  • Data: 2002-08-15 12:22:23
    Temat: Prowizje kartowe :( [Re: Wkurzylo mnie Multi w Poznaniu :-(]
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:0gqmlu8dic2moj34qg7k7vqk50p8md7ut5@4ax.com...

    > A to od kiedy ?!
    > Oplata za wyplaty z obcych bankomatow jest identyczna przy VE i VC -
    > 3%, min 4zł

    BTW. IMHO oplaty za pobieranie gotowki z tzw. bankomatow obcych sa bardzo
    wygorowane. Tak daleko, jak siegam pamiecia prowizja za takie zdarzenie
    wynosila 3% [oczywiscie nie we wszystkich bankach, zdarzaja sie wyjatki]. W
    1998 roku jak otwieralem rachunek w KB jego oprocentowanie bylo powyzej 15%,
    teraz jest to ok 1% [konto osobiste] lub 4% ekstrakonto. Prowizja za wyplaty
    wynosila wtedy 3% i teraz tez 3% [z wyjatkiem VE, 2%]. W innych bankach jest
    rowniez podobnie :(.
    Analogiczna sytuacja wystepuje w przypadku wiekszosci kart obciazeniowych,
    gdzie prowizja wynosi 1%. Ale tu juz jest nieco lepiej pojawiaja sie karty
    charge bez tej prowizji [MC Shell Pekao] lub baki rezygnuja z niej [VC
    Fortis Banku]. na szczescie nie musze korzystac z kart obarczonych prowizja
    od transakcji bezgotowkowej :).
    Hm... chyba nadszedl odpowiedni czas aby UOKiK ponownie przyjrzal sie
    oplatom zwiazanym z kartami ;).

    Maciej