  • 1. Data: 2005-07-01 10:04:01
    Temat: Propozycja wydzielenia grupy pl.biznes.banki.zagraniczne
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Na grupie pl.news.nowe-grupy zaproponowałem wyodrębnienie grupy
    pl.biznes.banki-zagraniczne, choć po sugestii użytkownika MadMan co do nazwy
    doszedłem do wnosku, że lepsza będzie nazwa pl.biznes.banki.zagraniczne (w
    sumie nie jestem pewiem, czy nowa grupa powinna nazywać się
    pl.biznes.banki-zagraniczne, czy pl.biznes.banki.zagraniczne, czyli czy
    między dwoma słowami w nazwie identyfikującej temat grupy powinna być
    kreska, czy kropka). Poniżej zamieszczam oryginalny post, jeszcze z pierwszą
    nazwą grupy (z kreską między słowami "banki" i "zagraniczne"). Zależy mi na
    wypowiedzeniu się na ten temat aktywnych userów, zwłaszcza specjalizujących
    się w tematyce bankowej, takich jak m.in. Amra.

    Od ponad roku dość regularnie czytam grupę pl.biznes.banki i od pewnego
    czasu dostrzegłem celowość wydzielenia grupy pl.biznes.banki-zagraniczne
    zawierającej tematykę grupy pl.biznes.banki, ale dotyczącą tylko i wyłącznie
    spraw związanych z bankami zagranicznymi. Konkretnie na grupie
    pl.biznes.banki-zagraniczne poruszana byłaby następująca tematyka:
    1. Procedury i formalności związane z zakładaniem konta za granicą.
    2. Omówienie najlepszych banków w danym kraju na podstawie doświadczeń
    użytkowników kont w bankach zagranicznych.
    3. Problemy, jakie może napotkać Polak zamierzający założyć konto
    zagraniczne.
    4. Kwestie podatkowe związane z posiadaniem konta w banku zagranicznym.
    5. Banki w rajach podatkowych i problemy z nimi związane (m.in. podatkowe,
    prawne itp.).
    6. Używanie zagranicznych kart płatniczych (debetowych, kredytowych,
    wirtualnych itp).

    Argumenty przemawiające za powstaniem grupy pl.biznes.banki-zagraniczne:
    1. Coraz częstsze zagraniczne wyjazdy polaków na dłuższy okres czasu
    związane głównie z podejmowaniem pracy (głównie w krajach Unii) i wynikająca
    z tego potrzeba korzystania z systemu bankowego w tych krajach przez
    polaków.
    2. Występowanie postów dotyczących banków zagranicznych na grupie
    pl.biznes.banki sprawia, że giną one w natłoku postów dotyczących banków
    krajowych i w konsekfencji powodują pewien zamęt. Utworzenie oddzielnej
    grupy dla postów związanych z bankami zagranicznymi bardo ułatwiłoby wymianę
    poglądów na ich temat.
    3. Konieczność utworzenia oddzielnego profesjonalnego FAQ grupy
    pl.biznes.banki-zagraniczne omawiającego sprawy związane z zakładaniem kont
    za granicą (zwłaszcza w najpopularniejszych krajach, takich jak: Wielka
    Brytania, Niemcy, USA itp.), koszty wypłat z zagranicznych bankomatów,
    akceptowalność polskich kart za granicą, postępowanie w razie utraty karty
    itp.

    Jednocześnie powstanie grupy pl.biznes.banki-zagraniczne pozwoliłoby na
    wycofanie tematyki związanej z bankami zagranicznymi z grupy
    pl.biznes.banki, którą moim zdaniem należy poświęcić bankom polskim.

    No i co wy myślicie o takim podziale grupy pl.biznes.banki na "krajową"
    (pl.biznes.banki) i "zagraniczną" (pl.biznes.banki-zagraniczne). Zapraszam
    do wymiany opinii i głosowania. W szczególności zapraszam do tematu twurców
    grupy pl.biznes.banki, bo to oni ewentualnie wyodrębniliby nową grupę
    pl.biznes.banki-zagraniczne.

    Pozdrawiam
    Paweł Nyczaj

  • 2. Data: 2005-07-01 10:20:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Paweł Nyczaj wrote:
> [...]
    > głosowania. W szczególności zapraszam do tematu twurców grupy
    > pl.biznes.banki, bo to oni ewentualnie wyodrębniliby nową grupę

    jak polski bank sprzeda czesc udzialow zagranicznemu inwestrowi, to będziesz
    przenosił wątki między grupami?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2005-07-01 10:23:30
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> napisał w
    wiadomości news:da34o6$624$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > między słowami "banki" i "zagraniczne"). Zależy mi na wypowiedzeniu się na
    > ten temat aktywnych userów, zwłaszcza specjalizujących się w tematyce

    [ ...]

    hmmmm,
    to pl.biznes.banki powinny byc poswiecone tylko PKO BP, BGZ i BGK bo reszta
    juz jest w rekach zagranicznych bankach :-)

    piotrek

  • 4. Data: 2005-07-01 10:29:00
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > jak polski bank sprzeda czesc udzialow zagranicznemu inwestrowi, to
    > będziesz
    > przenosił wątki między grupami?
    >
    > --
    No nie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, że grupa pl.biznes.banki.zagraniczne
    byłaby poświęcona zakładaniu kont i w ogóle bankom poza granicami Polski np.
    w UK.

  • 5. Data: 2005-07-01 10:36:05
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to pl.biznes.banki powinny byc poswiecone tylko PKO BP, BGZ i BGK bo
    > reszta juz jest w rekach zagranicznych bankach :-)

    Nie, chodzi o wydzielenie grupy poświęconej WYŁĄCZNIE bankom poza granicami
    polski (więc zagranicznych nie w sensie udziałów, tylko w sensie
    lokalizacji). Zaznaczam, że jest to tylko propozycja poddana pod dyskusje.
    Natomiast na pl.biznes.banki nadal toczyłyby się dyskusje dotyczące
    wszystkich banków w Polsce, bez względu na to ile % mają kapitału
    zagranicznego. Chodzi mi w sumie o to, żeby posty typu: jak założyć konto w
    UK miały swoją grupę pokrewną z pl.biznes.banki, ale dotyczącą banków i
    szerzej instytucji finansowych zlokalizowanych poza Polską.

  • 6. Data: 2005-07-01 10:37:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Paweł Nyczaj wrote:
> [...]
    > kreska, czy kropka). Poniżej zamieszczam oryginalny post, jeszcze z pierwszą

    Kropka jeśli już - zagraniczne powinny być podgrupą pbb.
    Poza tym sprzeciw. Jeszcze takiego ruchu tu nie ma, żeby wydzielać
    osobną podgrupę, a co ważniejsze takie "praktyczne" rzeczy zwiazane z
    zagranicznymi raczej nie mogą istnieć w oderwaniu od krajowych.

    KJ

  • 7. Data: 2005-07-01 11:49:09
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Poza tym sprzeciw. Jeszcze takiego ruchu tu nie ma, żeby wydzielać osobną
    > podgrupę, a co ważniejsze takie "praktyczne" rzeczy zwiazane z
    > zagranicznymi raczej nie mogą istnieć w oderwaniu od krajowych.

    Zgadzam się. Nie mówiąc już o tym, że taka nazwa grupy byłaby myląca - już 2
    osoby w tym wątku
    dały się "nabrać", a idę o zakład, że takie pomyłki byłyby nagminne.

  • 8. Data: 2005-07-01 12:23:24
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > osobną podgrupę, a co ważniejsze takie "praktyczne" rzeczy zwiazane z
    > zagranicznymi raczej nie mogą istnieć w oderwaniu od krajowych.

    Ja bym raczej założył anglojęzyczną grupę misc.banks.non-resident na
    przykład, dla dyskusji na temat m.in. zakładania kont w krajach w
    których się nie jest residentem lub/i citizenem.

    Przy okazji: czy komuś udało się założyć konto _z_kartą_ (dowolną) w
    Belgii?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 9. Data: 2005-07-01 15:58:20
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    pit. <petero2@o2_spam_.pl> wrote:
    > to pl.biznes.banki powinny byc poswiecone tylko PKO BP, BGZ i BGK bo reszta
    > juz jest w rekach zagranicznych bankach :-)

    Coś widzę, że mało kto załapał intencje autora. Obawiam się, że gdyby taka
    grupa powstała, to takich pomyłek byłoby mnóstwo (nikt i tak nie czytalby
    opisu grupy - tak jak teraz na pl.comp.pecet ludzie wysyłąją zapytania
    dlaczego im Windows nie działa). Może raczej pl.biznes.banki.za-granica ?

    P.