  • 1. Data: 2008-10-03 08:50:16
    Temat: MultiBank 8,08%
    Od: "okt" <t...@o...pl>

    wczoraj byłem w oddziale MultiBanku. Chciałem ulokować 40 tys na 8,08% ale
    dostałem od nich zamiast 8,08% aż 10% na 3 m-ce w pakiecie z 2 letnią lokatą
    inwestycyjną cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.

  • 2. Data: 2008-10-03 08:53:28
    Temat: Re: MultiBank 8,08%
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > inwestycyjną cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    > sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.

    a ile musiałeś wpłacić na to cappucino? to 2-letnia lokata z gwarancją
    kapitału, oznacza to, że możesz po dwóch latach dostać 100% kapitału =
    tyle ile wpłaciłeś

  • 3. Data: 2008-10-03 09:49:50
    Od: Adam <A...@g...com>

    On 3 Paź, 10:50, "okt" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > inwestycyjną  cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    > sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.

    No ok - to popatrzymy na tą lokatę inwestycyjną Cappucino:
    http://media.multibank.pl/PressOffice/PressRelease.9
    6125.po

    Składa się z 3 indeksów:

    S&P GSCI Coffee Excess Return
    S&P GSCI Cocoa Excess Return
    S&P GSCI Sugar Excess Return

    Wykresy tych indeksów:
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_G25 - kawa
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_G25 - kakao
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_GSJ - cukier

    Pamiętaj, ze zgodnie z warunkami lokaty kupiłeś indeksy w połowie
    kwietnia 2008. Nie widać na razie wielkich wzrostów. Jeśli chcesz się
    wycofać to zapłacisz zgodnie ze wzorem ze strony multi.

    Jeszcze co do gwarancji 100% w dacie wykupu - warto zobaczyć kto to
    gwarantuje. Lehman Brothers też wypuszczał struktury z gwarancją 100%
    w dacie wykupu - teraz wszyscy co mieli ta gwarancję mogą się ustawić
    w kolejce razem z obligatariuszami i kredytodawcami Lehman - ale
    wątpliwe czy to 100% dostaną (prędzej 30%)

    Wg mnie w obecnych czasach bezpieczniej było wziąć te 8% i nie bawić
    się w żadne lokaty inwestycyjne. Może zarobisz na tej lokacie
    inwestycyjnej, a może nie - ja Ci życzę, żebyś zarobił ale dziwi mnie
    jak ludzie rzucają sie na dodatkowe 2% oprocentowania i jednocześnie
    ryzykują dużo więcej nawet nie do końca wiedząc co kupują.

  • 4. Data: 2008-10-03 10:01:34
    Od: Adam <A...@g...com>

    Te dane, które podałem dotyczą starej subskrypcji - teraz widzę jej
    ponowienie.

    http://media.multibank.pl/PressOffice/PressRelease.1
    07570.po

    Szczególnie podoba mi się stwierdzenie:
    "Instrument bazowy: koszyk indeksów tematycznych S&P GSCI Cofee, S&P
    GSCI Cocoa oraz S&P GSCI Sugar. Wszystkie trzy indeksy surowcowe, o
    które opiera się inwestycja w ostatnich trzech latach wykazywały
    tendencję wzrostową"

    Po pierwsze trzeba by uściślić, o który indeks bo każdy z tych trzech
    ma 3 odmiany (spot, total return, excess return). Poza tym patrząc na
    wykresy z ostatnich 3 lat (w zasadzie to też jest nadużyciem, bo
    praktycznie żaden z tych indeksów nei ma więcej niż 2 lata :) to ja
    bym tego tendencja wzrostową nie nazwał - raczej pojedynczym wyskokiem
    a teraz powrót na swoje miejsce

  • 5. Data: 2008-10-03 13:31:59
    Od: "ms" <m...@h...pl>

    nie masz co tlumaczyc, to jakis bezczelny naganiacz, swoja droga zanim
    wrzucisz kase do Multibanku zainteresowalbym bym sie stanem Comerzbanku.

    Użytkownik "Adam" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

  • 6. Data: 2008-10-03 13:44:26
    Od: Waldemar Pytlik <w...@o...pl>

    ms pisze:
    > nie masz co tlumaczyc, to jakis bezczelny naganiacz, swoja droga zanim
    > wrzucisz kase do Multibanku zainteresowalbym bym sie stanem Comerzbanku.

    Bardzo dobrze, że zostało to wytłumaczone, bo ktoś czytający
    sporadycznie grupę, a nie obeznany z tematem (jak ja :)) mógłby ten post
    potraktować jako dobrą radę (już zacząłem się nad tą lokatą zastanawiać).

    --
    pozdr
    wp

  • 7. Data: 2008-10-03 18:56:39
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    ms pisze:
    > nie masz co tlumaczyc, to jakis bezczelny naganiacz, swoja droga zanim
    > wrzucisz kase do Multibanku zainteresowalbym bym sie stanem Comerzbanku.

    Trafiony-zatopiony :)

    Z maila zapoczątkowującego wątek:

    michal@dell:~$ whois 193.41.230.142
    [...]
    inetnum: 193.41.230.0 - 193.41.230.255
    netname: BRE-MBANK
    descr: BRE BANK SA - MBANK
    descr: ul.Piotrkowska 148/150 90-063 Lodz / Poland
    country: PL
    admin-c: EN245-RIPE
    tech-c: EN245-RIPE
    status: ASSIGNED PI
    mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    source: RIPE # Filtered

    Hłe hłe...

    --
    Michał
    http://mrc.tychy.pl/

  • 8. Data: 2008-10-03 21:03:24
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    okt pisze:
> [...]
    > inwestycyjną cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    > sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.

    PLONK

  • 9. Data: 2008-10-03 23:28:15
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    okt pisze:
> [...]
    > inwestycyjną cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    > sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.

    PLONK. Zglosilem gdzie trzeba.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 10. Data: 2008-10-04 08:24:20
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    sob, 04 paź 2008 o 10:35 GMT, sensei napisał(a):

    > ten sposob stracilem jeden dzien odstekowy co przy duzych kwotach lokat moze
    > byc dosc znacza strata.

    Bez przesady, 15zl od 100tys to jest duzo? oczywiscie lepiej tego uniknac,
    ale bez przesady :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 11:49:04 up 2 days, 14:41, 3 users, ]