  • 1. Data: 2008-02-02 13:40:53
    Temat: Przeniesienie kredytu hipotecznego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Mam kredyt hipoteczny na 35 tys. zl, na 3 lata w BZWBK.
    Wydaje mi się iż zdzierają ze mnie okrutnie, bo oprocentowanie po
    ostatnich podwyżkach
    jest na poziomie 8,5%. Rozglądam się za innym bankiem w celu
    przeniesienia kredytu,
    wszędzie zachęcają że jest super, bez dodatkowych opłat itp. mam już
    niejakie rozeznanie
    w ofertach, ale zapytam się Was w kwestii:

    - czy te 8,5% to dużo, czy mi się tylko wydaje, że to dużo?
    - czy przeniesienie kredytu do innego banku jest faktycznie
    bezstresowe, tanie i szybkie?
    bo wrodzona podejrzliwość jakoś nie chce tego przyjąć ;)

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc
    L.

  • 2. Data: 2008-02-02 14:15:13
    Temat: Re: Przeniesienie kredytu hipotecznego
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Mam kredyt hipoteczny na 35 tys. zl, na 3 lata w BZWBK.
    Wydaje mi się iż zdzierają ze mnie okrutnie, bo

    Ja bym sobie darował latanie po bankach przy takiej kwocie na taki okres
    spłaty. Pamiętaj też ze wykreślenie i wpis hipotek kosztują.
    Napisz prośbę o obniżenie marży w BZWBK.

    Darek

  • 3. Data: 2008-02-02 15:42:30
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    Darek pisze:
> [...]
    > spłaty. Pamiętaj też ze wykreślenie i wpis hipotek kosztują.
    > Napisz prośbę o obniżenie marży w BZWBK.

    Dokładnie. Jak się nie zgodzą to trudno. Przy tak niskiej kwocie i
    krótkim okresie wszelkie dodatkowe opłaty i prowizje zjedzą zysk z
    niższego oprocentowania. A nawet jeśli będzie jakiś mały zysk, to wg
    mnie niewarty poświęconego czasu i energii na zmianę banku.

    Jeśli ci bardzo zależy, możesz umówić się z jakimś doradcą (Expander,
    Open Finance itd) i niech ci wyliczy ile zaoszczędzisz na odsetkach, a
    ile stracisz na prowizjach.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2008-02-02 15:51:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lisciasty pisze:

    > - czy te 8,5% to dużo, czy mi się tylko wydaje, że to dużo?
    > - czy przeniesienie kredytu do innego banku jest faktycznie
    > bezstresowe, tanie i szybkie?
    > bo wrodzona podejrzliwość jakoś nie chce tego przyjąć ;)

    Złotówki? Sporawo, ale nie wstrząsająco. Weź kredyt na 350 tysięcy, to
    dostaniesz lepsze oprocentowanie ;)

  • 5. Data: 2008-02-02 17:02:17
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Karol S. pisze:
    > Jeśli ci bardzo zależy, możesz umówić się z jakimś doradcą (Expander,
    > Open Finance itd) i niech ci wyliczy ile zaoszczędzisz na odsetkach, a
    > ile stracisz na prowizjach.

    expander nie zajmuje sie refinansowaniem ponizej 80tys pln, tak mi
    przynajmniej powiedzieli (choc dopiero w siedzibie, przez telefon
    nikt mnie o tym nie poinformowal)

    Sierp

  • 6. Data: 2008-02-03 11:36:05
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Lisciasty wrote:

    > - czy te 8,5% to dużo, czy mi się tylko wydaje, że to dużo?

    Wg. Rzeczpospolitej średnie oprocentowanie kredytu hipotecznego w 20
    bankach to 6,10%.

  • 7. Data: 2008-02-03 13:16:10
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ciekawe, jak liczą średnią?
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-02-03 13:19:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Poldekk pisze:

    > Wg. Rzeczpospolitej średnie oprocentowanie kredytu hipotecznego w 20
    > bankach to 6,10%.

    Przy czym przypuszczam, że dotyczyło to kredytu na mieszkanie/budowę
    domu, czyli rzędu kilku setek tysięcy.