    From: "Madoniowie" <m...@t...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Opłaty za brak opłat
    Date: Fri, 18 Feb 2005 20:25:18 +0100

    Witam wszystkich,

    Oba banki zapewniały: "Nie pobieramy za tą operację żadnych opłat". Przelew
    z banku w Niemczech do banku w Polsce dociera jednak pomniejszony o opłatę
    pobraną przez trzeci bank, który pośredniczy w tranzakcji. O ile mi wiadomo
    w UE obowązuje prawo zabraniające pobierania pozastandardowych opłat w
    przelewach zagranicznych wewnątrz Unii. Jak to jest możliwe, że bez mojej
    wiedzy ktoś po drodze odcina sobie 10% przelewu i do odbiorcy dociera kwota
    mniejsza, niż ja ją wysłałem? Czy jeżeli robię przelew na określoną kwotę
    nie oznacza to, że odbiorca ma dostać właśnie dokładnie tyle pieniędzy ile
    zadeklarowałem w przelewie? Jakim prawem BZWBK pośredniczy w operacji i
    pobiera wysokie myto?

    Za ew. podstawy prawne, lub wyjaśnienia będę zobowiązany
    Pozdrawiam
    Przemek

    Nie ma takiego okrucieństwa, ani takiej niesprawiedliwości, której nie
    mógłby popełnić skądinąd łagodny i liberalny rząd - jeśli zabraknie mu
    pieniędzy. (Alexis De Tocqueville)