  • 1. Data: 2005-05-30 09:38:29
    Temat: Na jaki kredyt hipoteczny moge liczyc?
    Od: Ania <a...@a...com>

    Dzien dobry.

    Zarabiam 2400 zł netto miesiecznie, pracuje od 15 miesiecy na umowe 5-letnia. Nie mam

    samochodu ani dzieci. Wkrótce wychodze za maz, ale narzeczony nie ma ostatnio duzych
    zarobkow (mała prywatna firma, w ostatnich 2 latach średnio do 500 zł miesięcznie
    zysku
    netto po odliczeniu ubezpieczen itp.). Na jaki maksymalny kredyt hipoteczny moge
    liczyc i czy
    lepiej wystapic o niego jeszcze jako panna czy wspolnie po slubie?

    Jaki bank polecacie? Ze wstepnych analiz wybralismy MBank lub PKO BP. Chcemy sie
    umowic na spotkanie z konsultantem ktoregos z powyzszych bankow lub z expandera. Na
    kalkulatorach internetowych wychodzi nam, ze nasza maksymalna zdolnosc kredytowa
    wynosi od 150 tys do 200 tys zl, ale boje sie ze w "real life" moze byc gorzej...

    Dodam, że chodzi mi o kupno mieszkania na rynku wtornym. Ogromnie z gory dziekuje za
    WSZELKIE podpowiedzi.

    Ania

  • 2. Data: 2005-05-30 10:03:19
    Temat: Re: Na jaki kredyt hipoteczny moge liczyc?
    Od: "Tomasz" <t...@g...net>

    Ania wrote:
> [...]
    > odliczeniu ubezpieczen itp.). Na jaki maksymalny kredyt hipoteczny
    > moge liczyc i czy lepiej wystapic o niego jeszcze jako panna czy

    podobna sytuacja, z tym ze ja mam umowe na 3lata (jeszcze 2 do
    'odpracowania' ;) ), a moja narzeczona ma auto :) . Po rozmowie z
    konsultantem i symulacji jako kawaler i jako maz z zona zarabiajaca
    _oficjalnie_ minimalna krajowa (cos kolo 800brutto) i autem, wyszlo ze
    lepiej zebym sam, przed slubem wzial kredyt.

    > Jaki bank polecacie? Ze wstepnych analiz wybralismy MBank lub PKO BP.

    wg. moich analiz i wstepnych przymiarek PKO BP, BPH i w odwodzie DOMBank (ze
    wzgledu na podobno najmniejsze wymagania dot. kredytobiorcy), kredyt w CHF

    > Chcemy sie
    > umowic na spotkanie z konsultantem ktoregos z powyzszych bankow lub z
    > expandera. Na kalkulatorach internetowych wychodzi nam, ze nasza

    podobno w expanderze mozna liczyc na nieco lepsze warunki niz bezposrednio w
    banku (z opinii znajomych wyglada ze czasami te lepsze warunki to tylko
    milsza i profesjonalniej wygladajaca obsluga ;) ), osobiscie narazie mnie
    odrzuca koniecznosc zaplaty 100pln kaucji za bardziej szczegolowe
    uzgodnienia (czyli cos wiecej niz orientacyjne okreslenie zdolnosci
    kredytowej, np. w moim przypadku uzyskanie informacji o warunkach i
    papierach dot. budowy domu i sposobu okreslania transz, zabezpieczen
    kredytu, czy chocby momentu w ktorym bank uznaje ze dom jest wybudowany... )
    , ktora (ta kaucja) przepada jesli nie zlozy sie wniosku w ciagu 3m-cy (ze
    niby chca w ten sposob odsiac ludz ktorzy nie traktuja expandera powaznie...
    w sumie nie wiem jak to dokladnie jest, bo fakt nie umowilem sie na
    spotkanie, tylko zaszedlem po drodze do pracy i pewnie nie bylem
    'odpowiednio' ubrany i wogole nie wygladalem powaznie i odpowiednio ;)
    (juz w jednym banku slyszalem katem ucha, ze pewnie jakas ankiete robie
    (tajemniczy klient?), bo kto widzial zeby 27latek stawial dom na wsi ;) ,
    ale (albo wlasnie dlatego) obsluzyli mnie milo i odpowiadali nawet na moje
    najglupsze pytania ;) )

    > maksymalna zdolnosc kredytowa
    > wynosi od 150 tys do 200 tys zl, ale boje sie ze w "real life" moze
    > byc gorzej...

    niestety nie odpowiem, ale z info od konsultantow kredytowych wynika ze nie
    powinna sie ta kwota roznic wiecej jak 5-10% (ale rozne rzeczy mowia, a ja
    jeszcze nie mam wlasnych doswiadczen :) )

    > Dodam, że chodzi mi o kupno mieszkania na rynku wtornym. Ogromnie z

    ja akurat buduje domek ;)

    podrawiam
    --
    Tomek

  • 3. Data: 2005-05-30 10:41:34
    Od: "KrzysiekRR" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > wybudowany... ) , ktora (ta kaucja) przepada jesli nie zlozy sie wniosku w
    > ciagu 3m-cy (ze niby chca w ten sposob odsiac ludz ktorzy nie traktuja

    Inni firmy jak na przykład Open Finance (www.open.pl) lub Goldenegg
    (www.goldenegg.pl) nie pobierają tego typu opłat... to tak na marginesie.

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 4. Data: 2005-05-30 10:51:29
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Ja rozmawiałem z expanderem, co prawda nie brałem przez nich kredytu, ale
    doszedłem do momentu pobrania od nich wszelkich druków do kredytu i nikt nie
    wspominał o żadnej kaucji.

    Grześ

  • 5. Data: 2005-05-30 11:15:56
    Od: "Tomasz" <t...@g...net>

    Grzes wrote:
    > Ja rozmawiałem z expanderem, co prawda nie brałem przez nich kredytu,
    > ale doszedłem do momentu pobrania od nich wszelkich druków do kredytu
    > i nikt nie wspominał o żadnej kaucji.

    bardzo mozliwe, jak wspomnialem, przyszedlem nieumowiony, w stroju roboczym
    (czyli zadnych koszul i krawatow :) ) i tuz po otwarciu lokalu, wiec mozliwe
    ze koles po prostu chcial sie mnie pozbyc, bo mu np. nie pasowalem do
    koncepcji dnia pracy ;)

    w kazdym razie jak juz bede mial pozwolenie na budowe (a juz niewiele
    brakuje... bo juz troche papierow przewalilem) to zajrze ponownie i
    zweryfikuje ta kaucje i warunki jakie proponuja.

    PS. do Grzesia, pisz pod cytatem, bo to wygodniej sie czyta ;)
    --
    Tomek

  • 6. Data: 2005-05-30 22:25:12
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Mon, 30 May 2005 13:15:56 +0200, na pl.biznes.banki, Tomasz napisał(a):

    > bardzo mozliwe, jak wspomnialem, przyszedlem nieumowiony, w stroju roboczym
    > (czyli zadnych koszul i krawatow :) )

    A nie awanturowałeś się bez tego krawata? ;)

    > w kazdym razie jak juz bede mial pozwolenie na budowe (a juz niewiele
    > brakuje... bo juz troche papierow przewalilem) to zajrze ponownie i

    To widzę że masz szansę zrobić plan maksium na ten rok skoro plan minimum
    już tak blisko :) Gratuluję!

    pzdr
    konlin