  • 91. Data: 2002-07-23 06:45:03
    Temat: Re: [OT] Nie moge otworzyc konta w Szitibanku
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jul 22, 2002 at 05:09:14PM +0200, Pete wrote:

    > Srodmiescie w jakim miescie :-/
    > ze co? niski komfort? wez taksowke

    To tak, jak bys radzil rolnikowi aby sam nie bawil sie w sianie, ale
    zatrudnil do tego firme ktora to zrobi za niego.

    > Zboczylismy juz na tyle z watku, ze musialem sie wrocic pare dni wczesniej.
    > Wracajac do wysokich cen ubezp. dla rolnikow - nie sadzisz, ze TU same
    > powinny zaczac obnizac stawki w celu przyciagniecia klientow.
    > Nie wiadomo dlaczego - tendencja jest odwrotna.

    Tak naprawde to nie ma tak ze za ew. problemy placiy TU - placa za nie
    ubezpieczeni w danym TU. Jesli rolnikow sie malo ubezpiecza, to
    mniejsza ich ilosc sklada sie na wyplate dla klopotliwych klientow.

    A nie widze powodu aby _ktokolwiek_ dokladal do biznesu.

    --

    --w

  • 92. Data: 2002-07-23 07:47:26
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > mniejsza ich ilosc sklada sie na wyplate dla klopotliwych klientow.
    >
    > A nie widze powodu aby _ktokolwiek_ dokladal do biznesu.

    Ze sobie pozwole wrocic do walkowanego tu przykladu z pakietami.
    TU moga obnizyc ceny na pakiety w celu przyciagniecia klientow
    to dlaczego nie moga tego zrobic z ubezpieczeniami rolniczymi?
    --

    Pete

  • 93. Data: 2002-07-23 07:51:31
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Czesciowo tak. Ale z drugiej strony trzeba tez zauwazyc, ze u nas
    > koszty utrzymania rolnikow sa wielokrotnie mniejsze. Ponadto, rolnicy
    > prawie nie placa podatkow i kryptopodatkow. I nie dotyczy to tylko
    > podatku dochodowego.
    > Dzieki tak minimalnym obciazeniom podatkowym wszyscy inni de facto
    > doplacaja do rolnictwa.

    Nie mam pojecia, czy rolnicy placa PIT/CIT. Ale VAT placa jak wszyscy inni,
    podatki od nieruchomosci tez. Ubezpieczaja sie w KRUS-ie (wiem, wiem
    placa malo). Wiec to nie jest tak, ze maja minimalne obciazenia podatkowe.

    --
    Pete

  • 94. Data: 2002-07-23 08:06:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 23, 2002 at 09:51:31AM +0200, Pete wrote:

    > Nie mam pojecia, czy rolnicy placa PIT/CIT. Ale VAT placa jak wszyscy inni,

    W sensie ze placa wogole czy tez te sama wartosc?

    > podatki od nieruchomosci tez. Ubezpieczaja sie w KRUS-ie (wiem, wiem
    > placa malo). Wiec to nie jest tak, ze maja minimalne obciazenia podatkowe.

    Wiesz, dotacje na benzyne i inne takie.

    --

    --w

  • 95. Data: 2002-07-23 08:06:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 23, 2002 at 09:47:26AM +0200, Pete wrote:

    > Ze sobie pozwole wrocic do walkowanego tu przykladu z pakietami.
    > TU moga obnizyc ceny na pakiety w celu przyciagniecia klientow
    > to dlaczego nie moga tego zrobic z ubezpieczeniami rolniczymi?

    Dlatego ze w przypadku ubezpieczen samochodow tu nie dokladaja do
    interesu. W przypadku rolnikow by zaczely.

    --

    --w

  • 96. Data: 2002-07-23 10:44:19
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    > Dlatego ze w przypadku ubezpieczen samochodow tu nie dokladaja do
    > interesu. W przypadku rolnikow by zaczely.

    Skad wiesz, ze do pakietow nie doplacaja?
    skoro rynkowa cena takiego ubezpieczenia jest ok 3-4 razy wyzsza

    Zeby rozkrecic interes, trzeba sie troche poswiecic na poczatku. Per saldo TU
    wyszlyby na tym do przodu

    --
    Pete

  • 97. Data: 2002-07-23 10:47:08
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    --
    Pete

    > W sensie ze placa wogole czy tez te sama wartosc?

    VAT w sensie klienta koncowego a nie sprzedawcy.

    > Wiesz, dotacje na benzyne i inne takie.

    Jakie dotacje na benzyne???? Od bodajze 10 lat jest walkowany problem ale nigdy nie
    wyszedl
    poza faze projektow.
    Zadnych dotacji z budzetu rolnicy nie dostaja.
    Wiec jesli mozesz to podaj te "inne takie"

    --
    Pete

  • 98. Data: 2002-07-23 12:07:32
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    wydaje mi sie, ze jest to negocjowane dla konkretnej grupy klientów. Okazuje
    sie wtedy, ze wlasciciele np. Renault kupionych w salonie sa mniej narazeni
    na utrate auta czy spowodowanie wypadku niz 'lysy' sprowadzajacy auta z
    zagranicy. Poza tym salon woli dodac tobie np. ABS zamiast dawac tobie
    rabat, a czesc z tego rabatu moze przekazac na kontrakt z ubezpieczycielem.
    W zasadzie to nikt nie bedzie do interesu dokladal, ale mozliwosci sa
    wielkie. Porównaj sobie ceny aut z przed dwóch lat i obecne - prawie sie nie
    zmienily, a w srodku masz wypas na maxa... jakby musieli doplacac, to juz
    lepiej nie produkowac w ogóle. Abu nie psuc rynku wola czesc kasy dac do
    ubezpieczyciela... a przez to przyciagna klientów.

    Maras

  • 99. Data: 2002-07-23 12:42:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pete" <m...@N...bigfoot.com> writes:

> [...]
    > podatki od nieruchomosci tez. Ubezpieczaja sie w KRUS-ie (wiem, wiem
    > placa malo). Wiec to nie jest tak, ze maja minimalne obciazenia podatkowe.

    Jednak maja. Wez pod uwage, ze KRUS to jest stala kwota (nie wiem
    ile w tej chwili wynosi, ale niedawno bylo to kilkaset zlotych za kwartal).
    I to KRUS byl najwiekszym obciazeniem, takie obciazenie to pracownicy
    sluzby zdrowia i nauczyciele mogliby z gory za rok ponosic.

    VAT placa tylko i wylacznie wtedy, gdy sprzedaja towar innemu VATowcowi
    - i per saldo jest to dla nich korzystniejsze niz zwolnienie z VAT,
    bo moga sobie odliczyc VAT z zakupionych np. nawozow (w rezultacie
    placa 3% VAT od udokumentowanej fakturami sprzedazy, a wszystko co
    im potrzebne do tego kupuja za sume netto).

    I nieprawda jest jakoby placili VAT jak wszyscy inni - jest mala roznica
    miedzy 3% (zgadza sie?) i 22%.

    Oprocz tego 3% VATu nie ponosza zadnych obciazen zwiazanych z wielkoscia
    zysku, obrotu itp.

    Podatek od nieruchomosci jest smieszny - porownaj sobie stawki dla
    gospodarstwa rolnego i dla normalnej firmy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 100. Data: 2002-07-23 12:46:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pete" <m...@N...bigfoot.com> writes:

    > VAT w sensie klienta koncowego a nie sprzedawcy.

    VAT w sensie klienta koncowego to placi klient, wiec rolnicy maja sie
    do tego dokladnie nijak. Roznica bylaby wtedy, gdyby klient koncowy
    kupowal produkty rolnika bez posrednictwa zadnego VATowca - i owszem,
    takie sytuacje sa normalne, ale wtedy rolnik VATu nie placi, i nikt
    mu z tego powodu przykrosci nie robi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator