  • 1. Data: 2010-03-10 14:02:51
    Temat: [DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsche Bank - ktoś ma i może ocenić?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    cześć,

    wyszło mi, że obecnie najkorzystniejszy kredyt hipoteczny w euro jest w
    DB. Czy jest tu ktoś, kto z własnego doświadczenia może polecić lub
    odradzić kredyt w tym banku? Jakie macie doświadczenia z DB?

    Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa
    marża) z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoć gratis) i wpłacać euro z
    jego pomocą, żeby uniknąć spreadu - szukam haczyka i na razie nie widzę
    - może mi ktoś otworzyć oczy? A może sprawa jest rzeczywiście czysta? :)

    warunki mam takie:
    oproc. nomin: 3,06%
    prowizja: 0%
    ubezpieczenia: brak

    + koszt utrzymania konta
    + spread

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-03-10 14:26:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.03.10 15:02, shaman pisze:
> [...]
    >
    > Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa
    > marża) z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoć gratis) i wpłacać euro z

    Gdzie mozesz kupic walute bez spreadu?
    Zarabiasz w EUR?

    > warunki mam takie:
    > oproc. nomin: 3,06%
    > prowizja: 0%

    Napewno?
    Bo ja widze: Prowizja z tytulu dzielenia pozyczki/kredytu: 3% min. 300PLN

    --
    Pete

  • 3. Data: 2010-03-10 15:04:02
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-03-10 15:26, Pete pisze:

    > Gdzie mozesz kupic walute bez spreadu?
    > Zarabiasz w EUR?

    > Napewno?
    > Bo ja widze: Prowizja z tytulu dzielenia pozyczki/kredytu: 3% min. 300PLN

    Zobacz jeszcze raz - i najlepiej na stronie DB. Od początku marca do
    końca kwietnia jest promocja.

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2010-03-10 15:05:47
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    shaman wrote:

> [...]
    > DB. Czy jest tu ktoś, kto z własnego doświadczenia może polecić lub
    > odradzić kredyt w tym banku? Jakie macie doświadczenia z DB?

    ale bierzesz czysty kredyt w euro by kupic dom za euro, czy indeksowany?
    roznica bywa spora przy wyplacie srodkow transzami ;)

    > Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa
    > marża)

    25pln teraz, a za rok? duzy upust na marzy za ta cene?

    > z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoć gratis)

    gratis teraz, a za rok? w millenium tez kiedys byl rachunek "gratis"
    na teraz, a jak ich przycisnelo to ceny poszly w gore, ale musieli
    przycisnieci do sciany zapewnic darmowy rachunki pln/chf do obslugi
    kredytu.

    > i wpłacać euro z jego pomocą,

    wplacic euro to mozesz przelewem europejskim (aktualny koszt: 0..5pln)
    na rachunek techniczny kredytu, badz darmowy moca wyroku SOKiKu ror
    powiazany z kredytem.

    > żeby uniknąć spreadu

    spreadu nie unikniesz o ile zarabiasz w pln, ale mozesz zmniejszyc
    kupujac euro poza DB, np. w kantorze przy polhurtowych ilosciach
    mozna sie zaopatrywacw raty na kwartal do przodu z malym spreadem :)

    > - szukam haczyka i na razie nie widzę

    szukasz haczyka, a hakow nie widzisz. jeszcze raz przeczytaj dokumenty,
    a nie sluchaj opowiadan sprzedawcy, bo bajki znikna jak bedziesz
    prycisniety do muru gotowa umowa na 2 dni przed wygasnieciem umowy
    przedstepnej. wtedy albo sie zgodzisz na dodatkowe haczyki, albo
    stracisz zadatek u dewelopera.

    > - może mi ktoś otworzyć oczy? A może sprawa jest rzeczywiście czysta? :)
    >
    > warunki mam takie:
    > oproc. nomin: 3,06%
    > prowizja: 0%
    > ubezpieczenia: brak

    na 100% jest ubezpieczenie nieruchomosci + na 99% ubezpieczenie na zycie
    kredytobiorcy, a moze i nawet jakies od utraty pracy.

  • 5. Data: 2010-03-10 15:12:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.03.10 16:04, shaman pisze:

    > Zobacz jeszcze raz - i najlepiej na stronie DB. Od początku marca do
    > końca kwietnia jest promocja.

    No to sami nie wiedza, co sie u nich dzieje...
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_
    i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_5

    --
    Pete

  • 6. Data: 2010-03-10 15:15:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    A masz gwarancje tego %% na caly okres kredytowania?
    Moze lepiej juz zaczynaj zakladac fundacje nabiciwdbpbc.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2010-03-10 15:18:29
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

> [...]
    > prycisniety do muru gotowa umowa na 2 dni przed wygasnieciem umowy
    > przedstepnej. wtedy albo sie zgodzisz na dodatkowe haczyki, albo

    Tez jak chcialem wziac kredyt w DB - byl niby najatrakcyjniekszy, ale trwalo
    to wszystko baaardzo dlugo.
    W koncu zrezygnowalem. Lepiej uwazac na nich.

  • 8. Data: 2010-03-10 15:23:39
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-03-10 16:05, Paweł pisze:

    > ale bierzesz czysty kredyt w euro by kupic dom za euro, czy indeksowany?
    > roznica bywa spora przy wyplacie srodkow transzami ;)

    hm.. tak naprawdę do nie wiem! Znam różnicę a zapomniałem zapytać!

    > 25pln teraz, a za rok? duzy upust na marzy za ta cene?

    dobra.. mam kolejne pytanie do doradcy: o możliwość rezygnacji z konta w
    trakcie trwania kredytu

    > spreadu nie unikniesz o ile zarabiasz w pln, ale mozesz zmniejszyc
    > kupujac euro poza DB, np. w kantorze przy polhurtowych ilosciach
    > mozna sie zaopatrywacw raty na kwartal do przodu z malym spreadem :)

    tak tak.. źle się wyraziłem. Chodziło oczywiście o to żeby uniknąć
    niepotrzebnie wysokiego spreadu.

    > szukasz haczyka, a hakow nie widzisz. jeszcze raz przeczytaj dokumenty,
    > a nie sluchaj opowiadan sprzedawcy, bo bajki znikna jak bedziesz

    racja.. jeszcze raz na zimno..

    > na 100% jest ubezpieczenie nieruchomosci + na 99% ubezpieczenie na zycie
    > kredytobiorcy, a moze i nawet jakies od utraty pracy.

    Na 100% nie ma ubezp. na życie. Mają to czarnym drukiem na stronie.
    Pytanie czy jest coś zamiast tego. Muszę się upewnić.

    Wielkie dzięki - takiej własnie odpowiedzi potrzebowałem :)

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-03-10 18:58:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam

    mam kredyt hipo w DB,

    1. poproś o wzór umowy kredytowej do zapoznania się,
    2. jeżeli zdecydujesz się na jakieś mocno płatne konto (za 25 zł) to
    policz czy na pewno to się opłaca (dostaniesz lepsze warunki
    kredytowania?), ja korzystam z bezpłatnego konta!
    3. zwróć uwagę, aby już w umowie był zapis mówiący o tym, że możesz
    spłacać kredyt w PLN lub w EUR (ew. aneks kosztuje później 250 zł) oraz
    czy EUR możesz przynosić w gotówce i wpłacać na rachunek (CHF nie
    można), jeżeli nie to czy za konto walutowe musisz dodatkowo płacić
    4. zobacz czy w umowie nie ma żadnych dodatkowych warunków np. że musisz
    przelewać wynagrodzenie na rachunek w DB, że musisz ich informować o
    wszelkich nowych zobowiązaniach itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-03-10 23:31:38
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Sprzedaję to to, tutaj masz wycinek z informacji od nich:

    "Warunki promocji:
    - prowizja przygotowawcza z tytułu udzielenia kredytu promocyjnego
    wynosi 0%
    - marża kredytu zostaje podwyższona w stosunku do marży obowiązującej w
    Banku dla kredytów mieszkaniowych, określonej dla danego przypadku**, o
    0,1 pkt procentowego;
    - wydłużeniu ulega okres pobierania przez Bank prowizji (2%) za
    przedterminową spłatę całości lub części kredytu i wynosi on przy tej
    promocji 5 lat od wypłaty kwoty kredytu lub jego pierwszej transzy.

    Okres obowiązywania promocji: od 01 marca 2010 r. do 30 kwietnia 2010
    r. - promocja obowiązuje dla nowych wniosków złożonych od 01.03.2010 r.

    ** Wysokość marży kredytu zależy od waluty kredytu, wartości LTV i
    wybranego przez klienta konta. W przypadku zobowiązania się przez
    Kredytobiorcę do posiadania konta w Banku i utrzymywania na nim stałych
    deklarowanych przez Klienta wpływów marża obniżona z uwagi na rodzaj
    konta i/lub wysokość wpływów jest podwyższona o 0,1%.

    dodatkowo:
    - brak konta lub konto db Smart, dbNET, db Koneser - w stosunku do
    tabeli, marża wyższa o 1 p.p.
    - db Open - w stosunku do powyższej tabeli marża wyższa o 0,5 p.p. "

    Jak w każdym banku musisz się liczyć na zmiany reguł w trakcie gry,
    dodatkowym minusem jest wypłata po kursie sprzed 2 dni, jak spadnie to
    zbraknie ci kasy i będziesz musiał dołożyć.
    W moim przypadku procesowanie klienta było zajebiście długie, przy
    złożonym komplecie kwitów na mieszkanie we Wrocku, dostał w zgodzie 2
    warunki m.in. spłatę kredytu ratalnego w którym było do końca 2 raty
    (jakieś 300 pln razem), policzono mu średnią z 12 mies, a gościu 2
    miesiące wcześniej dostał awans i podwyżkę, pracuje w dużej firmie, w
    trakcie procesowania ŻADNEJ możliwości dowiedzenia się o cokolwiek,
    przyśpieszenia rozpatrywania czy jakichkolwiek innych kontaktów
    pracownika placówki z centralą.
    Powiedziałbym, że chujnia na maksa ale nie poznałem tego maksa jeszcze
    więc może jest coś gorszego, może ja kiepsko trafiłem.

    Pozdro
    Ranger