  • 1. Data: 2006-10-11 21:41:16
    Temat: Przelew z Austrii - jak dlugo idzie do PL
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, czekam na przelew z banku austriackiego na moje konto w mbanku, czy to
    mozliwe ze ten przelew idzie az tak dlugo, wyszedl z banku w Austrii 4.10,
    przeciez to juz tydzien, mam potwierdzenie tzw Standarueberweisung z ichnego
    banku.
    Czy ktos wie czy mozliwe ze przelew idzie tak dlugo (Nr iban i swift sie
    zgadza, w mbanku mowia ze zaden przelew nie byl odrzucony, kontrahent twierdzi
    ze nie ma zwrotu naleznosci na rachunek)

  • 2. Data: 2006-10-11 22:37:01
    Temat: Re: Przelew z Austrii - jak dlugo idzie do PL
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Czy ktos wie czy mozliwe ze przelew idzie tak dlugo (Nr iban i swift sie
    > zgadza, w mbanku mowia ze zaden przelew nie byl odrzucony,

    Czy dane beneficjenta na przelewie były zgodne z tymi w systemie mBanku?
    Bo jeśli nie to przelew powinien być zwrócony, a ty nie powinieneś być o
    tym fakcie powiadomiony, bo nie ty jesteś beneficjentem, a bank nie ma
    prawa zdradzać tobie tajemnicy bankowej, jaką niewątpliwie byłaby
    informacja (lub jej potwierdzenie) o operacji bankowej w której ty nie
    jesteś stroną. Przy przelewach transgranicznych nie wystarczy numer
    rachunku, jak to najczęściej bywa przy przelewach krajowych.

    > kontrahent
    > twierdzi ze nie ma zwrotu naleznosci na rachunek)

    Na powiadomienie o zwrocie raczej jest jeszcze za wcześnie.