  • 41. Data: 2010-12-27 07:52:31
    Temat: Re: Oferta dla ciebie - mbank
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-12-24 11:30, RobertS pisze:
    > witam
    >
    > pojawiło mi się takie cuś w systemie transakcyjnym, czy to czysty
    > marketing czy bank przeprowadził już jakąś analizę przed wysłaniem tej
    > oferty?

    Nie wiem czy przeprowadzał jakąś analizę, ale i tak jest całkiem
    prawdopodobne, że złożysz wniosek na proponowaną kwotę po uzbieraniu
    kupki papierów, a "analityk" Ci odmówi.

    Jeśli TA WŁAŚNIE oferta Ci pasuje możesz oczywiście składać dokumenty,
    ale "ofertą" w systemie transakcyjnym się nie sugeruj - marketolenie.

  • 42. Data: 2010-12-27 08:50:43
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "~|_ukasz" <l...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:if9gjv$e7g$1@pippin.nask.net.pl...

    > Nie wiem czy przeprowadzał jakąś analizę, ale i tak jest całkiem
    > prawdopodobne, że złożysz wniosek na proponowaną kwotę po uzbieraniu kupki
    > papierów, a "analityk" Ci odmówi.

    mnie właśnie spławili po złożeniu samego wniosku :(

    Jacek

  • 43. Data: 2010-12-27 10:14:02
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 26 Gru, 22:51, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Gdzie to napisałem? Nie pamiętam czy składałem czy nie.

    Ja jeszcze nie spotkalem banku, ktory by podstawial do podpisu
    osiadczenie przy otwieraniu konta lub lokaty.

    > Dlaczego?

    Bo to narzedzie, ktore powinno byc uzywane w chwili ubiegania sie o
    pozyczke lub w czasie jej trwania. Wyobrazasz sobie zeby firma
    ubezpieczeniowa zrobila wywiad lekarski nt. twojego zdrowia jesli
    mialbyc tam wykupione tylko ubezpieczenie domu?

    MK

  • 44. Data: 2010-12-27 11:23:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

> [...]
    >>

    > Bo to narzedzie, ktore powinno byc uzywane w chwili ubiegania sie o
    > pozyczke lub w czasie jej trwania. Wyobrazasz sobie zeby firma

    Lub w celu sprawdzenia, czy pacjentowi można wcisnąć kredyt.

    > ubezpieczeniowa zrobila wywiad lekarski nt. twojego zdrowia jesli
    > mialbyc tam wykupione tylko ubezpieczenie domu?

    Niektórzy nie odróżniają wywiadu lekarskiego, od zapytania do
    BIK. Oczywiście szanujemy ich.
    KJ

    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
    gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
    Puls Biznesu

  • 45. Data: 2010-12-27 13:11:12
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Gru, 12:23, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Lub w celu sprawdzenia, czy pacjentowi mo na wcisn kredyt.

    Oczywiscie po takim Providencie mozna byloby sie tego spodziewac, ale
    ten na szczescie nie ma dostepu do tych wrazliwych danych :). Nie
    napisales co to za banki, mozna wiedziec?

    > Niekt rzy nie odr niaj wywiadu lekarskiego, od zapytania do
    > BIK. Oczywi cie szanujemy ich.

    Moze wytlumaczysz jaka roznica jest miedzy tymi wrazliwymi danymi.
    Przy okazji mozemy sobie omowic elementy podobienstwa ryzyka
    kredytowego i ubezpieczeniowego :).

    MK

  • 46. Data: 2010-12-27 15:40:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Oczywiscie po takim Providencie mozna byloby sie tego spodziewac, ale
    > ten na szczescie nie ma dostepu do tych wrazliwych danych :). Nie
    > napisales co to za banki, mozna wiedziec?

    Mam wrażenie, że o jednym kiedyś pisałem.

    > Moze wytlumaczysz jaka roznica jest miedzy tymi wrazliwymi danymi.

    Ot, jaki jest odpowiednik BIK dla danych medycznych.

    Poza tym, IMO podchodzisz do tego od końca. Tu bardziej istotna jest
    moja zgoda na _przechowywanie_ danych w BIK, udzielona tym bankom, u
    których miałem kredyt, niż, gdy już ta baza *jest* jej odpytanie przez
    inne banki.

    KJ

    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 47. Data: 2010-12-27 18:18:22
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Gru, 16:40, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Ot, jaki jest odpowiednik BIK dla danych medycznych.

    A co to ma za znaczenie czy baza jest rozproszona czy scentralizowana?

    > Poza tym, IMO podchodzisz do tego od ko ca. Tu bardziej istotna jest
    > moja zgoda na _przechowywanie_ danych w BIK, udzielona tym bankom, u
    > kt rych mia em kredyt, ni , gdy ju ta baza *jest* jej odpytanie przez
    > inne banki.

    Banki moga przesylac dane do BIK bez zgody, bo maja takie uprawnienia
    wynikajace z ustawy. Ja podtrzymuje swoje zdanie, ze pozyskiwanie
    danych bez wiedzy osoby, ktorej dotycza jest naduzyciem, dalej nie
    podyskutujemy, bo nie chcesz napisac jakich bankow to dotyczylo. W
    kazdym razie mi sie jeszcze nic takiego nie przytrafilo, a gdyby sie
    przytrafilo to na pewno zwrocilbym sie z prosba o podanie powodu ich
    pobrania do wscibskiego banku.

    MK

  • 48. Data: 2010-12-27 18:24:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <m...@i...pl> writes:

    > A co to ma za znaczenie czy baza jest rozproszona czy scentralizowana?

    Noo, pytałeś się o różnice. A poza tym czy jest jakaś baza rozproszona?
    OIMW to każdy "szpital" sobie. Mylę się?

    > Banki moga przesylac dane do BIK bez zgody, bo maja takie uprawnienia
    > wynikajace z ustawy. Ja podtrzymuje swoje zdanie, ze pozyskiwanie

    Eee, na pewno? (Przy rzetelnie spłacanym kredycie)

> [...]

    > kazdym razie mi sie jeszcze nic takiego nie przytrafilo, a gdyby sie
    > przytrafilo to na pewno zwrocilbym sie z prosba o podanie powodu ich

    Sam napisałeś, że żadne prawo im tego nie zakazuje. Więc pewnie
    odpowiedzą Ci "bo tak" i co wtedy zrobisz?

    KJ

    PS. Czy możesz coś zrobić z pliterkami (czytaj: zacząć używać czegoś
    sensownieszego niż to g... oogle?)

    Samsung Wave to badziewie ...

  • 49. Data: 2010-12-27 19:11:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > mnie właśnie spławili po złożeniu samego wniosku :(
    >
    > Jacek

    tak samo mnie, proponowali limit 25k, chcialem 10k i dzisiaj zauwazylem,
    ze wniosek odrzucony...kpina jakaś ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 50. Data: 2010-12-27 20:27:03
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2010-12-27 20:11, RobertS pisze:

    > tak samo mnie, proponowali limit 25k, chcialem 10k i dzisiaj zauwazylem,
    > ze wniosek odrzucony...kpina jakaś ;-/

    U mnie proponowana kwota limitu KK w "ofercie dla ciebie" wahała się od
    1200PLN do kilku kPLN. Niedawno z ciekawości kliknąłem na wniosek o KK,
    na wejściu śmieszna propozycja albo opcja udokumentowania dochodów. No
    więc wypełniam wniosek, i pod koniec proponują platynową visę
    ewentualnie złotą MC ;-) Jeszcze mnie nie pogięło żeby płacić 390PLN za
    kartę bez ciekawych bonusów więc nie sprawdziłem jakie były by dalsze
    losy wniosku.