  • 1. Data: 2003-01-23 09:29:52
    Temat: Millenium - SKANDAL jakiego nie było
    Od: k...@o...pl

    Sprawa jest niecodzienna i wygląda następująco.
    Końcem 2001 r. jako stały Klient ww. banku dostałem kredyt mieszkaniowy oraz
    kartę Visa Gold do konta Premium. Z racji otrzymania nowych produktów
    kredytowych poproszono mnie o zwrot posiadanej karty kredytowej AmEx (z dużo
    mniejszym limitem niż na otrzymanej V.Gold).
    Zwracając kartę zapytałem czy mam teraz spłacić całe zadłużenie na AmEx, ale
    otrzymałem odpowiedź, że "nie, nie trzeba - będzie Pan spłacać jak dotychczas
    wg dostępnych opcji (czyli od 10%/m-c wzwyż); także czas nie ma znaczenia:
    spłaca Pan aż do całkowitej spłaty". OK - ucieszyłem się i tak też robiłem.
    W czerwcu 2002 r. do salda zadłużenia AmEx dopisano pozycję "opłata roczna za
    użytkowanie karty" - wtedy złożyłem reklamację, że kredyt co prawda mam, ale
    karty nie mam, więc proszę o nieobciążanie mnie z tyt. jej użytkowania.
    Reklamację rozpatrzono pozytywnie.
    Millenium ma taki dobry zwyczaj, że wraz z comiesięcznym wyciągiem, przysyła
    tzw. plan spłat na m-c następny: data, kwota itd. Co m-c oprócz innych pozycji
    widniała także ta dot. karty AmEx i zawsze była to opcja 10% - nie zmieniałem
    tego.
    Tak też było na wyciągiu za m-c XI'2002: w planie spłat na m-c XII'2002
    widniała pozycja w kwocie 10% spłaty karty AmEx.
    Jakież było moje zaskoczenie, gdy dnia 20.12.2002 r. (dzień spłaty karty to 19-
    ty dzień m-ca) na moim koncie pojawiło niedozwolone saldo ujemne w kwocie ponad
    10-krotnie przewyższającej kwotę raty za AmEx'a!
    Nie chcę tutaj się rozpisywać ile telefonów i wizyt w banku przeżyłem, pokrótce
    tylko powiem, że bank zmienił opcję spłaty karty AmEx na... 100%!! Bez powodu,
    bez żadnego pisma, informacji - i do dzisiaj właściwie nie wiadomo - DLACZEGO?!?
    Dnia 20.12.2002 r. złożyłem stosowną reklamację zarówno w oddziale banku jak i
    wysłałem ją faksem. Do dnia dzisiejszego nie dostałem ŻADNEJ odpowiedzi. Kilka
    dni temu telefonicznie dowiedziałem się, że reklamację już rozpatrzono(termin -
    sic!) negatywnie z uzasadnieniem, że limit na karcie należy spłacić w
    momencie.... zwrotu karty!!!
    Z powyższego wynika, że mojej reklamacji nikt nawet dokładnie nie przeczytał, a
    odpowiedź centrali Millenium służy nade wszystko zlekceważeniu Klienta i jego
    zbyciu. Smaczku całej sytuacji dodaje fakt, że Unikonto Premium jest drogim
    kontem i "nie dla każdego" (coś jak VIP albo wyżej w innych bankach) - kosztuje
    40 zł/m-c.
    Jeżeli próby ugodowego załatwienia sprawy spełzną na niczym - sprawę skieruję
    do arbitra bankowego. Głównie, jak napisałem, chodzi mi o sposób traktowania
    Klienta ("ponoć" ważnego), który wobec powyższego nigdy nie wie czego i
    dlaczego może się spodziewać!

    Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i czekam na ewentualne pomysły i pytania.

  • 2. Data: 2003-01-23 09:45:19
    Temat: Re: Millenium - SKANDAL jakiego nie było
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > spłaca Pan aż do całkowitej spłaty". OK - ucieszyłem się i tak też robiłem.

    Ja skladalem wniosek na Amexa z limitem na 10.000 i przy odbiorze zapomniano mi
    powiedziec ze limit wynosi tylko 3.500 PLN. Obsluga plcowki w Warszawce w
    Mariottcie szybko pokazala ze customer service w Millenium to czysta
    amatorszczyzna. Uciekaj stamtad !

  • 3. Data: 2003-01-23 10:07:40
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    > Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i czekam na ewentualne pomysły i
    pytania.

    Pomyslow na ten bank mi brak. Przezylem podobna historie z reklamacjami,
    sprawa ciagnie sie od lipca ub. roku. Po czterech czy pieciu interwencjach
    dostalem dopiero kilka dni temu pisemna odpowiedz na pierwotna reklamacje
    ( dotyczyla kilku spraw). W czesci najwazniejszej zalatwiono ja odmownie i
    podobnie jak Ty uwazam, ze reklamacje nie sa zbyt uwaznie czytane, to co mi
    odpowiedziano graniczy z kpina. Rowniez mysle o skierowaniu sprawy do
    arbitra. Wielu zapyta po co ja jeszcze wiaze sie z tym bankiem, ano - ma
    kilka niezaprzeczalnych zalet....
    darek

  • 4. Data: 2003-01-23 11:05:21
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    traktowania
    > Klienta ("ponoć" ważnego), który wobec powyższego nigdy nie wie czego i

    Stary, to nie jest smaczek, tylko skandal. niewazne czy ktos ma saldo
    miesieczne 3000, 5000 czy 50000, obsluga powinna byc fachowa w kazdym z tych
    przypadkow.

  • 5. Data: 2003-01-23 21:50:01
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

> [...]
    > tutaj się rozpisywać ile telefonów i wizyt w banku przeżyłem [...]
    > i do dzisiaj właściwie nie wiadomo - DLACZEGO?!?

    To normalne. Uciekaj stamtąd.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {C47DCB11-E57D-4D6F-960A-170C939E65E0}

  • 6. Data: 2003-01-23 21:58:49
    Od: k...@o...pl

    > To normalne. Uciekaj stamtąd.
    >
    > --
    > empeg   // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l
    >
    > {C47DCB11-E57D-4D6F-960A-170C939E65E0}

    Hmmm... Nie wiem czy się jasno wyraziłem: to nie takie proste - przecież kredyt
    mieszkaniowy nie bierze się zwykle w kwotach niskich na tyle, żeby w krótkim
    okresie czasu nagle to spłacić... Szczególnie jak JUŻ się wzięło.
    Ale będę coraz poważniej rozważał taką ewentualność - tyle że to trochę potrwa,
    niestety...
    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2003-01-23 22:16:52
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okresie czasu nagle to spłacić... Szczególnie jak JUŻ się wzięło.
    > Ale będę coraz poważniej rozważał taką ewentualność - tyle że to trochę potrwa,

    Wiele banków udziela kredytow mieszkaniowych na splate kredytu
    mieszkaniowego w innym banku. Rozejrzyj sie tylko, a zobaczysz,
    ze i oprocentowanie maja lepsze.

  • 8. Data: 2003-01-23 22:52:48
    Od: k...@o...pl

    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wiele banków udziela kredytow mieszkaniowych na splate kredytu
    > mieszkaniowego w innym banku. Rozejrzyj sie tylko, a zobaczysz,
    > ze i oprocentowanie maja lepsze.

    Z ciekawości zapytam, bo ja mam 5,5% w EUR: kto ma znacząco nizsze?? Jest ktoś
    taki...??

  • 9. Data: 2003-01-23 22:58:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    k...@o...pl wrote:

    > Z ciekawości zapytam, bo ja mam 5,5% w EUR: kto ma znacząco nizsze?? Jest ktoś
    > taki...??

    A kiedy brałeś kredyt? Tak z ciekawości pytam...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2003-01-23 23:00:54
    Od: k...@o...pl

    > A kiedy brałeś kredyt? Tak z ciekawości pytam...
    >

    > --
    > Przemysław Maciuszko

    Przełom XI/XII'2001 r. przy (tylko) 10% wkładzie własnym. :-))