  • 1. Data: 2008-10-03 07:57:12
    Temat: Bezpieczeństwo depozytów w czasach kryzysu...
    Od: Amrest <t...@g...com>

    Wczoraj Grecja zapewniła stuprocentową gwarancjębezpieczeńśtwa
    depozytów w swoich bankach (druga po Irlandii) dzięki czemu Polbank
    stał się najbardziej bezpiecznym bankiem w Polsce.

  • 2. Data: 2008-10-03 08:07:57
    Temat: Re: Bezpieczeństwo depozytów w czasach kryzysu...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wczoraj Grecja zapewniła stuprocentową gwarancjębezpieczeńśtwa
    > depozytów w swoich bankach (druga po Irlandii) dzięki czemu Polbank
    > stał się najbardziej bezpiecznym bankiem w Polsce.

    ale z Polski do Grecji jest dość daleko, odzyskanie ewentualnych
    utraconych wkładów może nie być takie łatwe...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2008-10-03 08:23:42
    Od: Amrest <t...@g...com>

    On 3 Paź, 10:07, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > ale z Polski do Grecji jest dość daleko, odzyskanie ewentualnych
    > utraconych wkładów może nie być takie łatwe...
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Raczej chodzi o sam fakt, banki z taka gwarancja maja sporo gotowki na
    operacje. Plynnosc w tych czasach jest najwazniejsza, a po takich
    deklaracjach zaufanie rosnie mocno i przyciaga cash. Patrz przyklad
    irlandii gdzie teraz do bankow plynie kasa z pobliskiej wyspy. To jest
    jak rating kraju, Grecja mając EUR to nie rosja z 1998.

    Choc uwazam, ze na razie nasze banki maja sie calkiem dobrze, choc
    problemy z plynnosia juz sie pokazuja co widac i na rynku
    miedzybankowym i na ogloszeniach o lokatach :-)

  • 4. Data: 2008-10-03 17:06:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Amrest napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >irlandii gdzie teraz do bankow plynie kasa z pobliskiej wyspy. To jest
    >jak rating kraju, Grecja mając EUR to nie rosja z 1998.

    Jak to rozumieć? Rządy gwarantują? Czym? Pieniędzmi budżetowymi?
    Czy chodzi o zniesienie limitu gwarancji przez ichnie fundusze
    gwarancyjne?
    To nie najlepsze wyjście. Jeżeli są naciski na banki, żeby ostrożniej
    pożyczały to powinno działać w obie strony. Klienci też powinni
    uważać, komu pożyczają. A tu widzę coś zgoła odwrotnego, skoro
    i tak mają gwarancję.
    Arek

  • 5. Data: 2008-10-03 17:57:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > ale z Polski do Grecji jest dość daleko, odzyskanie ewentualnych
    > utraconych wkładów może nie być takie łatwe...

    No bez zartow, krotki lot samolotem albo, jesli ktos potrzebuje
    samochodem, to tez w ciagu doby pewnie dojedzie.

    Rozumialbym jakas Nigerie albo przynajmniej Wenezuele, ale Grecja -
    daleko?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-10-03 20:43:34
    Od: Daniel <d...@l...com>

    On 3 Paź, 09:57, Amrest <t...@g...com> wrote:
    > Wczoraj Grecja zapewniła stuprocentową gwarancjębezpieczeńśtwa
    > depozytów w swoich bankach (druga po Irlandii) dzięki czemu Polbank
    > stał się najbardziej bezpiecznym bankiem w Polsce.

    ale tylko do 20000 EUR, no nie ?
    tak czy siak lepiej niz BFG

  • 7. Data: 2008-10-04 02:11:13
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > No bez zartow, krotki lot samolotem albo, jesli ktos potrzebuje
    > samochodem, to tez w ciagu doby pewnie dojedzie.
    jesli znasz perfekcyjnie grecki to nie widze problemu...

  • 8. Data: 2008-10-04 14:41:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radek Wroclawski <r...@n...pl> writes:

    > jesli znasz perfekcyjnie grecki to nie widze problemu...

    Jakos nie przypominam sobie specjalnych problemow z dogadaniem sie
    z Grekami, i to niekoniecznie tylko w banku.
    Z innymi nacjami to wyglada roznie, czasem tez w banku albo na innym
    lotnisku, gdzie IMHO wszyscy powinni gadac w jakims wspolnym jezyku.

    Tak czy owak, (koszty + czas dojazdu do w tym przypadku Grecji +
    koszty dogadania sie z nimi itd) * (prawdopodobienstwo takiej
    potrzeby) wygladaja chyba nie tak zle?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2008-10-05 18:29:35
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 04 Oct 2008 16:41:38 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]

    Byłem samochodem (porządnym) w Grecji i do Aten jechałem 3 dni - 2500
    km.

    > Tak czy owak, (koszty + czas dojazdu do w tym przypadku Grecji +
    > koszty dogadania sie z nimi itd) * (prawdopodobienstwo takiej
    > potrzeby) wygladaja chyba nie tak zle?

    Biorąc pod uwagę, że pomimo braku jakichkolwiek problemów z komunikacją
    nie zawsze można się dogadać z polskimi bankami, to nie byłbym takim
    optymistą.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2008-10-05 21:16:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Amrest" d...@k...goog
    legroups.com

    : Wczoraj Grecja zapewniła stuprocentową gwarancjębezpieczeńśtwa
    : depozytów w swoich bankach (druga po Irlandii) dzięki czemu Polbank
    : stał się najbardziej bezpiecznym bankiem w Polsce.

    ZTCW:

    Grecja daje gwarancję na wszystko 100%
    Niemcy na wszystko 90%
    Polska 100% do 1000 Euro i 90% na resztę

    Stefczyki (niby też Polska) ponoć dają 100% na 100%. :)

    -=-

    I tak jest od lat. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'