  • 1. Data: 2002-07-08 20:39:07
    Temat: [OT] Fundusz emerytalny
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Witam!

    Chcę sobie wybrać jakiś fundusz emerytalny ale problem w tym jaki.
    Co do banku to nie ma problemu, bo wiem na co zwracać uwagę, aby nie ulec
    np. presji pracownika przedstawiającego same zalety banku i uniknąć później
    przykrych niespodzianek. Poza tym bank można przetestować i jak nie pasuje
    to do widzenia, więc sam mogę wybrać ten "najlepszy", spełniający w
    większości moje oczekiwania.
    Natomiast co do funduszy to jestem zielony, a na dodatek nie można ich
    testować i zmieniać jak konta w bankach ;-)

    Jaką stronę(y) WWW o funduszach emerytalnych byście polecali.
    Interesują mnie porównania aktualnych ofert tychże funduszy oraz jakieś
    opinie najlepiej mniej oficjalne co by nie były "skażone" działaniami
    marketingowymi ;-)
    Oczywiście chodzi mi o strony z wiarygodnymi informacjami na poziomie, coby
    można było to potraktować jako pewien wzorzec na podstawie, którego możnaby
    się czegoś nauczyć i wyrobić swoje zdanie o ofertach funduszy, wiedzieć na
    co zwracać uwagę, a ostatecznie wybrać ten najlepszy.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-08 21:46:14
    Temat: Re: [OT] Fundusz emerytalny
    Od: "zooropa" <a...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem wybierz z Alianz ,NN lub Comercial - to ze względu na niskie
    opłaty oraz wysoką stopę zwrotu.

    http://www.money.pl/Emerytury/Porownanie/1.html

  • 3. Data: 2002-07-09 08:16:36
    Od: "Shameck" <s...@k...net.pl>

    Użytkownik "zooropa" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem wybierz z Alianz ,NN lub Comercial - to ze względu na niskie
    > opłaty oraz wysoką stopę zwrotu.
    >
    > http://www.money.pl/Emerytury/Porownanie/1.html

    To ja sie dolaczacze i jeszcze zapytam o Wintertur
    pozdr.
    Shameck

  • 4. Data: 2002-07-09 10:36:36
    Temat: Odp: [OT] Fundusz emerytalny
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Użytkownik BUCKS <b...@u...to.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:agctav$nus$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Natomiast co do funduszy to jestem zielony, a na dodatek nie można ich
    > testować i zmieniać jak konta w bankach ;-)

    No i kolejny przymusowy czlonek OFE :(((
    Skoro musisz, to proponuje CU lub NN
    Winterthur zmienil niedawno nazwe.
    Tutaj masz troszke tekstow na ten temat:
    http://www.bankier.pl/produkty/emerytury/

    a na dole strony jest moj koment "rankingi, rankingi" - moze sie przydac

    Malin

    --

    =========
    "Szczegolnie nie oszczedzam pieniedzy w bankach z kapitalem zagranicznym..."

  • 5. Data: 2002-07-09 12:02:44
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > się czegoś nauczyć i wyrobić swoje zdanie o ofertach funduszy, wiedzieć na
    > co zwracać uwagę, a ostatecznie wybrać ten najlepszy.

    Hehe - doradztwo w wyborze funduszu :-))) Na takie pytania to będzie można
    zacząć odpowiadać za 5-10 lat (o ile przetrwają ;-). Ja ma w CU i jest mi z
    tym dobrze :-) Był bardzo sympatyczny agent, mam dostęp do historii wpłat
    przez Internet i mają dobrą dosyć stopę zwrotu. Poza tym duzi akcjonariusze.
    To mi wystarcza :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 6. Data: 2002-07-09 12:40:33
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Ja ma w CU i jest mi z
    > tym dobrze :-) Był bardzo sympatyczny agent, mam dostęp do historii wpłat
    > przez Internet

    A sprawdzałeś może czy zgadza ci się składka za miesiąc V 2002. U mnie zamiast
    składki porównywalnej z poprzednimi miesiącami wpłynęło tylko 25 zł.
    Obliczywszy 7,3% pensji brutto wyliczyłem, że ZUS się rąbnął. Złożyłem od razu
    reklamację w ZUSie. Pan przyjmujący reklamację wcale się nie zdziwił.
    Powiedział, że winny jest nowy system informatyczny (jak wiecie stary system
    informatyczny został odłączony co podawali w telewizji) i że taka sytuacja może
    potwać jeszcze kilka miesięcy ale zapewnił mnie że ZUS wszystko zwróci z
    odsetkami. Sprawdźcie u siebie czy zgadzają wam się składki.

    MK.

  • 7. Data: 2002-07-09 13:09:03
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

> [...]
    > potwać jeszcze kilka miesięcy ale zapewnił mnie że ZUS wszystko zwróci z
    > odsetkami. Sprawdźcie u siebie czy zgadzają wam się składki.

    U mnie (Allianz) skaldka majowa jest w 2-ch ratach
    pierwsza - 24.06 (~20%)
    druga - 28.06 (~80%)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2002-07-09 13:12:12
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
    w wiadomości news:agejd6$th2$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

    > Hehe - doradztwo w wyborze funduszu :-))) Na takie pytania to będzie można
    > zacząć odpowiadać za 5-10 lat (o ile przetrwają ;-)

    Wtedy to będziesz wiedział więcej ale za kolejne 10-20lat ranking może
    diametralnie się zmienić.
    Generalnie chodzi o to, że skoro jest możliwość wyboru to trzeba poznać
    mocne i słabe strony każdej oferty.
    Ja chcę wybrać świadomie, a nie na chybił trafił jak w loterii, bo od tego
    to jest ZUS ;-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-07-09 13:56:43
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Pan Kowalski ma świętą rację, wiekszość nie przetrwa ( ale nie jesteśmy w
    stanie przewidziec nawet w perspektywie 5 lat kto z kim sie połączy ....), a
    powiem więcej .. za 20 lat bedziemy wiedzieć jeszcze wiecej .. Ale Bucks
    musi dokonac wyboru teraz a nei za 5, czy 10 lat ....

    > Generalnie chodzi o to, że skoro jest możliwość wyboru to trzeba poznać
    > mocne i słabe strony każdej oferty.

    Bardzo mądrze - popieram. Z punktu widzenia klienta ofe najważniejsze są:
    stopa zwrotu od poczatku działalności, wysokość opłat pobieranych od składki
    (za zarządzanie oraz oplata dystrybucyjna). Na razie najwieksze znaczenie ma
    wysokość drugiej opłaty, jednak z biegiem czasu (o ile fundusze zróżnicują
    opłatę za zarządzanie - a są takie zakusy na rynku) będzie rosło znaczenie
    tej pierwszej. Bowiem ona jest pobierana od całości zgromadzonych aktywów, a
    te jak wiadomo rosną z miesiąca na miesiąc. Opłata dystrybucyjna jest
    pobierana co miesiac od skladki, którą przelewa ZUS - zatem od każdej naszej
    skladki jest pobierana tylko raz - w przeciwieństwie do opłaty za
    zarzadzanie ... Ale póki co zdaje mi się że opłata za zarządzanie we
    wszystkich ofe wynosi tyle samo - tzn. 0,05% miesiecznie. Proces fuzji ofe
    dopiero sie rozpoczął - zatem jeśli chodzi o akcjonariat .. nie byłoby to
    dla mnie najważniejsze kryterium wyboru. Po dwóch latach od wpływu Twojej
    pierwszej składki będziesz mógł w razie czego bezpłatnie przenieść się do
    innego ofe ( kierując się swoim najlepiej pojetym interesem - czyli po
    prostu stopą zwrotu - w razie gdyby wybrany fundusz zmienił polityke
    inwestycyjną i nie zarobił dla Ciebie tyle, ile mogłyby inne fundusze w tym
    czasie....). Warto zwrócic też uwage na możliwości sprawdzania stanu swojego
    konta emerytalnego (kanały dostępu).

    Życze trafnego wyboru.
    Kaśka

  • 10. Data: 2002-07-09 14:15:41
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > A sprawdzałeś może czy zgadza ci się składka za miesiąc V 2002. U mnie
    zamiast
    > składki porównywalnej z poprzednimi miesiącami wpłynęło tylko 25 zł.

    Oczywiście, że się NIE zgadza. Co za matoły! Poczekam czas jakiś może się
    znajdzie reszta (jak u Pete'a :-).

    K. Kowalski