    przelewow
    > w miesiacu jest calkiem niezly.

    Da się przerzyć, aczkolwiek przy czestrzych operacjach na Allegro miałem
    powazne problemy w identyfikacji płatników.

    > Jesli ulepsza sprawy, ktore poruszyles - byc moze bedzie to ciekawa
    > propozycja dla malych firm.

    Myślę, ze podstawowy błąd to zarzucenie Telepekao24, systemu o kilka
    poziomów lepszego niż PEKAO24.

    JK

  • 6. Data: 2004-05-27 20:05:27
    Od: "Kasandra" <n...@o...pl>

    "Kasandra" <n...@o...pl> wrote in message

    ... i jeszcze jedno. W telepekao24 mogłes do momentu zaksięgowania anulować
    przelew. W pekao24 takiej możliwości nie ma.

    JK

  • 7. Data: 2004-06-03 13:53:19
    Temat: Re: pko s.a. - podsumowanie funkcjonalności serwisu (długie)
    Od: damago <m...@g...pl>

    Patrz niżej, odpowiedzi w treści

    > Pewnie w większości spraw masz racje ale w niektorych troche przesadzasz.
    > Wykonany przelew pojawia się od razu (no ale rzeczywiscie nie ma szczegolow

    nieprawda. może w wersji DEMO tak, natomiast w prawdziwym życiu już nie. to
    mi gdzieś znika i wypływa dopiero następnego dnia.

    > operacji, identyfikowac mozna go tylko po kwocie). Wydruk mozna zrobic ale
    > tylko jako wydruk calego ekranu.

    na którym są rzeczy których bym nie chciał pokazywać tym do których chcę
    wysłać potwierdzenie wpłaty.

    > Pewnie z czasem wiekszosc mankamentow bedzie naprawiona.

    uwierz mi, dokładnie rok temu wysłałem dzielnie list z wymienionymi tymi
    usterkami. Nie zmieniło się NIC, co do joty to samo.

> [...]
    > Mozliwosc podejrzenia stanu kart, rachunkow kredytowych i funduszy pioneer.

    pekao24 można jedynie traktować jako miły dodatek dla tych którzy cenią
    sobie osobisty kontakt z bankiem, lubią do niego chodzić a historię
    rachunku widzieć nie częściej niż raz na miesiąc. Wtedy to jest super bo
    ogólnie eurokonto (szczególnie VIP) to całkiem niezły produtkt. Natomiast
    nie wolno tego traktować jako rozsądnej oferty dla tych którzy w >50%
    przypadków będą załatwiać sprawy przez internet.

> [...]
    > demonstracyjnej, to IMHO dla osoby indywidualnej, dokonujacej paru przelewow

    mimo łącza 512kbit strony się strasznie ślimaczą. jeżeli to nie przeszkadza
    to voila.

    > Jesli ulepsza sprawy, ktore poruszyles - byc moze bedzie to ciekawa
    > propozycja dla malych firm.

    problem w tym, że wyrzucają mnie za drzwi (rozwiązanie umowy) teraz, a
    mieszkanie zastępcze (tj. działający serwis) będą mogli zaoferować dopiero
    za jakiś czas.

    > Pozdrawiam
    > tom

    pozdrawiam