  • 1. Data: 2010-08-11 22:47:49
    Temat: Obligacje
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy te obligacje mają sens?

    http://pasazfinansowy.onet.pl/obligacje/index_includ
    e_onet.php?id=zakupint

    Jeśli już było o tych obligacjach -- to przepraszam. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-08-12 16:36:14
    Temat: Re: Obligacje
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:i3v9bp$re9$2@inews.gazeta.pl...
    > Czy te obligacje mają sens?
    >

    > http://pasazfinansowy.onet.pl/obligacje/index_includ
    e_onet.php?id=zakupint

    > Jeśli już było o tych obligacjach -- to przepraszam. :)

    Nie dla myslacych nie maja sensu jezeli poruszamy sie do rownowartosci 50tys
    EUR w danym banku. Z obligacji w PLN po oplaceniu podatku mamy duuuuuzo
    mniej niz z lokat bez 'belki'. Gdyby panstwo zaoferowalo obligacje
    detaliczne w EUR lub USD i placilo takie same kupony jak za te emitowane dla
    zachodnich instytucji to wtedy oferta na dluzszy termin moglaby byc
    konkurencyjna w stosunku do bankow, ale jak na razie takie zjawisko nie
    nastapilo.

  • 3. Data: 2010-08-12 19:27:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-12 18:36, Krzysztof wrote:

> [...]
    > emitowane dla zachodnich instytucji to wtedy oferta na dluzszy termin
    > moglaby byc konkurencyjna w stosunku do bankow, ale jak na razie takie

    Obligacje via internet mozna kupowac www.obligacjeskarbowe.pl lub
    bezposredno w inteligo - te, ktore pozniej mozna sprzedac na gieldzie -
    mozna od razu "umiescic" na rachunku maklerskim, na przyklad w mbanku,
    multi czy aliorze (czy kazdym innym - tutaj wymienilem te, ktora maja
    dobra integracje z ROR) etc.
    Ja od daawna dla siebie i dzieciaka kupuje 10 latki. niestety ostatnio
    sie mocno popsuly - ale jest gwarancja, ze przez te 10 lat dostanie sie
    zawsze kilka pp ponad inflacje.
    Inna inszosc, ze z oszczednosciami coraz gorzej ;) po tym jak sie popsul
    open i meritum, mozna jeszcze szukac w neobanku. Ale jak tak dalej
    pojdzie, to juz w ogole bez sensu bedzie przerzucanie pieniedzy. Przy
    mniejszych kwotach roznica rzedu kilku zlotych przestaje miec sens...

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 4. Data: 2010-08-12 20:21:14
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <p...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > pojdzie, to juz w ogole bez sensu bedzie przerzucanie pieniedzy. Przy
    > mniejszych kwotach roznica rzedu kilku zlotych przestaje miec sens...

    Dla mnie i tak 12-mies. w Openie na 5.25 jest lepsze niz zamrozenie w
    obligacjach 10-letnich na ten sam procent pomniejszony o podatek,czyli 4.25.
    Jezeli nie nastapia zmiany podatkowe, to zwyczajnie banki zawsze beda gora i
    w zaden sposob nikt nie przekona mnie do obligacji skarbowych. Dawniej, ale
    tak gdzies przed rokiem 2000, czesto lokowanie w obligacjach bylo ciekawa
    alternatywa w stosunku do lokat, obecnie tak nie jest.
    Ja tam i tak dlugoterminowo nie wierze w PLN i czesc oszczednosci mam w
    walutach wymienialnych. Obligacji skarbowych detalicznych, jak pisalem wyzej
    brak dla walut i trzeba sie zadowolic oferta naszych bankow.

  • 5. Data: 2010-08-12 20:43:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-12 22:21, Krzysztof wrote:

> [...]
    > walutach wymienialnych. Obligacji skarbowych detalicznych, jak pisalem
    > wyzej brak dla walut i trzeba sie zadowolic oferta naszych bankow.

    ja mam wiekszosc po 6,75%, te najstarsze po 6,35%, te ostatnie najmnie -
    ale to juz symbilicznie kupuje.
    Zawsze mozesz wykuic taka obligacje, wiec nie jest az tak zle. to w moim
    przypadku sa pieniadze na emeryture + dla dziecka za 17 lat ;)
    cala reszta to oczywiscie antybelki

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 6. Data: 2010-08-12 21:05:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zawsze mozesz wykuic taka obligacje, wiec nie jest az tak zle. to w moim
    > przypadku sa pieniadze na emeryture + dla dziecka za 17 lat ;)

    Ale chyba nawet te startujace z 6.75% potem maja nastepny rok w zaleznosci
    od inflacji i przydzielonej marzy dla danej serii, ktora jest przewaznie
    nizsza w latach nastepnych; te 6.75% to nadal jest tylko 5.47%net, czyli nie
    wiele rozni sie od obecnych ofert bezbelkowych (5.25%, stare tez byly na
    5.65%). Przedterminowy wykup jest platny , teraz chyba 2zl od sztuki, co
    znacznie obniza zysk z takiej przerwanej inwestycji. Oczywiscie ja porownuje
    EDO dla inwestowania z wolnej reki, a nie w ramach IKE(to juz inna bajka, bo
    kasa zamrozona na lata).

  • 7. Data: 2010-08-13 04:50:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-12 23:05, Krzysztof wrote:

> [...]
    > inwestycji. Oczywiscie ja porownuje EDO dla inwestowania z wolnej reki,
    > a nie w ramach IKE(to juz inna bajka, bo kasa zamrozona na lata).

    te najstarsze mam wlsnie 6,35%
    Ja traktje to jako wlasnie emeryture i niech sobie rosnie. I oczywiscie
    dotyczy to tylko kawalka pieniedzy na emeryture, a nie calosci. Podobnie
    jak przy dziecku - czesc mam w funduszach, a czesc wlasnie na RO
    jednodniowym - na zasadzie plynnych srodkow.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 8. Data: 2010-08-13 13:10:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > emitowane dla zachodnich instytucji to wtedy oferta na dluzszy termin
    > moglaby byc konkurencyjna w stosunku do bankow, ale jak na razie takie

    Wiesz sa jeszcze obligacje ... Green House Development na 17%
    czy Ganta na 10,5%

  • 9. Data: 2010-08-13 13:13:38
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > walutach wymienialnych. Obligacji skarbowych detalicznych, jak pisalem
    > wyzej brak dla walut i trzeba sie zadowolic oferta naszych bankow.

    Zawsze mozna przejsc na obligacje miejskie np Warszawa 6,7%

  • 10. Data: 2010-08-13 19:43:04
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> wrote in message

    > Zawsze mozna przejsc na obligacje miejskie np Warszawa 6,7%

    Po oplaceniu podatku zostaje 5.42%, ale duzo wieksze ryzyko niz w banku; dla
    0.2% nieoplacalne.