  • 1. Data: 2002-11-16 23:08:57
    Temat: Mozilla
    Od: "LeszekR." <l...@k...otnok.pl>

    Wiele czytam jak to IE jest beznadziejne i postanowiłem zainstalować
    Mozillę. I mam wobec tego jedno pytanie - czy jest taka opcja jak w IE aby
    przeglądarka nie zapisywała szyfrowanych strona na dysku. Bo w mozilli po
    wylogowaniu z mBanku i cofnięciu się jesteśmy z powrotem na rachunku. Co
    prawda nie można nieczego zdziałać bo po wybraniu czegokolwiek system
    krzyczy że nieważny klucz, ale ktoś odświeżając stronę może poznać np. stan
    konta. Bo jest to chyba poważne ograniczenie mozilli?

    LeszekR.
    P.s. ew. jaka inna przeglądarka jest bezpieczna bo może IE nie jest wcale
    takie złe.

  • 2. Data: 2002-11-17 00:41:51
    Temat: Re: Mozilla
    Od: "|<onrad" <usenet@=WYTNIJ-TO=karpieszuk.prv.pl>

    LeszekR.: A w damskiej ubikacji jest napisane:
    > Wiele czytam jak to IE jest beznadziejne

    bedzie to pewnie troll, ale sie z Toba zgodze :-P

    > i postanowiłem zainstalować
    > Mozillę.

    dobry wybor, ale...

    > I mam wobec tego jedno pytanie - czy jest taka opcja jak w IE aby
    > przeglądarka nie zapisywała szyfrowanych strona na dysku. Bo w mozilli po
    > wylogowaniu z mBanku i cofnięciu się jesteśmy z powrotem na rachunku.

    Jezeli chodzi o bankowosc to jakos banki i mozilla sie nie lubia. Z
    jednej strony wiekszosc bankow ma strony tak zrobione aby nie pojawily
    sie nigdzie indziej niz w IE (szczytem beznadziei jest tu dla mnie
    e.pkobp). Z drugiej, wlasnie cachowanie stron.

    > Bo jest to chyba poważne ograniczenie mozilli?

    Nie wiem czy powazne. Sam mam konto w mBanku i smialo uzywam do niego
    Mozilli. Wiem, ze mozna sie cofnac do strony przed wylogowaniem, ale nie
    uwazam tego za niebezpieczne. Raz ze uzywam Mozilli we wlasnym domu i
    jakos nie wyobrazam sobie sytuacji ze ktos mi przychodzi i 'cofa' aby
    sprawdzic ile mam na koncie, dwa, ze po zamknieciu okna przegladarki
    chyba jest bezpiecznie, juz wrocic nie mozna (ale nie probowalem).

    Poki co polecam:
    1. po kazdym odwiedzeniu mBanku
    Edycja>Preferencje>Nawigator>Historia>Wyczysc historie
    2. stworzenie nowgeo profilu do bankowosci i ustawienie tam cache na 0
    lub 1 (jak zero nie przejdzie) dni cachowania stron. I modlic sie
    dodatkowo ze ktoregos dnia pojawia sie hasla na profile :-)

    Od razu mowie ze sam tych zabezpieczen nie stosuje. To tak dla
    wrazliwych :-)

    --
    pozdrawiam , email:
    www.Karpieszuk.prv.pl /~~\ karpieszuk.prv.pl

  • 3. Data: 2002-11-17 09:03:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "|<onrad" <usenet@=WYTNIJ-TO=karpieszuk.prv.pl> writes:

> [...]
    > jednej strony wiekszosc bankow ma strony tak zrobione aby nie pojawily
    > sie nigdzie indziej niz w IE (szczytem beznadziei jest tu dla mnie

    Huh? epko swietnie dziala w Netscape 4.x pod linuksem i w mozilli pod
    linuksem.

    MJ

  • 4. Data: 2002-11-17 12:20:02
    Od: "|<onrad" <usenet@=WYTNIJ-TO=karpieszuk.prv.pl>

    Michal Jankowski: A w damskiej ubikacji jest napisane:

    > Huh? epko swietnie dziala w Netscape 4.x pod linuksem i w mozilli pod
    > linuksem.

    Faktycznie, ale chyba masz konto od niedawna. Teraz dopiero sprawdza i
    faktycznie poprawili blad. Pole 'Pomoc' bylo rozciagniete przez cala
    szerokosc ekranu i zaslanialo przyciski 'zaloguj mnie' a potem np
    informacje o koncie (jak juz udalo ci sie wymyslnymi sztuczkami przez
    logowanie przebrnac). A to dlatego, ze jakis 'webmaster' (cudzyslow
    zamierzony) dla tabelki z 'pomoc' dal width=100% zamiast 100px.

    Uwierz mi ale mnostwo ludzi do nich o tym pisalo, sam poslalem kilka
    listow. A oni to ignorowali, tylko raz slyszalem ze komus odpowiedziano,
    ze opracowuja nowa wersje strony i nie chce im sie juz poprawiac tego
    bledu. Gdy dzwonilem powiedzieli mi ze 'pracuja nad tym'. To ostatecznie
    mnie sklonilo do ucieczki do mBanku*. Jezeli u nich miesiacami trwa
    zmiana '%' na 'px' w kodzie strony, no to ja dziekuje

    *) konto w e.pkobp nadal mam. sluzy mi juz jedynie do obnizenia kosztow
    mBanku. wplacam w okienku pko, za darmo przelewam do mBanku, tam rosna
    procenty a jak potrzeba kasy to za darmo przelewam do pko, zawsze
    ilestam trzymam zebym mogl pojsc do bankomatu i nie zrobic debetu

    --
    pozdrawiam , email:

  • 5. Data: 2002-11-17 17:42:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Faktycznie, ale chyba masz konto od niedawna. Teraz dopiero sprawdza i

    Od wiosny zeszlego roku, z tym ze NN pod linuksem uzywam do tego
    gdzies od sierpnia zeszlego roku.

> [...]
    > logowanie przebrnac). A to dlatego, ze jakis 'webmaster' (cudzyslow
    > zamierzony) dla tabelki z 'pomoc' dal width=100% zamiast 100px.

    A owszem, taki blad byl, ale obserwowalem go tylko w Mozilli, w NN
    4.7x bylo dobrze. A w Mozilli dawalo sie pracowac odpowiednio
    manipulujac wielkoscia liter (control+/control-), chociaz oczywiscie
    upierdliwe to bylo okropnie.

    > Uwierz mi ale mnostwo ludzi do nich o tym pisalo, sam poslalem kilka
    > listow. A oni to ignorowali, tylko raz slyszalem ze komus

    O, na sugestie zmian to oni sa betonowo odporni, to prawda.

    Do dzis zreszta na stronie startowej widzimy

    "
    Microsoft VBScript runtime error '800a01f4'
    Variable is undefined: 'htmlCopyrightNS'
    /default.asp, line 126
    "

    ale to nie przeszkadza.

    > tym'. To ostatecznie mnie sklonilo do ucieczki do mBanku*. Jezeli u
    > nich miesiacami trwa zmiana '%' na 'px' w kodzie strony, no to ja
    > dziekuje

    Z drugiej strony - to jest bank, tu kazda zmiana musi byc zatwierdzona
    na 20 sposobow, nie moze byc tak, ze pan Kazio poprawia sobie, jak
    chce...

    MJ

  • 6. Data: 2002-11-17 22:05:32
    Od: "|<onrad" <usenet@=WYTNIJ-TO=karpieszuk.prv.pl>

    Michal Jankowski: A w damskiej ubikacji jest napisane:
    > Od wiosny zeszlego roku, z tym ze NN pod linuksem uzywam do tego
    > gdzies od sierpnia zeszlego roku.

    Nie uzywam, w mozilli blad pko objawial sie od zawsze

    > A owszem, taki blad byl, ale obserwowalem go tylko w Mozilli,

    Nie w Mozilli, a w pko :-) To programisci tego banku popelnili blad a
    nie tworcy przegladarki. Sorry, wyczulony jestem ;)

    > A w Mozilli dawalo sie pracowac odpowiednio
    > manipulujac wielkoscia liter (control+/control-),

    To wlasnie o tym pisalem twoerdzac ze na strone dostaje sie kombinowaniem.

    Tak przy okazji. na mozdev ponoc lezy dodatek do Mozilli pozwlajacy
    recznie przeciagac rozne elementy stron, np menu chce miec po prawej,
    logo banku niech zniknie, formularz troche nizej. I mozilla takie
    ustawienia zapamietuje. Nie uzywalem ale wydaje mi sie ze swietnie by
    sobie radzilo z bladami pko

    > Z drugiej strony - to jest bank, tu kazda zmiana musi byc zatwierdzona
    > na 20 sposobow, nie moze byc tak, ze pan Kazio poprawia sobie, jak
    > chce...

    Sorry, mnie jako klienta to nie obchodzi. Jak nie sa dostosowani do
    dzisiejszych czasow niech dalej obsluguja emerytow :-)

    --
    pozdrawiam , email:

  • 7. Data: 2002-11-18 09:28:04
    Od: Marcin Wyszomierski <f...@n...pl>

    On Sun, 17 Nov 2002 00:08:57 +0100, LeszekR. wrote:
    > Wiele czytam jak to IE jest beznadziejne i postanowiłem zainstalować
    > Mozillę. I mam wobec tego jedno pytanie - czy jest taka opcja jak w IE aby

    A moze http://kmeleon.sourceforge.net

    --|mw|

  • 8. Data: 2002-11-21 09:05:32
    Od: Ohm <o...@p...onet.pl>

    LeszekR. wrote:
> [...]
    > wylogowaniu z mBanku i cofnięciu się jesteśmy z powrotem na rachunku. Co

    Prosta rada: po wylogowaniu zamknij okno przeglądarki. Strona jest
    zacache-owana w pamięci RAM, a nie na dysku, więc to wystarcza.

    Pzdr,
    Ohm