  • 1. Data: 2003-04-20 19:11:06
    Temat: Re: Pytanie o PIN w Visa Electron mBanku
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Dlaczego nie muszę wprowadzać PIN'u w terminalach które mają keypad ??? W
    > przypadku Maestro Pekao S.A. zawsze jeśli terminal miał keypad to byłem
    > proszony o wpisywanie PIN a przy VE mBanku sprzedawca prosi tylko o
    > podpis... Chyba po to wprowadzono keypad'y żeby podnieść bezpieczeństwo
    > transakcji i uniemożliwić transakcje kradzionymi kartami ??? Sam podpis to
    > trochę słabe zabezpieczenie bo mało kto ze sprzedawców na niego patrzy...

    Niedawno pytalem na grupie o to samo.
    Odpowiedziano mi - jak ponizej:

    *************

    > Dlaczego mBank nie chce wprowadzic tego dodatkowego zabezpieczenia?
    > Przeciez to raczej uniemozliwiloby zlodziejowi zakupy na taka karte?

    Mozesz na to spojrzec z innej strony - jesli zlodziej poznalby Twoj PIN i
    dokonal zakupow
    z jego uzyciem to wedlug wiekszosci regulaminow bankowych nic bys nie
    wskoral -
    pieniadze przepadly (no, chyba, ze mialbys inne, solidne dowody na to, ze
    nie podales
    PINu swiadomie i chec na rozprawe sadowa :-)). A podpis nie tak latwo
    podrobic.

    > A moze z PIN-em w sklepie wcale nie jest bezpieczniej?
    > Np. ktos PIN podgladnie, albo jakas przerobka tego czytnika
    > bedzie zapamietywac PIN-y klientow?

    Najwieksze niebezpieczenstwo to wlasnie mozliwosc podejrzenia...

    > O co wiec chodzi?

    Chodzi o regulacje Pekao S.A. Od jakiegos czasu, gdy placisz Maestro,
    terminale (z pin-
    padem) wymuszaja podanie PINu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-04-20 19:49:41
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Zbigniew Kłos" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > trochę słabe zabezpieczenie bo mało kto ze sprzedawców na niego patrzy...

    Tak. Bezpieczeństwo banku. Bo Twoje takie rozwiazanie zdecydowanie
    obniża.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2003-04-21 17:07:01
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 21 Apr 2003 21:08:27 +0200, "Zbigniew Kłos"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >przypadku Maestro Pekao S.A. zawsze jeśli terminal miał keypad to byłem
    >proszony o wpisywanie PIN a przy VE mBanku sprzedawca prosi tylko o

    Dla kart Maestro EPI wymaga autoryzacji PINem o ile dostepny jest PIN
    Pad. Visa tego na razie nie narzuca.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 5. Data: 2003-04-21 19:27:18
    Od: "Zbigniew Kłos" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,

    [...]

    Dzięki za odpowiedź na oba pytania. eKonto mam od 2 miesięcy ale zacząłem z
    niego aktywnie korzystać dopiero od momentu gdy przyznano mi kredyt
    odnawialny (przeniesiony z PeKaO S.A.) czyli od jakiegoś tygodnia :-) -
    długo trwało załatwianie tego kredytu :-( Aktualnie jestem w trakcie
    likwidacji Eurokonta w PeKaO.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek

  • 6. Data: 2003-04-22 07:15:30
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Dla kart Maestro EPI wymaga autoryzacji PINem o ile dostepny jest PIN
    > Pad. Visa tego na razie nie narzuca.

    Ja z tego powodu zrezygnowalem z Maestro. Bardzo czesto bylo tak, ze nie
    moglem wprowadzic PINu, zeby nie poznalo go nastepne 5 osob w kolejce,
    albo nad glowa wisiala kamera (stacje BP), itp ... poza tym takich
    transakcji nie mozna reklamowac.