  • 1. Data: 2010-03-10 19:05:18
    Temat: PayPass w mBanku...i nie tylko?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam

    orientujecie się czy posiadacz karty (z opcją PayPass) może ww. usługę
    wyłączyć, tak aby płacenie w ten sposób nie było możliwe?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2010-03-10 19:30:14
    Temat: Re: PayPass w mBanku...i nie tylko?
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > orientujecie się czy posiadacz karty (z opcją PayPass) może ww. usługę
    > wyłączyć, tak aby płacenie w ten sposób nie było możliwe?

    No trudno byłoby technicznie takie wyłączenie przeprowadzić, nie sądzisz?
    Nie da się, chyba że jakoś uszkodzisz moduł zbliżeniowy w swojej karcie (na
    pewno da się tak zrobić, bo w mojej legitymacji studenckiej (ELS) psuje się
    to co roku).

  • 3. Data: 2010-03-10 20:16:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No trudno byłoby technicznie takie wyłączenie przeprowadzić, nie
    > sądzisz?

    no właśnie zastanawiam się nad tym, może transakcje przez PP są jakoś
    rozpoznawane i można je wyłączyć na takiej samej zasadzie jak płatności
    przez internet?

    > Nie da się, chyba że jakoś uszkodzisz moduł zbliżeniowy w
    > swojej karcie (na pewno da się tak zrobić, bo w mojej legitymacji
    > studenckiej (ELS) psuje się to co roku).

    to już dość radykalne rozwiązanie, myślałem o czymś odwracalnym ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-03-10 20:21:16
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "corner" <c...@i...TOTEZpl> napisał w
    wiadomości news:hn8s0o$i4$1@mx1.internetia.pl...
    > pewno da się tak zrobić, bo w mojej legitymacji studenckiej (ELS) psuje
    > się to co roku).

    Jak to robisz? Mnie sie od 4 lat nie udalo...

  • 5. Data: 2010-03-10 20:39:53
    Od: WW <w...@i...com>

    W dniu 2010-03-10 21:21, bartekkr pisze:

    > Jak to robisz? Mnie sie od 4 lat nie udalo...

    nie dba o blankiet, zamiast nosić w portfelu/etui pewnikiem w tylnej
    kieszeni... tylko, że w takich warunkach powinien padać chip, a nie
    RFID, który jest po przeciwnej stronie legitki i jak sprawdziłem w
    testach jest raczej uber-odporny na zdarzenia mechaniczne :)

    W.

  • 6. Data: 2010-03-10 21:08:21
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "WW" <w...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > który jest po przeciwnej stronie legitki i jak sprawdziłem w testach jest
    > raczej uber-odporny na zdarzenia mechaniczne :)

    Kiepska wróżka z ciebie. Noszę ją w portfelu i nie mam pojęcia co ją psuje.
    Chip działa, bo korzystam z niego od czasu do czasu w różnych uczelnianych
    urządzeniach, a RFID pada i pani z dziekanatu się dziwi. Może rozsyłam
    jakies bioprądy, bo faktycznie, ludzie nagrywają sobie na to bilety miejskie
    i im się "trzymają".

  • 7. Data: 2010-03-10 21:31:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    corner pisze:

    > No trudno byłoby technicznie takie wyłączenie przeprowadzić, nie
    > sądzisz? Nie da się,

    Z pewnością się da, bo Bank of America umożliwia klientom wyłączenie
    PayPassa. W Polsce PayPass raczej nie jest inny niż w Ameryce (a nie
    jest?), więc też powinno się dać.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-03-10 21:38:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-03-10 20:05, RobertS pisze:
    > orientujecie się czy posiadacz karty (z opcją PayPass) może ww. usługę
    > wyłączyć, tak aby płacenie w ten sposób nie było możliwe?

    A nie da się ustawić limitu na zero ?

    Osobiście zrezygnowałem z PayPass w Alior, bo technologia jest
    praktycznie całkiem martwa. Oczywiście teoretycznie jest ona IMO
    rewelacyjna niestety w praktyce to : terminal niepodłączony, terminal
    nie działa, obsługa nie wie o co chodzi, brak terminala w większości
    punktów, gdzie dokonuje się drobnych płatności. Może kiedyś.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2010-03-10 21:39:28
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > A nie da się ustawić limitu na zero ?

    A co z transakcjami off-line? No, chyba, że PayPass można jakoś zdalnie
    zaprogramować - tak, jak chip.

  • 10. Data: 2010-03-10 22:10:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > nie działa, obsługa nie wie o co chodzi, brak terminala w większości
    > punktów, gdzie dokonuje się drobnych płatności. Może kiedyś.

    no właśnie...ta obsługa, za każdym razem tłumaczenie o co chodzi i z
    czym to się je jest naprawdę irytujące, a jak ostatnio płaciłem mini
    paypassem przyklejonym do telefonu to w empiku sprzedawca wołał kolegów,
    aby sobie na to "cudo" popatrzyli; nie lubię wzbudzać sensacji więc
    średnio mi się to podobało ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS