  • 1. Data: 2010-05-16 15:27:17
    Temat: Prywatny terminal kartowy
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Nie wszystkie karty kredytowe mają opcję przelewów, a jeśli tak, to
    często są one obciążone niemałymi prowizjami. Ciekaw jestem, czy
    opłacalna byłaby opcja prywatnego terminala do płatności
    bezgotówkowych, a następnie zwrot na wypukłą debetówkę.

    Czy taki pomysł ma szansę realizacji i czy jest opłacalny ? Co o tym
    myslicie ?

  • 2. Data: 2010-05-16 16:18:05
    Temat: Re: Prywatny terminal kartowy
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 17:27, szczurwa pisze:
> [...]
    > bezgotówkowych, a następnie zwrot na wypukłą debetówkę.
    >
    > Czy taki pomysł ma szansę realizacji i czy jest opłacalny ? Co o tym

    Możesz wyjaśnić dokładniej co masz na myśli?

    Jeśli dobrze rozumiem chodzi Ci o terminal wpięty do sieci operatora
    kartowego. (sam terminal - HW - może nabyć każdy i bez problemu)

    Czy takie "wpięcie" terminala (aby "ożył") można zrealizować bez DG?
    Zaryzykowałbym twierdzenie, że nie.

    Tak czy owak, pozostaje dola operatora od każdej transakcji.

    Rabarbarek

  • 3. Data: 2010-05-16 16:35:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 18:18, rabarbarek <r...@a...pl> wrote:

    > Tak czy owak, pozostaje dola operatora od każdej transakcji.

    Jeśli dola opa jest miniejsza niż prowiazja za wypłatę z KK w
    bankomacie, to impreza może być opłacalna, tym bardziej, że jest to
    transakcja bezgotówkowa.

  • 4. Data: 2010-05-16 16:48:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.05.2010 18:18), rabarbarek wrote:

> [...]
    > Zaryzykowałbym twierdzenie, że nie.
    >
    > Tak czy owak, pozostaje dola operatora od każdej transakcji.

    Jeżeli jest transakcja i zaraz potem zwrot, to jest dola od takiej
    zwróconej transakcji?

    p. m.

  • 5. Data: 2010-05-16 16:58:59
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 18:35, szczurwa pisze:

    > Jeśli dola opa jest miniejsza niż prowiazja za wypłatę z KK w
    > bankomacie, to impreza może być opłacalna, tym bardziej, że jest to
    > transakcja bezgotówkowa.

    Aby wyjaśnić, czy DG jest niezbędna wystarczy pewnie jeden mail/telefon
    do ecardu czy innego operatora.

    Załóżmy, że masz DG i zrobisz tak jak piszesz.

    Załóżmy, że te transakcje księgujesz jako sprzedajesz usługi/towaru
    samemu sobie.

    Załóżmy, że jest tak jak piszesz: prowizja operatora < prowizja za
    wypłatę z KK i jest to proceder "opłacalny" (pomińmy ZUS i podatki).

    Taki hipotetyczny proceder jest, zdaje się, naruszeniem prawa (choć nie
    potrafię zacytować właściwych paragrafów).

    Temat ciekawy (jak wiele innych). Warto pewne sprawy ustalić i podzielić
    się z grupowiczami.

    Chyba jednak warto również pozostać przy legalnych działaniach i na
    takowe skierować swoją energię życiową.

    Pozdrawiam,
    Rabarbarek

  • 6. Data: 2010-05-16 17:06:52
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 18:58, rabarbarek <r...@a...pl> wrote:

    > Taki hipotetyczny proceder jest, zdaje się, naruszeniem prawa (choć nie
    > potrafię zacytować właściwych paragrafów).

    W którym miejscu ?

    > Temat ciekawy (jak wiele innych). Warto pewne sprawy ustalić i podzielić
    > się z grupowiczami.

    Stąd mój post.

    > Chyba jednak warto również pozostać przy legalnych działaniach i na
    > takowe skierować swoją energię życiową.

    W dalszym ciągu nie mogę rozpoznać aspektów nielegalności opisanych
    transakcji.

    > Pozdrawiam,
    > Rabarbarek

    Kłaniam się. Szczurwa.

  • 7. Data: 2010-05-16 17:09:07
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 18:48, mvoicem pisze:
    > Jeżeli jest transakcja i zaraz potem zwrot, to jest dola od takiej
    > zwróconej transakcji?

    Rozumiem koncepcję kolegi szczurwa tak:
    Kowalski do swojego "prywatnego" terminala wkłada swoją KK i dokonuje
    operacji w wyniku której środki zostają przelane na jego ROR sprzężony z
    jego zwykłą kartą debetową.
    Od tego momentu ma już środki "uwolnione": może wypłacić je w okienku w
    banku, zlecić przelew przez sieć, wypłacić w bankomacie.

    Nawet gdyby to było możliwe (podejrzewam, że nie jest) - to w takim
    przypadku jak najbardziej operator pobiera prowizję (bo operacja jest
    taka: z rachunku KK na inny rachnek).

    Jeśli źle Was rozumiem to proszę naprostujcie. Węzłowato i konkretnie.

    Pozdrawiam,
    Rabarbarek

  • 8. Data: 2010-05-16 17:10:16
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 18:48, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Jeżeli jest transakcja i zaraz potem zwrot, to jest dola od takiej
    > zwróconej transakcji?

    To jest właśnie clou całego zagadnienia. Ale nawet bez zwrotu może to
    byc opłacalne, tym bardziej, że dla banku -wystawcy karty jest to
    transakcja bezgotówkowa. W tym momencie mamy grace period bez
    procentów plus np. mile M&M w Citi plus wyrabiamy limit do zwolnienia
    z opłat za kartę. E service proponowało 1,9 % od transakcji, a
    przelew karty BPH to 2% plus odsetki natychmiast.
    -

  • 9. Data: 2010-05-16 17:11:46
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 19:09, rabarbarek <r...@a...pl> wrote:

    Dokładnie o to mi chodzi. Ale skłonny nawet jestem zrezygnować ze
    zwrotów, przynajmniej w części.

  • 10. Data: 2010-05-16 17:17:13
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 19:06, szczurwa pisze:
    > W dalszym ciągu nie mogę rozpoznać aspektów nielegalności opisanych
    > transakcji.

    Już wyjaśniłem w poście powyżej.
    Dotyczy to sytuacji DG kiedy sprzedajesz towar/usługę sam sobie (a więc
    jest to fikcyjna transakcja), płacisz za to firmową KK a środki trafiają
    na firmowy rachunek.
    Myślę, że właśnie wtedy jest naruszenie.

    Jeśli płacisz prywatną KK na firmowy rachunek to wchodzą podatki. Nawet
    jeśli to by nie przeszkadzało to za "coś" realnego musisz płacić
    (papier, chleb, usługa sprzątania) i to "coś" musisz dostarczyć. Jeśli
    tego nie dostarczysz to tworzysz fikcję, za którą idą środki - a to
    raczej nie jest legalne.

    Ponownie, jeśli błądzę - przedstaw dokładniej Swój pomysł.

    Rabarbarek