  • 1. Data: 2015-04-07 13:05:36
    Temat: Nie mogę dodać nowego odbiorcy w Meritum!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Próbowałem dodać w Meritum nowego odbiorcę NIE ZAUFANEGO.
    Przy 3 próbach (dwie z domu, trzecia z pracy) dostawałem SMS z kodem do
    potwierdzenia dodania odbiorcy ZAUFANEGO (w treści SMSa jest nazwa odbiorcy,
    ale nie ma nawet kawałka numeru konta).
    Takiego czegoś potwierdzić przecież nie mogę.

    Ten system tak ma czy udało mi się uniknąć ataku?
    P.G.

  • 2. Data: 2015-04-07 13:39:16
    Temat: Re: Nie mogę dodać nowego odbiorcy w Meritum!
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2015 13:05:36 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > ale nie ma nawet kawałka numeru konta).
    > Takiego czegoś potwierdzić przecież nie mogę.
    >
    > Ten system tak ma czy udało mi się uniknąć ataku?

    Zrobiłam to samo, SMS stwierdził że odbiorca zaufany, potwierdziłam
    kodem, dopisał mi niezaufanego, numer konta prawidłowy.

    Czyli system tak ma, czyli mają bajzel.

    --
    Imka

  • 3. Data: 2015-04-07 14:00:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zrobiłam to samo, SMS stwierdził że odbiorca zaufany, potwierdziłam
    > kodem, dopisał mi niezaufanego, numer konta prawidłowy.

    Bałem się że jak potwierdzę i powstanie jakiś ZAUFANY odbiorca o nieznanym
    mi numerze konta to po kilku sekundach wszystko z oszczędnościowego przez
    ROR wyparuje na to nieznane konto i potem kiedyś ktoś tu napisze: "Sam
    jesteś sobie winien. Trzeba czytać SMSy.".

    > Czyli system tak ma, czyli mają bajzel.

    Jak nr konta wpiszę przez ^C^V to ostrzegają, aby sprawdzić a jednocześnie
    uczą aby SMS-ów nie czytać. To są działania w dokładnie przeciwnych
    kierunkach (właściwie zwrotach).
    P.G.

  • 4. Data: 2015-04-08 01:14:37
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-04-07 13:05, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > ale nie ma nawet kawałka numeru konta).
    > Takiego czegoś potwierdzić przecież nie mogę.
    >
    > Ten system tak ma czy udało mi się uniknąć ataku?

    Robisz najpierw przelew i potem masz w opcjach czy dodać do odbiorców
    zdefiniowanych.Wysylasz. Dostajesz 2 razy kod na telefon (jeden do
    zdefiniowania, drugi do potwierdzenia). No i wysyla.

    --
    animka

  • 5. Data: 2015-04-08 01:17:45
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-04-07 13:39, Imka pisze:

    > Zrobiłam to samo, SMS stwierdził że odbiorca zaufany, potwierdziłam
    > kodem, dopisał mi niezaufanego, numer konta prawidłowy.
    >
    > Czyli system tak ma, czyli mają bajzel.

    Najgorsze jest to, że nie można pobrać potwierdzenia przelewu
    przychodzcego, tylko wychodzące. To mnie denerwuje. Potrzebny dokument
    nie będzie przecież honorowany jako skopiowany i wklejony do notatnika.
    Podobno Meritum ma się połączyć z Aliorem. Ciekawa jestem kiedy.

    --
    animka