  • 1. Data: 2010-11-17 19:09:26
    Temat: Nie trzeba było długo czekać skippy
    Od: "root" <r...@v...pl>

    No i już wyciągają lepkie łapy po naszą kasę. A jakie finezyjne
    uzasadnienie?!

    "Minister pracy zwraca uwagę, że środki przekazywane do OFE jeszcze przez
    kilka lat nie będą wykorzystywane ma wypłatę emerytur. W związku tworzone są
    nadmierne rezerwy, podczas gdy finanse publiczne wymagają naprawy. Według
    Jolanty Fedak zasadne byłoby czasowe zawieszenie przekazywania pieniędzy do
    OFE."

    Jak myślicie, o jakich REZERWACH, mówi Fedak?

  • 2. Data: 2010-11-17 20:01:54
    Temat: Re: Nie trzeba było długo czekać skippy
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > pieniędzy do OFE."
    >
    > Jak myślicie, o jakich REZERWACH, mówi Fedak?

    W Rzepie przeczytałem: #1 teza, że ma być DOBROWOLNOŚĆ WYBORU.

    Dalej jest to kłamliwie rozwijane jako zamach na moje pieniądze.

    No sory, jeśli naprawdę mieliby wprowadzić wolność wyboru, to ja wyjdę z
    OFE, Ty zostaniesz i obaj będziemy zadowoleni.

    Ja nie chcę, żeby ktoś grał moją kasą na giełdzie, w szczególności ktoś kto
    osiąga tak marne wyniki za tak dużą prowizję.
    I kupuje gorące papiery od grubasa na górkach (2007 czy teraz, aż siwy dym
    idzie).

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-17 22:16:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Ja nie chcę, żeby ktoś grał moją kasą na giełdzie, w szczególności ktoś
    > kto osiąga tak marne wyniki za tak dużą prowizję.
    > I kupuje gorące papiery od grubasa na górkach (2007 czy teraz, aż siwy dym

    Nie mówię, że to jest dobre, ale przejadanie kasy przez ramoli przy ujemnej
    demografii da Ci jeszcze mniejszą emeryturę niż "inwestowanie" OFE.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-11-17 22:37:43
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2010-11-17 20:09, root wrote:
    > No i już wyciągają lepkie łapy po naszą kasę. A jakie finezyjne
    > uzasadnienie?!

    Już nie naszą. Sąd Najwyższy uznał, że składki nie należą do
    ubezpieczonego, ale do Państwa. Był dość głośny proces w tej sprawie w
    2008 albo 2009 roku.

    A co do samego OFE, to w jego aktualnej konstrukcji najlepsze co dla nas
    teraz może spotkać w kontekście OFE jest jego likwidacja. Podstawowym
    zagrożeniem jest to, że 60-80% portfela stanowią obligacje gwarantowane
    przez nasze Państwo. Jeżeli, któremuś z polityków przyjdzie do głowy
    zmniejszenie naszego zadłużenia poprzez dodrukowanie świeżych złotówek,
    to z całej kasy pozostałej w OFE emerytom zostanie na 2 paczki zapałek
    po 40 latach zbierania (realnie). A to że w ciągu następnych 30 lat taka
    sytuacja wystąpi co najmniej raz jest prawie pewne. Nie wiem jak dużo
    musiało by się zmienić w konstrukcji OFE aby zaistniały przesłanki do
    jego utrzymania.

    Uważam także, że jakiekolwiek emerytury (aczkolwiek, żeby była jasność,
    ja nie liczę, że dostanę cokolwiek na starość) będą zależne od tego jaką
    zdolność wytwórczą nasze firmy i obywatele będą mieli za 30-40lat (bo
    tak naprawdę tylko z ich podatków będziemy mogli otrzymać realne
    pieniądze w przyszłości) to zdecydowanie lepiej dzisiaj inwestować w
    naukę i infrastrukturę oraz przyrost naturalny niż zasilać konta w OFE.
    Bo tylko wysokie PKB w przyszłości może zapewnić minimalną ilość kasy
    dla emerytów za 30-40 lat.

    Inną sprawą jest to, co politycy zrobią z "nadwyżką". Na 99,99% zostanie
    ona przeżarta tu i teraz, a na inwestycje nie starczy, ale to już chyba
    temat na inną opowieść.

    Mroziu

  • 5. Data: 2010-11-17 22:49:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz może spotkać w kontekście OFE jest jego likwidacja. Podstawowym
    > zagrożeniem jest to, że 60-80% portfela stanowią obligacje gwarantowane

    Opisywałem ten wałek.
    Moja kasa idzie do OFE.
    Za nią OFE bierze ode mnie obligi, kasa wraca do mnie
    Za jakiś czas muszę te obligi wykupić odpowiednio drożej, ale to niby nadal
    moja kasa tylko znowu na koncie OFE.

    W sumie jak to prześledzić, niby nic z systemu nie ubywa; obieg zamknięty

    Gdzie to ma ręce i nogi?
    No więc ubywa.

    Za to ciagłe przekładanie z kieszeni do kieszeni tej samej kasy, OFE BIERZE
    PROWIZJE i pasie sie po drodze milion pasozytów rozdzerających na GL szaty
    za OFE:)))

    Przecież to chore.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-17 22:54:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    >
    > Nie mówię, że to jest dobre, ale przejadanie kasy przez ramoli przy
    > ujemnej demografii da Ci jeszcze mniejszą emeryturę niż "inwestowanie"

    Rozumiem, że zarabiasz na giełdzie mniej (procentowo), niż OFE.\
    Tak?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-11-17 23:04:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że zarabiasz na giełdzie mniej (procentowo), niż OFE.\
    > Tak?

    Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej
    niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

  • 8. Data: 2010-11-17 23:10:22
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Jan Werbinski"

    > Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej
    > niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

    Wiem, że tego nie policzysz i pewnie oprócz insajderów z OFE nikt tego nie
    policzy.

    Cofając się do jesieni 2007 OFE miało określone zaangażowanie kwotowo w
    akcje.

    Pytanie zasadnicze brzmi - jeśli od obecnych aktywów odjąć wpływy do OFE od
    tamtego momentu do dziś, to ile byśmy otrzymali w wyniku?

    Myślisz, ze więcej?

  • 9. Data: 2010-11-17 23:17:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    >
    > Pytanie zasadnicze brzmi - jeśli od obecnych aktywów odjąć wpływy do OFE
    > od tamtego momentu do dziś, to ile byśmy otrzymali w wyniku?

    Ja wstępnie i szacunkowo oceniam, że na tamtej kasie na dziś mamy dobrze w
    plecy.

    WIG20 był wtedy 3600, teraz jest 2700.
    Było tu milion postów z których wynika, iż fundy PODĄŻAJĄCE za indeksem to
    egzotyka.
    OFE jest wyjatkowe?
    No nie bardzo.

    Więc na czym niby ma polegać ten rarytas???

  • 10. Data: 2010-11-17 23:23:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Jan Werbinski"
    > Chyba więcej, bo OFE z mojego punktu widzenia zarabiają na oko więcej
    > niż -100%, a ZUS zarabia dokładnie -100%.

    Poza tym przyjmujesz tu założenie, że żadne OFE nie padnie.
    zakładasz jakiś tam zysk (de facto wątpliwy wg mojego poprzedniego posta) do
    ryzyka.

    A jak ja nie chcę go podejmować?
    Dlaczego nie moge wybrać?
    Dlaczego wszyscy lepiej ode mnie wiedzą, co jest dla mnie dobre?