  • 11. Data: 2012-11-08 19:35:45
    Temat: Re: Pamiętacie wątek: Brak blokad na Visa Classic mBank
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 08.11.2012 o 19:17 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Blokady są zdecydowanie bez sensu.
    > Przecież jak ktoś wejdzie w debet, czy przekroczy limit karty to czysty
    > zysk dla banku.
    > Stosowanie blokad jest działaniem na szkodę banku więc ktoś powinien za
    > to beknąć.

    Jak przekroczy limit to znaczy, ze powienien postarac sie o wiekszy.
    Generalnie jakos nie mam szacunku do ludzi, ktorzy nie wiedza ile maja na
    rachunku. Uwazasz, ze lepiej byloby gdybys nie zatankowal samochod i nie
    mogl zaplacic, bo limit przekroczony? A moze jakbys znjadl obiad i by sie
    okazalo, ze za duzo blokad na rachunku?
    Jak zlecasz przelew w data przyszla to tez zakladasz sobie blokade?

    MK

  • 12. Data: 2012-11-08 19:43:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > zysk dla banku.
    > Stosowanie blokad jest działaniem na szkodę banku więc ktoś powinien za

    założyłeś, ze ten debet da się ściągnąć, co nie zawsze jest prawdą.

    ale jak najbardziej są banki, ktore pozwalają to robic.
    to znaczy blokada blokadą, ale bez problemu pozwalają wziąć kasę której
    się nie ma. z tym, że jest to najdroższa kasa na świecie.
    pewnie jakis limit jest kiedy zastopują, ale drobne kwoty na 1000% (pod
    nazwą opłata od niedozwolonego debetu) chętnie pożyczają.

  • 13. Data: 2012-11-08 19:44:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > okazalo, ze za duzo blokad na rachunku?
    > Jak zlecasz przelew w data przyszla to tez zakladasz sobie blokade?

    A nie mówiłem, że blokady są bez sensu ;-) !
    P.G.

  • 14. Data: 2012-11-08 19:47:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

> [...]
    > by sie okazalo, ze za duzo blokad na rachunku?
    > Jak zlecasz przelew w data przyszla to tez zakladasz sobie blokade?

    ????

    abolutnie nie rozumiem o co ci chodzi. piles cos ?
    to maja byc te blokady wg ciebie czy nie.

  • 15. Data: 2012-11-08 20:30:47
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 08.11.2012 o 19:47 witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > to maja byc te blokady wg ciebie czy nie.

    Mi nie sa one potrzebne, a co wiecej mnie wkurzaja, bo wiaza sie z
    bezsensownym traceniem czasu na autoryzacje...

    MK

  • 16. Data: 2012-11-09 20:20:14
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Piotr Hołda pisze:

    > Ściema tak oczywista, że urągająca inteligencji pani i klienta.

    No pewnie, że ściema. Coś między 18.10.2012 a 22.10.2012 zmienił się w
    mBanku sposób księgowania płatności kartowych, mówię o debetówkach, nie
    wiem, co z innymi: teraz data operacji i księgowania jest taka sama,
    niezależnie, czy blokada była, czy nie, a w opisie płatności pojawiła
    się data transakcji. Można łatwo sprawdzić w historii operacji z
    włączonym filtrem "Operacje kartowe". Czyli mBank coś ewidentnie pozmieniał.

    andy_nek

  • 17. Data: 2012-11-09 20:42:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > data transakcji. Można łatwo sprawdzić w historii operacji z włączonym
    > filtrem "Operacje kartowe". Czyli mBank coś ewidentnie pozmieniał.

    Jeżeli między 18 a 22 października, to znaczy, że dokładnie 18 października.

    W tym dniu mam już zaksięgowaną transakcję bankomatową z dnia 17.10 z datą
    operacji 18.10.

    To było chyba jakieś dostosowanie się banków do eurosojuzowego przepisu
    (każda transakcja kartowa księgowana z datą operacji taką samą jak data
    otrzymania obciążenia przez bank).

  • 18. Data: 2012-11-09 22:35:33
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 19:35:45 +0100, MK napisał(a):

    > Jak przekroczy limit to znaczy, ze powienien postarac sie o wiekszy.

    Ale nowe karty debetowe mBanku żadnego dopuszczalnego limitu nie mają!
    To, co Ty uważasz za "limit" jest tylko zwłoką w księgowaniu i jeśli w
    momencie zaksięgowania operacji na koncie nie ma wystarczającej ilości
    środków, to powstaje niedozwolony debet!

    > Generalnie jakos nie mam szacunku do ludzi, ktorzy nie wiedza ile maja na
    > rachunku.

    Trudno wiedzieć ile się ma na koncie, jeśli wyświetlany na stronie
    systemu transakcyjnego stan konta nie odpowiada jego stanowi
    faktycznemu.

    > Uwazasz, ze lepiej byloby gdybys nie zatankowal samochod i nie
    > mogl zaplacic, bo limit przekroczony? A moze jakbys znjadl obiad i by sie
    > okazalo, ze za duzo blokad na rachunku?

    Blokady są w systemie widoczne i dla ludzi, którzy pomimo widocznych w
    systemie blokad nie wiedzą ile mają na koncie, faktycznie można nie mieć
    szacunku. Ale nie dla ludzi, których bank wprowadził w błąd odnośnie
    stanu ich konta.

    > Jak zlecasz przelew w data przyszla to tez zakladasz sobie blokade?

    A po co? U mnie do przelewów służy izzyKonto, a kartę płatniczą mam
    przywiązaną do eKonta. Nad wszystkim panuję (a właściwie to panowałem,
    do momentu wprowadzenia kart zbliżeniowych) i nigdy dotąd nie miałem
    takich problemów, żeby zabrakło mi środków na zapłacenie za tankowanie
    lub za obiad.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2012-11-09 22:45:18
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 18:37:19 +0100, MK napisał(a):

    > A tak naprawde to o co chodzi? Jaki jest sens tych blokad?

    Choćby taki, że w przypadku nieuprawnionego użycia mojej karty Electron
    (np. w przypadku zgubieni, kradzieży, sklonowania), natychmiast wiem o
    tym fakcie z SMS-a i mogę tę kartę zablokować.
    A na przeciwnym biegunie bezpieczeństwa jest karta payWave, gdzie przy
    jej użyciu dokonano transakcji w dwa tygodnie po jej zastrzeżeniu przeze
    mnie, a obciążenie tą transakcją jakby nigdy nic, po cichu, pojawiło się
    na moim koncie jeszcze tydzień później.

  • 20. Data: 2012-11-09 22:51:49
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 19:30:53 +0100, MK napisał(a):

    > IMHO to nie sa problemy tylko prawidlowe dzialanie.

    Dokładnie, tak to było przewidziane! Karty zbliżeniowe zostały
    zaprojektowane tak, żeby działały jak karta kredytowa, tylko że z
    dopuszczalnym debetem w wysokości 0 zł i okresem "grace period"
    wynoszącym zero dni.
    A jak frajer wejdzie w niedozwolony debet, to bank zarabia.