  • 1. Data: 2002-10-15 08:51:13
    Temat: Przedawnienie kredytu bankowego?
    Od: "Kasper Neuman" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Bardzo prosze o odpowiedz po jakim czasie przedawnia sie kredyt bankowy.
    Chodzi o niesplacona linie kredytowa w rachunki ROR.

    Bardzo dziekuje za pomoc.

    Bartek

  • 2. Data: 2002-10-16 06:34:16
    Temat: Re: Przedawnienie kredytu bankowego?
    Od: d...@p...onet.pl

    Po 2 latach - ale tylko jeśli bank o tobie zapomni (jesli przysyłają ci
    upomnienia to zapomnij)

  • 3. Data: 2002-10-16 16:41:27
    Od: "Marcin_Pi" <t...@w...pl>

    Witam.

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po 2 latach - ale tylko jeśli bank o tobie zapomni (jesli przysyłają ci
    > upomnienia to zapomnij)

    A czy moze wiesz czy taka sama zasada obowiazuje przy normalnym kredycie
    gotowkowym nie w ROR-e.
    Pytam bo ostanio znajomy ma problem bank po 5 latch bank odezwal sie o nie
    splacony kredyt 3 raty po 200 zł. a teraz chca ponad 1500 zł.
    PS. Znajomy wzial na siebie kredyt dla swojego kumpla i ten nie splacil 3
    rat.

    Damian Pi.

  • 4. Data: 2002-10-16 18:10:15
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Marcin_Pi"
    > A czy moze wiesz czy taka sama zasada obowiazuje przy normalnym kredycie
    > gotowkowym nie w ROR-e.

    Roszczenia związane z prowadzoną działalnością gospodarczą (a bank ją
    prowadzi) przedawniają się po trzech latach. To jest ogólna zasada
    wynikająca z kodeksu cywilnego.
    http://www.rp.pl/prawo/doc/Kcywilny/kc_k1.html#k1t6
    Nie wiem czemu ktoś tu wspominał o dwóch latach? Prawo bankowe jako przepis
    szczególny mogłoby zmieniać termin, ale tam nie ma takiego przepisu.

    Bogdan