  • 21. Data: 2016-01-12 09:35:48
    Temat: Re: Media górą?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 01/12/2016 09:59 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F." 5694015c$0$22829$6...@n...neostrada.pl

    >Jest jeszcze ta aukcja GSM, z której jednorazowo ma wpaść kilka
    >miliardów.
    >Więc na 500/dziecko starczy na kilka miesięcy 2016 roku, ale co
    >dalej?

    >- 500 zł na dziecko już ma opóźnienie (czyli, oszczędności dla
    >budżetu) w roku 2016 (obiecane było od początku roku); w 2017 nie
    >będzie już tak dobrze

    Juz sa kolejne pomysly - na drugie dziecko, nie dla bogatych ..

    >- ludzie w naszym kraju nie chcą mieć dzieci, więc z czasem na
    >emerytury
    będzie płacić coraz mniej ludzi

    I dlatego takie wazne, zeby mieli dzieci :-)

    Nie chca ? Raczej nie maja warunkow.

    >- na większą ilość imigrantów z krajów bliskich kulturowo (Rosja,
    >Ukraina, Białoruś) osiedlających się w naszym kraju też w zasadzie
    >nie ma co liczyć, bo podobnie jak masa młodych Polaków, wolą zacząć
    >dorosłe życie gdzieś na zachodzie - drenaż mózgów na własne życzenie
    >będzie trwał dalej

    Ale my im pozwolimy, a Zachod niekoniecznie :-)
    Poza tym ... jesli dostana 500zl na dziecko (Pis im nie chce dac), a
    tych dzieci 4, to chetnie przyjada.

    >Podsumowując - słabo to widzę. Politycy zafundują nam kilka lat zabaw
    >z czasów Gierka, a dalej scenariusz grecki?

    Taka wola narodu :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-01-12 09:37:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5694015c$0$22829$6...@n...neostrada.pl

    >Dziecko 500 rocznie żre 18, a MBelka dał nadmiarowo tylko 4. :)

    Ale w stosunku do ubieglego roku, to juz dal 7.5, i to juz prawie
    polowa programu :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-01-12 10:04:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/12/2016 05:35 PM, J.F. wrote:

    > Juz sa kolejne pomysly - na drugie dziecko, nie dla bogatych ..

    No tak, zapomniałem, że bykowe przecież też można wprowadzić.
    Wszak starych kawalerów i panien u nas dostatek.

    > będzie płacić coraz mniej ludzi
    >
    > I dlatego takie wazne, zeby mieli dzieci :-)
    >
    > Nie chca ? Raczej nie maja warunkow.

    Wydaje mi się, że raczej nie chcą.

    Dużo masz znajomych, którzy "mają warunki" *i* więcej niż dwójkę dzieci?

    > Ale my im pozwolimy, a Zachod niekoniecznie :-)
    > Poza tym ... jesli dostana 500zl na dziecko (Pis im nie chce dac), a
    > tych dzieci 4, to chetnie przyjada.

    Czyli nie przyjadą.

    > Taka wola narodu :-)

    Niestety.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 24. Data: 2016-01-12 10:17:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 01/12/2016 05:35 PM, J.F. wrote:

    >No tak, zapomniałem, że bykowe przecież też można wprowadzić.
    >Wszak starych kawalerów i panien u nas dostatek.

    Summa summarum, to bykowe i tak bedzie - skad niby te pieniadze, jesli
    nie z podatkow ?
    Tylko ze po zmianach moze byc potrzebne nie 18 mld, a np 9. A tu sam
    NBP wplaca juz 7.5.

    Obawiam sie tylko jednego - doplacanie od drugiego dziecka wzrostu
    dzietnosci nie spowoduje.
    Nadal ci co sie obawiaja ze ich nie stac, beda czekac z pierwszym.

    Za to jakis margines bedzie mial po 4. Ale wazne, ze bilans rosnie :-)
    No, zabrac marginesowi, przekazac do adopcji, po jednym na rodzine, to
    bedzie zysk dla budzetu podwojny :-)

    >Wydaje mi się, że raczej nie chcą.
    >Dużo masz znajomych, którzy "mają warunki" *i* więcej niż dwójkę
    >dzieci?

    Wcale ... ale czy to nie wynika z tego, ze jak sie dorobili tych
    warunkow, to juz bylo troche za pozno na kolejne dziecko ?

    Dwojka w sam raz, na razie problem jest taki, ze wielu nie ma nawet
    jednego.
    A nawet jak ma, to dziecko jak dorosnie to wyjezdza do lepszych
    krajow, bo pracy dla niego nie ma.

    >Czyli nie przyjadą.

    Kwestia rachunku - moze jednak oplaca sie placic po te 500zl, jesli
    dziecko bedzie potem ZUS przez 40 lat placilo ?
    Poza tym mozna wpuszczac takich, co juz te dzieci maja, w srednim
    wieku :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-01-12 16:57:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5694bae7$0$698$6...@n...neostrada.pl

    > I dlatego takie wazne, zeby mieli dzieci :-)

    > Nie chca ? Raczej nie maja warunkow.

    300 lat temu warunki były straszliwie gorsze niż teraz -- ale
    dzieci były w obfitości. Dziś dofinansujesz dzieci, które
    w dorosłym życiu też będą żądały dofinansowania, ale większego
    niż teraz. I wychowają tak swoje dzieci.

    Małe dzieci spać nie dają, ale duże dzieci żyć nie dają.
    Małe dzieci -- mała bieda, duże dzieci -- duża bieda.

    To przysłowia.

    Z doświadczenia własnego wiem, że dzieci kiedyś wspierane finansowo
    przeze mnie, w swym dorosłym (obecnym) życiu nadal żądają wspierania
    finansowego, tyle, że większego niż prze laty. Kiedyś zadawalały się
    dosłownie drobiazgami (a ja byłem bogatszy niż teraz) zaś obecnie żądają
    mieszkań, pracy (posady -- bo są raczej niezbyt przydatne zawodowo)
    za 10kpln miesięcznie itd...

    > Ale my im pozwolimy, a Zachod niekoniecznie :-)
    > Poza tym ... jesli dostana 500zl na dziecko (Pis im nie chce dac), a tych dzieci 4,
    to chetnie przyjada.

    W Rosji żyją Polacy zesłani przez Stalina czy inne władze Moskiewskie.
    Im nie tylko można, ale **trzeba koniecznie** dać, nie 500, ale więcej.
    Nie jako łaskę, ale jako psi obowiązek!

    Aby było jasne -- nie mam tam (na zsyłkach) znajomych czy krewnych bądź
    powinowatych...

    Gierka, a dalej scenariusz grecki?

    > Taka wola narodu :-)

    A w wypadku tworzenia państwowego prawa -- wola narodu jest święta.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 26. Data: 2016-01-12 17:42:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5694bb35$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > Ale w stosunku do ubieglego roku, to juz dal 7.5, i to juz prawie polowa programu
    :-)

    Ale te 3.5 uwzględniona już.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 27. Data: 2016-01-12 17:47:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5694c4b5$0$22829$6...@n...neostrada.pl

    > Poza tym mozna wpuszczac takich, co juz te dzieci maja, w srednim wieku :-)

    Kiedyś nazywano to zsyłką na przymusowe prace do III Rzeszy.
    Teraz mogą to być łaski niemieckiej demokracji. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 28. Data: 2016-01-12 21:22:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 12.01.2016 o 16:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Małe dzieci spać nie dają, ale duże dzieci żyć nie dają.
    > Małe dzieci -- mała bieda, duże dzieci -- duża bieda.
    >
    > To przysłowia.

    I jeszcze jedno:
    Kto ma pszczoły ten ma miód
    kto ma dzieci ten ma smród.