    From: "tpajak" <t...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Przelewy a czas księgowania
    Date: Tue, 19 Dec 2006 21:40:52 +0100

    Witam Grupę,
    Nie dalej jak w zeszły piątek pierwszą sesją Elixiru posłałem przelew spłaty
    zadłużenia mojego ING MC. Fakt, że bank zaksięgował mi tę wpłatę dopiero w
    poniedziałek przez co nie mogłem w uikend zwiększać swojej życiowej szansy
    na wygranie 200kPLN specjalnie mnie nie zdziwił aczkolwiek trochę zdołował.
    Jednakże fakt ten skłonił mnie do zastanowienia nad faktem dlaczego jest tak
    że na wyciągach są zazwyczaj dwie daty: data wpłynięcia środków i data
    księgowania. I taką to techniczną kwestię chciałbym szanownym grupowiczom
    zapodać. Nie chce mi się wierzyć, że jakiekolwiek operacje w procesie
    księgowania są wykonywane przez ludzi. Jesli więc całość obsługują
    komputery, dlaczego data wpłynięcia środków do banku nie jest tożsama z
    datą księgowania.
    I przy okazji kolejne pytanie: dlaczego Elixir pracuje w sesjach a nie jest
    jednym wielkim systemem online w którym przelewy międzybankowe idą w czasie
    rzeczywistym podobnie jak wewnętrzne.
    Gdyby znalazł się ktoś siedzący w temacie i potrafiący rozwikłać dla mnie tę
    zagadkę bez użycia teorii względności, będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam serdecznie
    tp