  • 1. Data: 2003-04-20 15:10:39
    Temat: czy w tym expanderze dobrze licza, prawde mowia przy tych kredytach hipotecznych ?
    Od: "wrenioo" <w...@w...pl>

    witam
    przejrzalem teraz na expanderze, no jak byk wyszlo mi przy tych
    parametrach - 40 tys. kredyt, na 7 lat , PLN, wklad 60% , i uruchomilem ten
    ich program .

    wyszlo miz ze na 1 miejscu jest PKO BP , oplaty i prowizje 560 zl , tylko ze
    ja bylem w oddziele pytac sie o taki kredyt i to sa co dostalem - za
    przyznanie 880 - 2,2%; jakies tam ubezpieczenie 158 - 0,79 %; weksel - 60;
    pelnomocnictwo zeby szybciej mogli zbyc (jakby hipoteka i weksel nie
    wystarczal) - 80; jakies tam PCC (nie wiem do czego nigdzie tego nie
    spotkalem) - 0,19 %+ 40 zl = 59 ? ;
    suma tego 1237 zl i wieksze problemy ...

    dotad bylem w
    lukasie - odpada;
    slaski- odpada (zreszta zamykanie konta);
    lg - nie bylem ale patrzylem i Was czytalem - odpada;
    pkobp sa - odpada (konto tez do zamkniecia);
    bzwbk - ? (denerwuje koniecznosc przeniesienia konta i ... teraz jest 6,49
    potem ... przy spadkach moze w przyszlosci tyle zostanie ?)

    i dodatkowo - bezproblemowy wczesniejsza splata kredytu...
    ach czeka mnie jeszcze wycieczka...
    bank przemyslowo handlowy ....
    kredyt bank....
    multi odpada bo daja tylko od 60 tys. no czytalem ze u analityka ktos blagal
    na 50 tys. a ja potrzebuje tylko te 40 tys.
    i bezproblemowe otrzymanie kiedy decyduje sie na juz ....
    to na tyle mi sie wspomnialo

  • 2. Data: 2003-04-20 16:04:55
    Temat: Re: czy w tym expanderze dobrze licza, prawde mowia przy tych k
    Od: "henning" <h...@N...gazeta.pl>

    a nie mozesz sie pofatygowac di exoandera osobiscie?
    maja swoje punkty w wiekszych miastach?

    pozdrawiam

    henning

  • 3. Data: 2003-04-21 07:06:51
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    wrenioo wrote:

    > lg - nie bylem ale patrzylem i Was czytalem - odpada;

    Dlaczego?
    Ja brałam w LG w styczniu i bardzo sobie chwalę.

    --
    ulapod

  • 4. Data: 2003-04-21 11:43:17
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wystarczal) - 80; jakies tam PCC (nie wiem do czego nigdzie tego nie
    > spotkalem) - 0,19 %+ 40 zl = 59 ? ;
    > suma tego 1237 zl i wieksze problemy ...

    Expander jest niewiarygodny z wielu przyczyn:
    1. Dane są nieaktualne albo nie pełne
    2. Świadomie preferuje się tylko kilka banków.

    Przykład. Wejdż na stronę PKOBP i zobacz oprocentowanie oraz wejdz na strone KB
    i zrób to samo (wkład własny >=40%). Podobnych przykładów można by mnozyć.

    RADA: Trzeba samemu przeglądać strony www., wybrać kilka najlepszych ofert i
    odwiedzić poszczególne banki. To jest jedyna skuteczna metoda.

    Oprócz oprocentowania i prowizji, do czasu wpisu do hipoteki trzeba z reguły
    płacić ubezpieczenie. W najlepszych ofertach nie jest to jednak kwota wielka.
    Ważniejsze jest aby, mozna było spłacić wcześniej bez prowizji.
    Tensor1.

    PS Prowizja 2,2% za przyznanie w PKOBP trochę mnie dziwi. Chyba trafiłeś na
    super pazerny oddział; typowa prowizja to 1,0-1,5%

  • 5. Data: 2003-04-21 18:42:26
    Od: "wrenioo" <w...@w...pl>

> [...]
    wielka.
    > Ważniejsze jest aby, mozna było spłacić wcześniej bez prowizji.

    jak bylem w oddziale bzwbk - to informacja - prowizja 1,5 %, nie ma
    ubezpeczenia do czasu ustanowienia hipoteki, promocyjne oprocentowanie, nie
    ma oplat za wczesniejsza splate,
    potem przegladnalem sobie na www i materialy jakie dostalem i jest oplata za
    wczesniejsze splacenie kredytu , ubezpieczenia - nie zapamietalem - musze
    odwiedzic inny odzial ;)

    > PS Prowizja 2,2% za przyznanie w PKOBP trochę mnie dziwi. Chyba trafiłeś
    na
    > super pazerny oddział; typowa prowizja to 1,0-1,5%

    nie wiem czy pazerny - w tym ma sie konto , zreszta reszta ktora wymienilem
    mnie powalila ,a jeszcze jedno przed udzieleniem kredytu wysylaja
    rzeczoznawce zeby wycenil to , na co bierze sie kredyt - na szczescie na
    wlasny koszt , ech lubie dziwne banki .

    takie zabepieczenia i procedury to moga robic jak prowizja bedzie 0,5 % i
    oprocentowanie na poziomie co najmniej 5 % w PLN ...
    inaczej no coz podziekuje , zreszta konto tez idzie do zamkniecia.

    i jeszcze pytanko - jak ma sie linie kredytowa/roklinie/pozyczke odnawialna
    w koncie to traktuja to jak kredyt?
    przeciez to wynika ze zdolnosci i jest przydzielane do konta ror ?
    tak bylo w bzwbk - i wyszlo , ze przy 13 tys. nie przyznaja i trzeba bedzie
    zmniejszyc ....do 5-6 tys.
    normalne to czy paranoja/glupoty ?
    pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi

  • 6. Data: 2003-04-21 19:45:47
    Od: "alexander" <a...@o...pl.NOSPAM>

    Witaj!

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Przykład. Wejdż na stronę PKOBP i zobacz oprocentowanie oraz wejdz na
    strone KB
    > i zrób to samo (wkład własny >=40%). Podobnych przykładów można by mnozyć.

    A mnie ostatnio zaskoczyla wiadomosc ze przed kazda wyplata transzy kredytu
    w KB, na budowe musi zawitac pracownik banku, aby - jak to wyjasnil
    pracownik KB - ocenic postepy budowy, a za ta wizyte mam zaplacic od 50-150
    zl ! Dodatkowo zadaja kosztorysu od profesjonalnego rzeczoznawcy = dodatkowe
    koszty....
    Zaskoczylo mnie to, rozmawialem z nim moze z 5 minut, a tu takie dwie
    niespodzianki.

    Pozdrawiam!
    A.

  • 7. Data: 2003-04-22 07:54:08
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > w KB, na budowe musi zawitac pracownik banku, aby - jak to wyjasnil
    > pracownik KB - ocenic postepy budowy, a za ta wizyte mam zaplacic od 50-150

    W TOiP piszę, ze dyrektor oddziału może zwolnic z tych opłat. Proponuje przed
    wzięciem kredytu (lub nawet w trakcie) to wynegocjować. Albo zwalniacie albo
    idę do konkurencji. Tensor1.