  • 1. Data: 2004-02-02 14:20:03
    Temat: PIT a kredyt Hipoteczny
    Od: "WK" <w...@g...pl>

    Witam,
    Wziąłem kredyt hipoteczny w grudniu 2003. Wiecie może czy moge cos odliczyć o
    od odsetek, czy moge zapomnieć? Jak sytuacja wygląda?

    W.

  • 2. Data: 2004-02-02 14:29:54
    Temat: Re: PIT a kredyt Hipoteczny
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "WK" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wziąłem kredyt hipoteczny w grudniu 2003. Wiecie może czy moge cos
    odliczyć o
    > od odsetek, czy moge zapomnieć? Jak sytuacja wygląda?

    a mieszkanie jest nowe ?
    proponuję poczytać ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-02-02 14:53:16
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > a mieszkanie jest nowe ?
    > proponuję poczytać ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych
    Przede wszystkim czy mieszkanie jest nowe i _ODEBRANE_ przez nadzór
    budowlany.

  • 4. Data: 2004-02-02 15:21:18
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:bvlo8s$ktj$1@news.mch.sbs.de...

    > i _ODEBRANE_ przez nadzór
    > budowlany.

    To nie ma najmniejszego znaczenia.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 5. Data: 2004-02-02 15:48:29
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > To nie ma najmniejszego znaczenia.

    Sugerujesz że można korzystać z ulgi przy nieskończonej jeszcze inwestycji
    ???

  • 6. Data: 2004-02-02 19:14:42
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:bvlrgg$3mt$1@news.mch.sbs.de...

    > Sugerujesz że można korzystać z ulgi przy nieskończonej jeszcze inwestycji

    Sugeruje, ze w ustawie nie ma zadnego sformulowania o odbiorze przez nadzór
    budowlany.
    Art. 26b.

    (...)

    4) inwestycja wymieniona w ust. 1 została zakończona przed upływem trzech
    lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym uzyskano pozwolenie na
    budowę
    w rozumieniu prawa budowlanego, a zakończenie inwestycji nastąpiło nie
    wcześniej niż w 2002 r. i zostało potwierdzone określonym w przepisach prawa
    budowlanego pozwoleniem na użytkowanie budynku mieszkalnego, a w razie braku
    obowiązku jego uzyskania - zawiadomieniem o zakończeniu budowy takiego
    budynku,

  • 7. Data: 2004-02-02 21:17:13
    Od: Marcin Ozdzinski <m...@s...pl>

    Lesio5 <I...@w...pi> wrote:

> [...]
    > Art. 26b.

    > (...)

    > 4) inwestycja wymieniona w ust. 1 zosta?a zako?czona przed up?ywem trzech
    > lat, licz?c od ko?ca roku kalendarzowego, w kt?rym uzyskano pozwolenie na
    > budow?
    > w rozumieniu prawa budowlanego, a zako?czenie inwestycji nast?pi?o nie
    > wcze?niej ni? w 2002 r. i zosta?o potwierdzone okre?lonym w przepisach prawa
    > budowlanego pozwoleniem na u?ytkowanie budynku mieszkalnego, a w razie braku
    > obowi?zku jego uzyskania - zawiadomieniem o zako?czeniu budowy takiego
    HINT Kto w III RP wydaje pozwolenia na uzytkowanie budynku
    mieszkalnego ???

  • 8. Data: 2004-02-03 08:03:20
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    WK wrote:
    > Wziąłem kredyt hipoteczny w grudniu 2003. Wiecie może czy moge cos odliczyć o
    > od odsetek, czy moge zapomnieć? Jak sytuacja wygląda?

    Jeśli wziąłeś kredyt w grudniu, to pierwsze odsetki pewnie zapłaciłeś
    dopiero w styczniu. Czyli będziesz je sobie mógł odpisać od dochodu w
    zeznaniu za 2004 rok (oczywiście jeśli spełniasz inne kryteria uzyskania
    ulgi).
    Za to w zeznaniu za rok 2003 powinieneś chyba załączyć PIT 2K
    (informacja o kredycie). Być może można go złożyć dopiero za rok razem z
    ulgą, ale nie jestem o tym w stu procentach przekonany.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 9. Data: 2004-02-03 08:05:08
    Od: "WK" <w...@g...pl>

    Marcin Ozdzinski <m...@W...simplusnet.pl> napisał(a):

    > Przede wszystkim czy mieszkanie jest nowe i _ODEBRANE_ przez nadzór
    > budowlany.

    Witam, mieszkanie będzie nowe bo jeszcze nie jest oddane.
    Ale kredyt spłacam juz od grudnie 2003, i co teraz? Moge coś odliczyć?

    W.

  • 10. Data: 2004-02-03 08:07:23
    Od: "WK" <w...@g...pl>

    > Przede wszystkim czy mieszkanie jest nowe i _ODEBRANE_ przez nadzór
    > budowlany.

    Witam, mieszkanie będzie nowe bo jeszcze nie jest oddane.
    Ale kredyt spłacam już od grudnia 2003, i co teraz? Moge coś odliczyć?

    W.