  • 1. Data: 2024-01-08 20:45:58
    Temat: Podatek
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Dlaczego po odbiorze pieniędzy z lokaty trzeba zapłacić podatek?

    --
    animka

  • 2. Data: 2024-01-08 21:47:09
    Temat: Re: Podatek
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2024-01-08 o 20:45, Animka pisze:
    > Dlaczego po odbiorze pieniędzy z lokaty trzeba zapłacić podatek?

    Bo trzeba zabrać biednym, żeby dać biedniejszym ;P

    - Pana Belki spytaj

    Pozdro

  • 3. Data: 2024-01-08 22:00:33
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 08.01.2024 o 21:47, Waldek pisze:

    > Bo trzeba zabrać biednym, żeby dać biedniejszym ;P
    >
    > - Pana Belki spytaj
    >
    > Pozdro

    To ja nie mem zamiaru tracić pieniędzy na jakieś lokaty :-(

    --
    animka

  • 4. Data: 2024-01-08 22:09:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 8 stycznia 2024 o 22:06:41 UTC+1 Animka napisał(a):

    > To ja nie mem zamiaru tracić pieniędzy na jakieś lokaty :-(

    To na co masz zamiar je tracić (pieniądze, nie lokaty)?

  • 5. Data: 2024-01-08 22:17:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 20:45, Animka pisze:
    > Dlaczego po odbiorze pieniędzy z lokaty trzeba zapłacić podatek?

    Opiekuńcze państwo obiecało Ci że jak będziesz grzebać w rejestrach i
    zrobisz sobie krzywdę to Cię OCHRONI.

    I widzisz jak na tym wychodzisz?

    Musisz płacić więcej i więcej... musisz Pracować pół roku na podatki i
    co otrzymujesz w zamian?

    A teraz edukacyjnie:

    - podatek Belki nie jest podatkiem od lokat tylko od zysku z lokaty.
    SLD przerżnęło wybory jak zapowiedziało podatek od zysków kapitałowych
    Bo niestety lud jest ciemny i zrozumiał że chca opodatkować KAPITAŁ ;-)

    - Minister finansów może jednym rozporządzeniem ZAPRZESTAĆ pobierania
    podatku Belki. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach inflacji i po
    obietnicach przedwyborczych
    Ale ... jak widać ma to w DOOOPIE i będziesz nadal płaciła ten podatek
    od paru groszy które sobie uzbierałaś ;-)

    Taki sobie rząd wybrałaś ;-)

  • 6. Data: 2024-01-08 22:34:49
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > To na co masz zamiar je tracić (pieniądze, nie lokaty)?
    Wolę tracić pieniądze niż dawać bogatym i cwanym.

    --
    animka

  • 7. Data: 2024-01-08 22:46:34
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 08.01.2024 o 22:17, _Master_ pisze:

    > Opiekuńcze państwo obiecało Ci że jak będziesz grzebać w rejestrach i
    > zrobisz sobie krzywdę to Cię OCHRONI.
    Jeśli jakiś hacker się włamał mi do rejestru to trzeba to przeanalizować
    i naprawić.

    Był na grupie taki jeden od rejestru Windows (Palusiński), Co nieco
    potrafił i niektórym otworzył oczy......Ale to dawno temu było.

    > I widzisz jak na tym wychodzisz?
    Na rejestrze? Co taki chciwy jesteś na mój rejestr?

    > Musisz płacić więcej i więcej... musisz Pracować pół roku na podatki i
    > co otrzymujesz w zamian?
    Chromolić to wszystko. Tylko złodzieje mają się dobrze i figurują na
    szczytach. Mordy mają takie upasione jak balony- razem z księżulkami.
    Czekam kiedy te balony im popękają.

> [...]
    > Ale ... jak widać ma to w DOOOPIE i będziesz nadal płaciła ten podatek
    > od paru groszy które sobie uzbierałaś ;-)

    Rząd sam się wybrał. Chyba, że to Ty go wybrałeś.

    --
    animka

  • 8. Data: 2024-01-09 00:53:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Waldek <m...@n...dam> writes:

    > Bo trzeba zabrać biednym, żeby dać biedniejszym ;P
    >
    > - Pana Belki spytaj

    Jego oraz wszystkich kolejnych, którzy tego nie zlikwidowali, ze
    szczególnym uwzględnieniem tych, którzy utrzymywali ten podatek wtedy,
    gdy odsetki były (np. znacznie) mniejsze od inflacji (czyli gdy nie
    mogło być mowy w ogóle o jakimkolwiek zysku, a tylko o stracie).

    Swoją drogą, śmieszą mnie niektóre typowe stwierdzenia:

    - "Rząd oraz posłowie od wielu miesięcy ciężko pracują nad zmniejszeniem
    o 1% stawki podatku od XXX. Będzie to wielka pomoc dla milionów
    gospodarstw Polaków"

    vs.

    - "Na ostatnim listopadowym posiedzeniu rząd postanowił sfinansować
    większe potrzeby budżetu podniesieniem podatku XXX o 1%. Będzie to
    praktycznie nieodczuwalne dla typowego Polaka w porównaniu do wzrostu
    innych danin publicznych, a należy zauważyć, że nie jesteśmy jedynym
    w Europie państwem o takiej stawce - natomiast na świecie można
    spotkać jeszcze wyższą.
    Sejm i Senat przegłosują wprowadzone zmiany w dniu jutrzejszym,
    a Prezydent podpisze ustawę tak szybko, jak to możliwe, by prawo
    Polaków do wiedzy z wyprzedzeniem o podatkach obowiązujących
    w przyszłym roku było z pieczołowitością chronione."
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2024-01-09 01:48:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 sty 2024 o 00:53, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]

    > Polaków do wiedzy z wyprzedzeniem o podatkach obowiązujących
    > w przyszłym roku było z pieczołowitością chronione."

    Niemal jak w białostockim SA:

    biegli są dobrzy, bo w innych sprawach są dobrzy

    vs.

    biegła Dziób popełniła fatalny błąd, ale w innej sprawie
    a nie można mieszać spraw

    Niemal -- bo chyba nie powołałeś się na jedno pismo, lecz dwa różne...
    (powołałem się na jedno uzasadnienie SA)

    -=-

    Podatek płacimy -- bo DTusk obiecał likwidację tego podatku...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2024-01-10 12:00:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > Niemal -- bo chyba nie powołałeś się na jedno pismo, lecz dwa różne...

    Nie tyle pisma, co raczej oświadczenia, przy czym przytoczyłem jest
    w formie przykładu, to nie były konkretne przypadki... aczkolwiek tego
    typu (jednego i drugiego) były nie raz.
    --
    Krzysztof Hałasa