  • 11. Data: 2016-01-10 16:26:00
    Temat: Re: Media górą?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO - zadluzenie tu jest mniej istotne.

    Zadłużenie w euro jest tu istotne, ponieważ każdy większy wzrost kursu
    spowoduje przekroczenie limitu 60% PKB. Po obrobieniu OFE margines
    bezpieczeństwa trochę się zwiększył, ale przecież nie będzie taki
    w nieskończoność.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2016-01-10 18:23:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

> [...]
    > spowoduje przekroczenie limitu 60% PKB. Po obrobieniu OFE margines
    > bezpieczeństwa trochę się zwiększył, ale przecież nie będzie taki

    Nie będzie. ;)

    OFE zostaną zjedzone do końca, ale kawałek po kawałku -- jednorazowy
    rzut wszystkiego na taśmę dałby straty wartości papierków wartościowych...

    Do tego prorokuję kolejne zadłużanie -- o kolejny bilion plnów przez kolejne 10 lat.
    :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 13. Data: 2016-01-11 00:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 03:55:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 15ni267zbcvh6$....@4...net
    > Nie z Chinami? ;)

    Chinskie towary to ~10% importu, same Niemcy robia 20%.

    > Gdy ja coś chcę kupić w Chinach to raczej wiążą mnie dolce. :(

    Moze Ty, chinskie towary hurtem moga byc kupione w europejskim
    przedstawicielstwie ...

    J.

  • 14. Data: 2016-01-11 02:05:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." zpzcbg3at872$....@4...net

    > Moze Ty, chinskie towary hurtem moga byc kupione
    > w europejskim przedstawicielstwie ...

    Więc gdzie poza Chinami kupię Umi Rome? [Umi Romeo?]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-01-11 14:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >spowoduje przekroczenie limitu 60% PKB. Po obrobieniu OFE margines
    >bezpieczeństwa trochę się zwiększył, ale przecież nie będzie taki

    No owszem, to jest argument. Tylko, ze argument dla rzadu, zeby
    stabilizowal kurs, a nie argument dla gospodarki, ani dla spekulantow.

    Ale ... jak nam UE ten PKB wylicza ? Nie w euro czy w $ ?
    Nie bedzie tak, ze jak zlotowka spadnie, to PKB wyrazony w walucie sie
    utrzyma, za to zadluzenie zlotowkowe spadnie ?

    J.

  • 16. Data: 2016-01-11 20:24:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >No owszem, to jest argument. Tylko, ze argument dla rzadu, zeby
    >stabilizowal kurs, a nie argument dla gospodarki, ani dla
    >spekulantow.

    No i jeszcze jeden czynnik:

    http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/510197,z
    ysk-nbp-ile-zarobil-narodowy-bank-polski-w-2015-pien
    iadze-banku-centralnego-do-budzetu.html

    dzieki spadkowi kursu NBP "zarobil" dwa razy wiecej i przekaze rzadowi
    do wydania.

    Bedzie na program "dziecko 500zl"

    J.

  • 17. Data: 2016-01-11 22:25:28
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >spowoduje przekroczenie limitu 60% PKB. Po obrobieniu OFE margines
    >bezpieczeństwa trochę się zwiększył, ale przecież nie będzie taki

    Czasem myślę, że obecna władzuchna tak nienawidzi poprzedników
    właśnie za to, że ubiegli ich w skoku na OFE. Czym ograniczyli pole manewru
    neosocjalistów.
    Co do złotówki - widać ostatnio wahania (dłównie w dół) kursu PLN do
    wszelkich walut, nawet do ukraińskiej hrywny.

    Arek

  • 18. Data: 2016-01-11 23:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    >Czasem myślę, że obecna władzuchna tak nienawidzi poprzedników
    >właśnie za to, że ubiegli ich w skoku na OFE. Czym ograniczyli pole
    >manewru
    >neosocjalistów.

    No gdzie - przeciez wzieli cale odium na siebie, a nie zdazyli
    skonsumowac.
    Takich to blogoslawic ... oczywiscie po cichu :-)

    >Co do złotówki - widać ostatnio wahania (dłównie w dół) kursu PLN do
    >wszelkich walut, nawet do ukraińskiej hrywny.

    No nie wiem - rok temu bylo euro po 4.3, dwa lata temu po 4.2 - trzyma
    sie.
    Na razie...

    J.

  • 19. Data: 2016-01-12 01:59:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5694015c$0$22829$6...@n...neostrada.pl

    > Bedzie na program "dziecko 500zl"

    Dziecko 500 rocznie żre 18, a MBelka dał nadmiarowo tylko 4. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 20. Data: 2016-01-12 08:22:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/12/2016 09:59 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "J.F." 5694015c$0$22829$6...@n...neostrada.pl

    > Dziecko 500 rocznie żre 18, a MBelka dał nadmiarowo tylko 4. :)

    Jest jeszcze ta aukcja GSM, z której jednorazowo ma wpaść kilka miliardów.

    Więc na 500/dziecko starczy na kilka miesięcy 2016 roku, ale co dalej?

    - 500 zł na dziecko już ma opóźnienie (czyli, oszczędności dla budżetu)
    w roku 2016 (obiecane było od początku roku); w 2017 nie będzie już tak
    dobrze

    - aukcji GSM już nie będzie

    - zysku NBP najprawdopodobniej też już nie będzie

    - do tego dochodzi potencjalne obniżenie wieku emerytalnego, czyli
    większe płatności z budżetu

    - ludzie w naszym kraju nie chcą mieć dzieci, więc z czasem na emerytury
    będzie płacić coraz mniej ludzi

    - na większą ilość imigrantów z krajów bliskich kulturowo (Rosja,
    Ukraina, Białoruś) osiedlających się w naszym kraju też w zasadzie nie
    ma co liczyć, bo podobnie jak masa młodych Polaków, wolą zacząć dorosłe
    życie gdzieś na zachodzie - drenaż mózgów na własne życzenie będzie
    trwał dalej

    Podsumowując - słabo to widzę. Politycy zafundują nam kilka lat zabaw z
    czasów Gierka, a dalej scenariusz grecki?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com