  • 1. Data: 2010-02-08 12:22:48
    Temat: Przelew zagraniczny - zaskoczenie
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    Mam konto prywatne i na dniach konto firmowe w intelligo.
    Okazało się, że nie będę mógł wykonowyć przelewów za granicę.
    W jaki sposób wykonać nie przepłacając taki przelew za granicę.... hmm może
    zmienić bank ?

  • 2. Data: 2010-02-08 12:51:44
    Temat: Re: Przelew zagraniczny - zaskoczenie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 13:22:48 +0100, tes napisał(a):

    > Mam konto prywatne i na dniach konto firmowe w intelligo. Okaza?o sie,
    > ?e nie bede móg? wykonowyae przelewów za granice. W jaki sposób wykonaae
    > nie przep?acaj?c taki przelew za granice.... hmm mo?e zmieniae bank ?

    Zależy do jakiego kraju te przelewy mają iść. Strefa EUR czy gdzieś dalej.

    Xenocide

  • 3. Data: 2010-02-08 12:56:47
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    > Zależy do jakiego kraju te przelewy mają iść. Strefa EUR czy gdzieś dalej.

    strefa euro, w sumie to musze wykonać jeden przelew, tam na koncie ma się
    pojawić kwota w Euro

  • 4. Data: 2010-02-08 13:07:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 13:56:47 +0100, tes napisał(a):

    > strefa euro, w sumie to musze wykonaae jeden przelew, tam na koncie ma
    > sie pojawiae kwota w Euro

    Niektóre banki oferują coś takiego jak przelew europejski (na pewno ING
    direct, chyba Alior/BPH i pewnie ktoś jeszcze ale nie mam czasu szukać).
    Kosztuje to bodajże 5pln. Kwestia czy będzie Ci się chciało zakładać nowe
    konto aby wykonać 1 przelew. To już sam zadecyduj czy przy okazji tego
    przelewu nie zmienisz po prostu banku na bardziej dla Ciebie funkcjonalny.

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-02-08 13:11:06
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    > strefa euro, w sumie to musze wykonać jeden przelew, tam na koncie ma się
    > pojawić kwota w Euro

    a skoro taki przelew byłby u mnie tylko raz w roku (około 1300 euro) to może
    warto po prostu pojsć do PKO i tam jakoś z okienka.. ? Czy przećwiczył ktoś
    już coś takiego ? Jakie są przykładowe wasze marże w Waszych bankach za
    takie coś ?

  • 6. Data: 2010-02-08 13:25:27
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    istnieje opcja założenia konta indywidualnego iPKO i tam wykonanie przelewu
    w placówce PKOBP i chyba tylko to mi zostaje...

  • 7. Data: 2010-02-08 13:26:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 14:11:06 +0100, tes napisał(a):

    > a skoro taki przelew by?by u mnie tylko raz w roku (oko?o 1300 euro) to
    > mo?e warto po prostu pojsae do PKO i tam jako? z okienka.. ? Czy
    > przeaewiczy? kto? ju? co? takiego ? Jakie s? przyk?adowe wasze mar?e w
    > Waszych bankach za takie co? ?

    Coś mi się wydaje, że ktoś na grupie już pisał, że w Inteligo nie ma
    przelewów zagranicznych, także musiałbyś mieć chyba konto w PKO BP.
    Możesz udać się również do odziału innego banku i zlecić taki przelew,
    kwestia tylko ustalenia ile może to Ciebie kosztować, bo czasami, opłaty
    za taki przelew, są że się tak wyrażę - odczuwalne ;)

    Xenocide

  • 8. Data: 2010-02-08 13:42:01
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hkp2b6$119$3@inews.gazeta.pl

> [...]
    > konto aby wykonać 1 przelew. To już sam zadecyduj czy przy okazji tego
    > przelewu nie zmienisz po prostu banku na bardziej dla Ciebie funkcjonalny.

    Jeżeli nasz obecny bank nie ma stałej opłaty za przelew europejski i kasuje
    % od kwoty każdego przelewu to przy dużej sumie do przelania warto założyć
    konto choć by do jednego przelewu :)

  • 9. Data: 2010-02-08 13:46:19
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    > Coś mi się wydaje, że ktoś na grupie już pisał, że w Inteligo nie ma
    > przelewów zagranicznych, także musiałbyś mieć chyba konto w PKO BP.

    i też coś takiego, chcę wykonać, ale tutaj pojawia się inne pytanie, jeśli
    odbiorca oczekuje kwoty =1000 Euro to jaką kwotę w PLN powinienem przelać ?
    Czy przelew zostanie wykonany po kursie mojego banku czy banku odbiorcy ?
    No i jeszcze dodatkowa kwestia, taki przelew "idzie" kilka dni a kurs
    wymiany może się zmieniać....