  • 1. Data: 2003-01-20 22:26:23
    Temat: Platnosc karta, a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Jan Kowalski" <j...@y...com>

    Witam,
    czy ktoś z Was orientuje się jaki jest stosunek urzędów skarbowych do faktur
    wystawianych na firmę, opłacanych kartą (obojętnie jaką), która nie należy
    do firmy, tylko do osoby fizycznej?

    Przykładowy stan faktyczny: jadę służbowym autem, tankuję i płacę swoją
    kartą, biorę fakturę na firmę, po czym rozliczam ją z księgową. Jeśli
    zapłącę gotówką, to nikt nie jest w stanie stwierdzić skąd były pieniądze,
    ale przy płatności kartą, taka informacja znajduje się na fakturze.
    Oczywiście firma nie ma kart.

    W skrócie - czy US może się do czegoś przyczepić czy nie za bardzo ma
    podstawę?

    Pozdrawiam,
    Jay

  • 2. Data: 2003-01-21 13:38:28
    Temat: Re: Platnosc karta, a dzialalność gospodarcza
    Od: "Dareq" <d...@p...onet.pl_spam>

    > W skrócie - czy US może się do czegoś przyczepić czy nie za bardzo ma
    > podstawę?

    Nie przyczepi się. Podstawą jest faktura, obojętnie - zapłacona lub nie.

    PS. Szkoda,że nie można odliczać faktur VAT dopiero po ich zapłaceniu.;((

  • 3. Data: 2003-01-21 19:24:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dareq" <d...@p...onet.pl_spam> napisał w wiadomości

    > PS. Szkoda,że nie można odliczać faktur VAT dopiero po ich zapłaceniu.;((

    Generalnie mozna odliczac bez zaplaty. Jednakze od pewnego czasu jest duzo
    wyjatkow od tej zasady.
    Polecam dokladniejsza lekture ustawy o VAT.

    Karol

  • 4. Data: 2003-01-21 22:32:20
    Temat: Re: Platnosc karta, a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiście firma nie ma kart.
    >
    > W skrócie - czy US może się do czegoś przyczepić czy nie za bardzo ma

    Nie czepia sie, ja robie tak notorycznie.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-01-22 07:32:16
    Od: "Dareq" <d...@p...onet.pl_spam>

    > Generalnie mozna odliczac bez zaplaty.

    I miedzy innymi właśnie dzięki temu istnieją niesolidni płatnicy, ktorzy
    zalegaja z płatnosciami za faktury dlugo poza termin.

    Jednakze od pewnego czasu jest duzo
    > wyjatkow od tej zasady.
    > Polecam dokladniejsza lekture ustawy o VAT.

    Poczytam.Dzieki

  • 6. Data: 2003-01-22 08:24:36
    Od: p...@o...pl

    > Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@y...com> napisał w wiadomości
    > faktur

    > Nie czepia sie, ja robie tak notorycznie.

> [...]
    A czy można wwystawic rachunek z podaniem numeru rachunku nie firmowego tylko
    prywatnego?

  • 7. Data: 2003-01-22 18:23:05
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy można wwystawic rachunek z podaniem numeru rachunku nie firmowego
    tylko
    > prywatnego?

    Wystawic mozna. Ale jest ryzyko, ze bank przelew dluznika na taki rachunek
    uzna za niezgodny z prawym bankowym.

    Karol

  • 8. Data: 2003-01-23 00:40:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    p...@o...pl writes:

    > A czy można wwystawic rachunek z podaniem numeru rachunku nie firmowego
    > tylko
    > prywatnego?

    Nie i bank moze sie pogniewac. Zwlaszcza, jesli nie bedzie to "Rachunek"
    (te niekoniecznie sa zwiazane z D.G., ale bank niezaleznie od tego moze
    zazadac wyjasnien i w ogole banki to robia), a np. "Faktura VAT", ktora
    zawsze jest zwiazana z D.G.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator