  • 1. Data: 2011-11-25 18:05:29
    Temat: Przelew z zagranicy w EURO na konto ROR w PLN
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Niestety już piatek 19.00 i świat jest zamknięty, więc nie moge się
    dowiedzieć na infolini a pytanie spadło przed chwilą. Przepraszam wobec
    tego za głupie szczegóły.

    Mam dostać przelew (za wykonaną umowę) z zagranicy. O tyle ciekawie, że
    pieniądze przyleca alboz Niemiec, albo z przedstawicielstwa w Chinach
    (!). Ważne że w euro, myślę że źrodło przelewu nie jest ważne (ale może).

    Mam tylko konto gotówkowe (ROR) w ING. Numer IBAN konta wygląda
    normalnie. Numer SWIFT banku mam (INGBPLPW).

    Szybkie pytania:

    a) czy bank musi przyjąc przelew zagraniczny bez gadania i dodatkowych
    warunków?

    b) czy opłaca mi sie go pchnąć do ROR czy może lepiej zalożyć jakieś
    walutowe i przelać tam? Zamierzam i tak wypłacić zł, chodzi o nie
    tracenie na prawdopodobnie skandalicznych kursach, mogę sobie sam
    wymienić jak-by-co.

    Oczywiście jak ktoś zna szczegóły w kontekście ING to miło, ale z
    ciekawości pytam ogólniej, czy RORy mogą akceptować dowolne wpłaty. A
    pytam dlatego że zapytano mnie "czy moje konto akceptuje wpłaty
    zagraniczne" i że to pytanie nie jest bezcelowe bo były przypadki że
    nie. Tylko dlaczego zapytano w piątek o 18 ;)

  • 2. Data: 2011-11-25 18:42:02
    Temat: Re: Przelew z zagranicy w EURO na konto ROR w PLN
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-11-25 19:05, Sebastian Biały wrote:
    > Szybkie pytania:
    >
    > a) czy bank musi przyjąc przelew zagraniczny bez gadania i dodatkowych
    > warunków?

    Przyjąć przyjmie, będzie zapewne jednak opłata i przewalutowanie po ich
    kursie - zobacz jaki mają spread.

    > b) czy opłaca mi sie go pchnąć do ROR czy może lepiej zalożyć jakieś
    > walutowe i przelać tam?

    Tam. Sprawdź albo w ING, albo idź do WBK - z miejsca założysz darmowe
    konto. Potem internetowy kantor albo ręcznie. Za przyjęcie SEPY jest 5zł.

    P.

  • 3. Data: 2011-11-25 20:42:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Szybkie pytania:
    >
    > a) czy bank musi przyjąc przelew zagraniczny bez gadania i dodatkowych
    > warunków?

    Tak.

> [...]
    > zagraniczne" i że to pytanie nie jest bezcelowe bo były przypadki że nie.
    > Tylko dlaczego zapytano w piątek o 18 ;)

    Załóż sobie OKO EUR (można on-line) i daj numer tego OKO. Wypłata gotówki za
    darmo (tylko trzeba awizować wyższe sumy).

  • 4. Data: 2011-11-25 20:59:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-25 21:42, MarekZ wrote:
    > Załóż sobie OKO EUR (można on-line) i daj numer tego OKO. Wypłata
    > gotówki za darmo (tylko trzeba awizować wyższe sumy).

    Co to znaczy "awizować"? Przelewając 5kE będę musiał zaiwaniać do banku
    podpisując coś? Kliknąć w jakiś przycisk w online?

  • 5. Data: 2011-11-25 22:29:25
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > Co to znaczy "awizować"? Przelewając 5kE będę musiał zaiwaniać do banku
    > podpisując coś? Kliknąć w jakiś przycisk w online?

    Jak będziesz chciał wybrac te 5kE w gotówce to prawdopodobnie będziesz musiał
    poinformowac o tym wczesniej oddział banku.
    Ale to sprawdź w oddziale. Może w mieście jest jeden, w który te 5kE można
    wybrać w każdej chwili.

    Pamiętaj, że z OKO można wybrać kasę bez prowizji raz w miesiącu. Jeżeli chcesz
    częściej działać to załóż ROR w Euro.

    MichalL

  • 6. Data: 2011-11-26 07:23:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Co to znaczy "awizować"? Przelewając 5kE będę musiał zaiwaniać do
    > banku podpisując coś? Kliknąć w jakiś przycisk w online?

    Wypłata gotówki, to jest wypłata gotówki a nie przelew.
    Przelew może być płatny z tego konta.

  • 7. Data: 2011-11-26 09:58:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 19:42:02 +0100, "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>
    wklepał(-a):

    >Przyjąć przyjmie, będzie zapewne jednak opłata i przewalutowanie po ich
    >kursie - zobacz jaki mają spread.

    Nie ma opłat za przyjęcie przelewu.
    I nie spread tylko kurs kupna, w ING są w miarę dobre.

    Uwaga na zmiany w ING od 21.11.2011:
    " przelewy walutowe/polecenia wypłaty otrzymane:

    w przypadku braku w przelewie walutowym/poleceniu wypłaty z zagranicy/kraju,
    numeru rachunku beneficjenta w formacie IBAN lub NRB, ING Bank Śląski S.A.
    zwróci niepoprawne zlecenie do banku zleceniodawcy.

    Prosimy o uwzględnienie wprowadzanych zasad w ramach składanych do
    realizacji zleceń przelewów walutowych/poleceń wypłaty oraz przekazanie swoim
    zagranicznym/ krajowym kontrahentom numerów rachunków w formacie IBAN/NRB,
    zgodnie z umową rachunku bankowego."

    Czyli zleceniodawca podaje kod SWIFT banku i numer rachunku PLxxxxxxx...
    Trzeba też zwrócić uwagę, żeby podał właściwą nazwę właściciela rachunku, bo jak
    się nie będzie zgadzać, to potem są problemy. Czyli jak osoba fizyczna to imię
    (imiona - jeśli tak jest w danych rachunku) i nazwisko, jak DG to pełna nazwa
    firmy (imię, nazwisko / nazwa, imię, nazwisko - w zależności od tego, jak jest
    wpisane to w rachunku), jak firma <> DG to pełna nazwa firmy.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 8. Data: 2011-11-26 11:26:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Co to znaczy "awizować"? Przelewając 5kE będę musiał zaiwaniać do banku
    > podpisując coś? Kliknąć w jakiś przycisk w online?

    Awizować to znaczy zapowiadać, że się przyjdzie wypłacić. Niestety formalnie
    chyba trzeba pisemnie. Co prawda w praktyce ja to robię telefonicznie, tzn.
    dzwonię, pytam czy mają, jak mają to idę od razu, jak nie to idę dzień
    później, ale nie jestem do końca pewien, czy to panie mnie lubią czy coś się
    zmieniło formalnie. Jeśli to ma być tylko 5k euro, to w dużych oddziałach
    nie trzeba awizować. Może akurat któryś z oddziałów będzie Ci pasował.

    http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1001748

    Za przelew wychodzący z OKO EUR zapłacisz efektywnie 5 zł. Za kolejne
    wychodzące w tym samym miesiącu rozliczeniowym 11 zł.

  • 9. Data: 2011-11-26 13:12:58
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Tam. Sprawdź albo w ING, albo idź do WBK - z miejsca założysz darmowe
    > konto. Potem internetowy kantor albo ręcznie. Za przyjęcie SEPY jest 5zł.

    bzwbk? 10 zł przeliczane na EUR.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2011-11-26 14:15:38
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-11-26 14:12, wromek wrote:
    > bzwbk? 10 zł przeliczane na EUR.

    U mnie 5. Może masz konto firmowe i jest inaczej.