  • 21. Data: 2006-11-01 14:24:58
    Temat: Re: Podpis na slipie a podpis na karcie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Ależ ja się z tobą zgadzam. Piszę w kontekście postu, gdzie ktos
    > zasugerował, że podpis musi być identyczny jeszcze dowód sprawdzają i
    > niewiadomo co jeszcze. Tak jest po prostu w Polsce gdzie ilość oszustw jest
    > bardzo duża, bo złodziej wychodzi z założenia, że i tak mu nic nie zrobią.

    Nie wiem czy w Polsce ilosc oszustw jest duza. Chyba nie.

    Niektore, wydawaloby sie, truizmy:
    - nie ma dwoch identycznych podpisow
    - w ogole porownywanie podpisow jest bez sensu (kto mialby to robic?)
    - moga zażądać dowodu (paszportu, prawa jazdy itp) w kazdym kraju
    np. w przypadku podejrzen, ew. moga nawet bez tego wezwac policje
    (bo im sie cos "podejrzanego" wyswietli na terminalu)
    - w niektorych miejscach zawsze żądaja pokazania dokumentu
    - w niektorych miejscach na slipie jest miejsce na numer dokumentu
    i w przypadku reklamacji bez tego numeru sprzedawca nie dostanie
    pieniedzy - ale sprzedawca moze to zignorowac i nic nie wpisac.

    > Chciałem napisać, że może być inaczej, a Polska nie jest tym krajem, który
    > ustala standardy posługiwania się kartą.

    Jasne. Po prostu zaden kraj tego nie robi.

    > Przy okazji. Za telewizor zapłaciłbym dokładnie w taki sam sposób ja za
    > każdy inny towar.
    > Czytnik kart stoi przede mną, przciągam karte przez czytnik i chowam do
    > kieszeni, na slipie, tudzież na elektronicznym czytniku składam jakiś podpis
    > i wychodzę z telewizorem. Nigdzie i nikomu mojej karty do ręki nie daję.

    Nie wiem, aczkolwiek oczywiscie mozliwe. Probowales? Pytanie o prawo
    jazdy + w przypadku odmowy pokazania autoryzacja telefoniczna i/lub
    odmowa sprzedazy niespecjalnie by mnie zdziwila, to reakcja na dosc
    standardowe zachowanie oszustow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2006-11-03 17:05:13
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Norwegia.
    Stacja paliw.
    Północ.
    Dwa dystrybutory i zywej duszy.
    Cztery karty polskich banków czterech sytemów czterech osób nie pozwalają zatankowac.

    Norwegia, inna stacja paliw.
    Ranek.
    Jak wyzej.
    Telefon do własciciela stacji.
    Przyjedzie o 8.00 (to już za gdzinę), bo ma dośc daleko.
    Po zatankowaniu chce tylko gotówke.
    Terminal wewnatrz sklepiku na stacji tez nie łyka kart wydanych w Polsce.

    Polska/USA
    Znany portal internetowy.
    Nagle ni z tego ni z owego obciąza c.c na prawie sześćset dolców bez żadnego powodu
    (tu polskość karty nie
    przeszkadzała, Amerykańce przecież przedkładają interesy nad pochodzenie ;))
    Sprawa się toczy do dziś, nikomu się nie spieszy
    JaC

    > Szwecja
    > Stacja benzynowa.
    > Północ.
    > Cztery dystrybutory w szczerym polu i żywej duszy.
    > Podjeżdzasz, przeciągasz kartę, tankujesz, zabierasz slip i odjeżdżasz.
    >
    > Zakupy internetowe.
    > Różnie.
    > Amazon, merlin.
    > Często gęsto robione kartą innej osoby.
    > Jej adres jako właściciela karty, adres wysyłki mój.
    > Nr karty miałem zapisany w notesie.

    It has removed 2328 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 23. Data: 2006-11-03 22:59:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:eifsrm$a0i$1@news.wp.pl...
> [...]
    > ;))
    > Sprawa się toczy do dziś, nikomu się nie spieszy

    Nie raz spotkałem się z przypadkiem, że polskie karty płaskie debetowe
    trzeba za granicą traktować jako kredytowe.
    Jak debetowe nie przechodziły. Jako kredytowe bez pudła, bez podpisu i bez
    pinu.

  • 24. Data: 2006-11-04 08:34:49
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czyli najpierw delikatnie ponagryzać w miejscu cyferek , i nie zapomnieć o
    trzykrotnym splunięciu przez lewe ramię...
> [...]

    granicą traktować jako kredytowe.
    > Jak debetowe nie przechodziły.
    > Jako kredytowe bez pudła, bez podpisu i bez pinu.

    It has removed 2335 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!