  • 1. Data: 2002-03-17 22:04:20
    Temat: Przelewy za granice
    Od: "Jarecky" <j...@o...pl_cuthere>

    Jestem kompletnym laikiem w tym temacie i mam kilka pytan i mam nadz ze od
    specjalistow uzyskam odpowiedz:

    1. Ktore banki internetowe udostepniaja przelewy za granice?
    2. Czy majac w mbanku ekarte moge placic w zagranicznych sklepach w dolarach
    (lub innej walucie)?
    3. Jak pkt wyzej TAK to na jakiej podstawie jest to przeliczane na zlotowki?

    Dziekuje bardzo z gory za odp.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Jarecky

    PS Zapraszam fanow lotnictwa na pl.rec.lotnictwo

  • 2. Data: 2002-03-17 22:29:58
    Temat: Re: Przelewy za granice
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    > 1. Ktore banki internetowe udostepniaja przelewy za granice?

    Sądząc po demo, to może Nordea?

    > 2. Czy majac w mbanku ekarte moge placic w zagranicznych sklepach w
    dolarach
    > (lub innej walucie)?

    Tak.

    > 3. Jak pkt wyzej TAK to na jakiej podstawie jest to przeliczane na
    zlotowki?

    Jeżeli walutą transakcji jest dolar amerykański, to to kursie sprzedaży BRE,
    widocznym na stronie aktualności mBanku
    http://www.mbank.com.pl/aktualnosci.pl
    Jeżeli to inna waluta, to jest przeliczana na dolary po kursie Visa
    International
    (szukałem na http://www.visaeu.com ale go nie znalazłem), a potem na
    złotówki po kursie
    sprzedaży BRE. W praktyce: w styczniu przy kursie kantorowym złoty/euro
    około 3,60
    zapłaciłem prawie 3,80 używając eKarty do zapłacenia w Holandii.
    Jeżeli masz Mastercard, to używaj jej w Europie :)

    Bogdan