  • 21. Data: 2010-10-30 06:35:30
    Temat: Re: Podatek i kombinacje
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:iafob7$lrb$1@news.onet.pl...

    > Nie.

    Na pewno?

    > Zapłaci od dochodu, czyli różnicy między ceną kupna i sprzedaży. Prowizje
    > teoretycznie można wrzucić do kosztów, ale to chyba nie jest takie proste
    > nie dzieje się automatycznie.

    Jeżeli od dochodu, a w przykładzie na początku tej wiadomości
    _tylko_kupuje_, to przychodu i dochodu nie było. Zatem dlaczego wyżej
    piszesz, że nie?

    O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje co
    roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
    Kto potwierdzi?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2010-10-30 07:05:26
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    > O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje
    > co roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
    > Kto potwierdzi?

    ja

  • 23. Data: 2010-10-30 07:09:26
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 30-10-2010 08:35, Jan Werbinski pisze:

    > O ile dobrze rozumiem, to hipotetyczny inwestor wyłącznie kupujący akcje
    > co roku i jak dotychczas nigdy ich nie sprzedający nie zapłaci podatku.
    > Kto potwierdzi?

    Ja.

  • 24. Data: 2010-10-30 09:47:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
    > Użytkownik "walter" <w...@t...wenus> napisał w wiadomości

    > IMHO biuro maklerskie pamięta i powinno do obliczenia zysku, od przychodu
    > ze sprzedaży starych papierów odjąć koszt ich zakupu kilka lat temu oraz
    > prowizję od zakupu.
    >
    > Ktoś to potwierdzi?
    >
    > Aha, podatek od papierów kupionych w 2000 roku za 100 zł, kosztujących 1
    > stycznia 2010 200 zł i sprzedanych dzisiaj za 20 000 zł wynosi 0 zł.
    > Zgadza się?

    za mało danych:
    podaj koszt zakupu pakietu akcji
    wartosc uzyskaną ze sprzedazy pakietu akcji
    prowizję za zakup i sprzedaż.

    george

  • 25. Data: 2010-10-30 09:54:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >>

    > za mało danych:
    > podaj koszt zakupu pakietu akcji
    > wartosc uzyskaną ze sprzedazy pakietu akcji

    bez kosztów prowizji w obie strony bedzie podatek od 19% od 10k.
    george

  • 26. Data: 2010-10-30 10:47:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Aha, podatek od papierów kupionych w 2000 roku za 100 zł, kosztujących 1
    > stycznia 2010 200 zł i sprzedanych dzisiaj za 20 000 zł wynosi 0 zł.
    > Zgadza się?

    Zgadza się - dotyczy akcji kupionych przed 1 stycznia 2004 r.
    Są jednak pułapki np. akcje nie mogą pochodzić z darowizny, nie mogą być
    przedmiotem działalności gospodarczej.

    --
    marfi

  • 27. Data: 2010-10-30 12:36:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > za mało danych:
    > podaj koszt zakupu pakietu akcji

    100 zł rok 2000

    > wartosc uzyskaną ze sprzedazy pakietu akcji

    20 000 zł rok 2010

    > prowizję za zakup i sprzedaż.

    5 + 5

    Moim zdaniem podatek wynosi 0 zł.

  • 28. Data: 2010-10-30 12:39:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > bez kosztów prowizji w obie strony bedzie podatek od 19% od 10k.
    > george

    Dlaczego tyle?
    Moim zdaniem 0 zł.
    Gdybym się mylił, to pierwsza odpowiedź jaka mi przychodzi na myśl to nie
    uwzględniając prowizji 3780 zł = (20000-100)*0,19

  • 29. Data: 2010-10-30 13:18:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Gdybym się mylił, to pierwsza odpowiedź jaka mi przychodzi na myśl to nie
    > uwzględniając prowizji 3780 zł = (20000-100)*0,19

    próbowałem wywnioskować ilosc kupionych akcji na początku i jakos ustalic
    wartosc zakupu. Widac błednie,

    anyway jesli przyjac wartosc zakupu 100PLN i wartosc przedazy 20k to masz
    racje.
    Nie bardzo wiem co ma do rzeczy punkt z wartoscia 200 1.02.2010.

    george

  • 30. Data: 2010-10-30 13:29:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > racje.
    > Nie bardzo wiem co ma do rzeczy punkt z wartoscia 200 1.02.2010.\

    Teoretycznie (nie jestem pewien) akcje zakupione przed 2003 są zwolnione od
    podatku.