  • 21. Data: 2006-05-03 11:15:10
    Temat: Re: Zamykanie konta w Multi :)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "anonim" <***com@mail.com> wrote in message
    news:20060503130904.48e7916c@home...
    on Mon, 24 Apr 2006 21:24:44 +0000 (UTC) Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    wrote:

    > zamykają od ręki jak nie masz żadnych kredytów ani funduszy

    Ja mam TFI. Czemu musze je odsprzedac przed zamknieciem?

    MK

  • 22. Data: 2006-05-03 11:25:08
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    Bo otwierales rejestry przez Multi. To tak jak z Domem Maklerskim -
    jezeli zamykasz konto to rozwiazujesz umowe i na jakiej podstawie
    masz miec w tym DM papiery? Wyjsciem w DM jest transfer pap. wart,
    niestety w przypadku FI nie jest to mozliwe.

  • 23. Data: 2006-05-03 12:00:47
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Wed, 3 May 2006 13:15:10 +0200 "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > "anonim" <***com@mail.com> wrote in message
    > on Mon, 24 Apr 2006 21:24:44 +0000 (UTC) Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    > Ja mam TFI. Czemu musze je odsprzedac przed zamknieciem?

    procedury w m*bankach, nie ma innego powodu.
    zauważ jednak, że nie masz haseł do swoich rejestrów FI prowadzonych przez
    m*banki.
    Teoretycznie można by odłączyć rejestry od konta, ale jestem pewien, że bank nie
    wie jak to zrobić.

  • 24. Data: 2006-05-03 12:05:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "nod" <n...@o...pl> wrote in message
    s.com...
> [...]
    > masz miec w tym DM papiery? Wyjsciem w DM jest transfer pap. wart,
    > niestety w przypadku FI nie jest to mozliwe.

    Porownanie zupelnie nietrafione. W przypadku DM papieru sa rejestrowane na
    jego rachunku. W przypadku funduszy rejestry sa utrzymywane przez TFI. Po
    kazdej transakcji dostawalem od TFI wyciag z rejestru. Multi jest tu tylko
    zwyklym posrednikiem.
    Chyba musze zajrzec do umowy, bo nie przypominam sobie aby byla tak mowa o
    koniecznosci odsprzedania jednostek przy zamykaniu rachunku.

    MK

  • 25. Data: 2006-05-03 12:16:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    on Wed, 3 May 2006 13:15:10 +0200 "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > procedury w m*bankach, nie ma innego powodu.
    > zauważ jednak, że nie masz haseł do swoich rejestrów FI prowadzonych przez
    > m*banki.

    Wyobraz sobie, ze mam :). BPH samo przyslalo, w DWS trzeba zlozyc odrebne
    zlecenie o dostep za posrednictwem sieci Internet (dyspozycje sklada sie
    bezposrednio w DWS lub u wyznaczonych dystrybutorow). Citifundusze juz
    mialem wczesniej, wiem mam mozliwosc skladania zlecen za postednictwem
    telefonu lub faksu :).
    Jesli w regulaminie nie ma zapisu o koniecznosci odsprzedazy jednostek przy
    zamykaniu konta, to nie widze zadnego powodu aby to robic :).

    > Teoretycznie można by odłączyć rejestry od konta, ale jestem pewien, że
    bank nie
    > wie jak to zrobić.

    Wie, ale nie powie? ;) IMHO wystarczy w TFI zlozyc dyspozycje zmiany
    rachunku bankowego na jaki maja byc przekazane srodki z odsprzedazy
    jednostek.

    MK

  • 26. Data: 2006-05-03 12:28:49
    Temat: Nie trzeba likwidowac TFI :) [Re: Zamykanie konta w Multi :)]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Chyba musze zajrzec do umowy, bo nie przypominam sobie aby byla tak mowa o
    > koniecznosci odsprzedania jednostek przy zamykaniu rachunku.

    I znalazlem odpowiedni zapis :)

    Rozwiazanie Umowy

    1. Rozwiazanie Umowy moze nastapic poprzez jej wypowiedzenie przez
    którakolwiek

    ze Stron z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od daty

    doreczenia drugiej stronie oswiadczenia o wypowiedzeniu Umowy w formie
    pisemnej

    pod rygorem niewaznosci.

    2. Umowa ulega równiez rozwiazaniu z dniem:

    a) smierci Klienta,

    b) rozwiazania Umowy o prowadzenie rachunku MultiKonto.

    3. Rozwiazanie Umowy nie zmienia stosunku powstalego pomiedzy Klientem a

    Funduszem. W szczególnosci Jednostki Uczestnictwa nabyte przez Klienta w

    Funduszach pozostaja w Rejestrze Klienta.

    4. W przypadku rozwiazania Umowy Klient powinien wskazac w Rejestrze inny

    rachunek bankowy, na który przekazywane beda srodki z tytulu dokonywanych
    przez

    niego zlecen czy dyspozycji.

    zrodlo:
    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/63043/CO_regulamin_63043.pdf

    Jak wynika z powyzszego jednostek nie musimy odsprzedawac. Powinnismy tylko
    podac numer rachunku na jaki beda przelewane srodki gdy zdecydujemy sie na
    odsprzedanie jednostek :).

    MK

  • 27. Data: 2006-05-03 13:27:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 3 May 2006 01:11:11 +0200, w <20060503011111.02ceeef8@home>, anonim
    <***com@mail.com> napisał(-a):

    > musiałeś komuś podpaść ;-)

    Może :). To podpadnę jeszcze bardziej, już złożyłem dwie reklamacje... :)

  • 28. Data: 2006-05-03 17:52:35
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    MK wrote:
    > Jak wynika z powyzszego jednostek nie musimy odsprzedawac. Powinnismy
    > tylko podac numer rachunku na jaki beda przelewane srodki gdy
    > zdecydujemy sie na odsprzedanie jednostek :).

    A poprostu mialem TFI w mBanku, wiec nie mam problemu ;)
    Ciekawe jak Multi sobie poradzi z zamknieciem rachunku. Jeden juz zniknal i
    przelali resztówke.
    Ps. moze spróbuj sobie zmienic (wiem ze sie da) rachunek do obslugi CO - na
    (bezplatny) rachunek depozytowy w multi. Czy rachunek depozytowy moze byc
    rachunkiem do obslugi CO, to nie wiem.

  • 29. Data: 2006-05-03 20:49:17
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Wed, 3 May 2006 14:16:54 +0200 "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > bezposrednio w DWS lub u wyznaczonych dystrybutorow). Citifundusze juz
    > mialem wczesniej, wiem mam mozliwosc skladania zlecen za postednictwem

    mówię o m*bankach - mBank i multi

    > Jesli w regulaminie nie ma zapisu o koniecznosci odsprzedazy jednostek przy
    > zamykaniu konta, to nie widze zadnego powodu aby to robic :).

    według umowy, w przypadku rozwiązania umowy, rejestry pozostają otwarte, ale
    dalej nie masz haseł do rejestrów

    > bank nie
    >
    > Wie, ale nie powie? ;) IMHO wystarczy w TFI zlozyc dyspozycje zmiany
    > rachunku bankowego na jaki maja byc przekazane srodki z odsprzedazy
    > jednostek.

    dyspozycja dyspozycją, ale bez hasła nie możesz się zalogować na swoje konto,
    zrobić konwersji, zobaczyć stanu posiadania.

  • 30. Data: 2006-05-03 21:03:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    on Wed, 3 May 2006 14:16:54 +0200 "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > mówię o m*bankach - mBank i multi
    [...]
    > dyspozycja dyspozycją, ale bez hasła nie możesz się zalogować na swoje
    konto,
    > zrobić konwersji, zobaczyć stanu posiadania.

    Hm... przeciez napisalem, ze mam (lub moge miec). Dostep nie bedzie sie
    odbywal za posrednictwem interfejsu m*Banku, a bezposrednio na stronach
    odpowiednich TFI.

    MK