  • 1. Data: 2002-06-07 20:07:04
    Temat: Male podatki za granica
    Od: " Karol Adamczyk" <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mam pytanie odnosnie rozliczania sie za moje uslugi z podmiotem zagranicznym
    w Czechach: dostalem dosc duze zamowienie za 9000 EURO a zapowiadaja sie
    dalsze i zastanawiam sie jak je rozliczyc, zeby nie zaplacic niepotrzebnie
    duzych podatkow:

    1. Zalozyc firme w czechach jako cudzoziemiec, ale wtedy bym musial zrobic
    takie duze koszty a minimum podatek tam jest 15 %.
    2. Zalozyc firme na cyprze, bo to raj podatkowy, ale nie wiem jakie sa
    koszty - ktos cos moze poradzic odnosnie tego?
    3. Wystawic fakture na nieistniejaca firme w Polsce i miec nadzieje, ze
    Urzedy Skarbowe w Czechach i Polsce nie wymieniaja faktur i nie wspolpracuja?
    4. Jako obywatel polski wystawic umowe o dzielo? Ale to chyba najdrozej
    wyjdzie. Chociaz sa umowy pomiedzy Polska a Czechami o ograniczeniu
    podwojnego podatkowania.
    5. Wystawic fakture na kogos w polsce i zaplacic mu podatek od tego - 16 %.
    6. Cos jeszcze?

    Bardzo prosze o podpowiedzi,
    Karol Adamczyk