  • 1. Data: 2003-04-14 10:07:01
    Temat: Lukas zmiana kwoty minimalnej lokaty
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Ostatnio Lukas zmienił kwotę minimalnej lokaty z 200 zł na 1000 zł. Widać
    idzie w ślady BZWBK. Przecież to oczywiste, że trudniej jest uzbierać te
    1000 zł niż pięć razy mniej, więc lokaty będą tam nie dla każdego. Jeśli o
    mnie chodzi, to zacząłem szukać innego Banku. Może ktoś wie jak jest w
    mBanku?

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-04-14 12:32:08
    Temat: Re: Lukas zmiana kwoty minimalnej lokaty
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    > Ostatnio Lukas zmienił kwotę minimalnej lokaty z 200 zł na 1000 zł.
    Czyż nie tak powinno być w każdym banku?
    :)
    P.

  • 3. Data: 2003-04-14 12:52:18
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "pierwek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czyż nie tak powinno być w każdym banku?
    > :)
    Ano się wystawili. Najlepsze było moje ździwienie, gdy stypednium wysłane z
    BZWBK (konto Instytutu) 4 kwietnia nie dotarło na moje konto do dnia 8
    kwietnia. Ponieważ na środę były mi potrzebne pieniądze zlikwidowałem jedną
    kolatę 360 zł. W środę 9 kietnia pojawiły pieniądze ze stypedium - szło 5
    dni :-) więc chciałem założyć lokatę na nowo. A tu komunikat. Minimalna
    kwota 1000 zł. Napisałem dziś oficjalne pismo z pytaniem o co w tym
    wszystkich chodzi. Bo lokaty i tak zakłada maszyna więc roboty wiele przy
    tym nie ma.

    Piotrek

  • 4. Data: 2003-04-14 22:23:49
    Od: "miecz" <h...@p...onet.pl>

    > Może ktoś wie jak jest w mBanku?

    w mBanku to jest bracie inne życie i inny świat - raj po prostu
    samo się wszystko robi

    tam nie płaci się prawie za nic
    konto można założyć bez deklarowanych wpływów, bez opłaty
    miesięcznej, wpisowego, wykupnego, oczepnego, nic
    a z lokat się nie korzysta, bo na rachunku jest oprocentowanie
    takie jak na lokacie. Czyli jak masz 3 zł na koncie to też jest
    oprocentowane na maksa czyli 5,4% teraz (chyba - nie pamiętam)

  • 5. Data: 2003-04-14 23:00:44
    Od: p...@p...onet.pl

    stypednium wysłane z
    > BZWBK (konto Instytutu) 4 kwietnia nie dotarło na moje konto do dnia 8
    > kwietnia.

    To jest niemożliwe ! Po prostu poinformowano Cię, że wtedy je wysłano a
    fizycznie przelew złożono w banku później. Poproś uczelnie o potwioerdzenie z
    BZWBK to się zdziwisz.

    o co w tym
    > wszystkich chodzi. Bo lokaty i tak zakłada maszyna więc roboty wiele przy
    > tym nie ma.

    Możliwości jest wiele. Ale jeżeli chodzi o system to on takich operacji
    wykonuje codziennie miliony..a utrzymanie infrastruktury...itp jest bardzo
    drogie...

    DS

  • 6. Data: 2003-04-15 07:25:47
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "miecz" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b7fcdn$6bb$1@foka.acn.pl...

    > w mBanku to jest bracie inne życie i inny świat - raj po prostu
    > samo się wszystko robi
    >
    > tam nie płaci się prawie za nic

    Czyli podobnie jak w Lukasie :-)

> [...]
    > takie jak na lokacie. Czyli jak masz 3 zł na koncie to też jest
    > oprocentowane na maksa czyli 5,4% teraz (chyba - nie pamiętam)

    Lokoty to lubię, bo dzięki nim można zaoszczędzić pieniądze np. na wakacje.
    Dlatego tak rozłościła mnie sprawa podniesienia kwoty minimalnej w Lukasie z
    200 do 1000 zł
    Jak można tak bez problemu odłożyć 1000 zł to i Bank nie jest potrzebny bo
    można te pieniądze zainwestować gdzie indzie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-04-15 09:47:26
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    >
    > To jest niemożliwe ! Po prostu poinformowano Cię, że wtedy je wysłano a
    > fizycznie przelew złożono w banku później. Poproś uczelnie o

    Może, choć w to wątpię. Instytucja solidna, zwasze wszystko na czas. Kiedyś
    już się raz pytałem poszło jednak nim pojawiło się na koncie też minęło parę
    dni. Prawdopodobnie kasę przetrzymuje BZWBK.

    > o co w tym
    >
    > Możliwości jest wiele. Ale jeżeli chodzi o system to on takich operacji
    > wykonuje codziennie miliony..a utrzymanie infrastruktury...itp jest bardzo

    Przy taniejących cenach 1GB i jednocześnie przy wzroście mocy obliczeniowej
    komputerów takie tłumaczenie jest nie do przyjęcia. A infrastrukutura czyli
    budynek(i) gdzie stoją serwery jest taka sama. Jeśli jednak to co piszesz
    jest prawdą to pora zastanowić się nad zmianą Banku. Gdyż, jeśli dla Banku
    problemem jest wykonanie milionów operacji w ciągu dnia, co daje przy
    milionie dziennie, 11 operacji na sekundę to nie najlepiej świadczy o Banku.
    Przy Lukasie (liczbie klientów) ten milion operacji dziennie jest grubo na
    wyrost. Koszt super komputera takiego co wykonuje setki miliardów operacji
    na sekundę to około 2 M$ co jest kwotą znikomą przy kosztach innych jak
    utrzymanie budynków, pensjach itp. Więc Bank nie tutaj powinien szukać
    oszczędności, bo pracując na przestarzałym sprzęcie, dla którego ponad siły
    jest wykonanie 11 operacji na sekundę daleko nie zajedzie. Tyle jest w
    stanie zrobić nawet zwykły Intel 286 (o 386 DX nie wspominając) z połowy lat
    80'tych ubiegłego wieku :-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2003-04-15 10:08:27
    Od: m...@p...onet.pl

    Idą w ślady innych! Odłożyć 1 tys. złotych jest naprawdę trudno (zwłaszcza dla
    studenta). A jeszcze zablokować taką kwotę na dłużej, to jeszcze ciężej.

    Kto w takim razie oferuje jeszcze lokaty na min.<=200 PLN?

    Kredyt Bank? BISE?

  • 9. Data: 2003-04-15 10:13:56
    Od: p...@p...onet.pl

    co daje przy
    > milionie dziennie, 11 operacji na sekundę to nie najlepiej świadczy o Banku.

    TYCH OPERACJI NA SEKUNDĘ JEST ZNACZNIE ZNACZNIE WIĘCEJ...

    > Przy Lukasie (liczbie klientów) ten milion operacji dziennie jest grubo na
    > wyrost.

    OKOŁO 450 TYŚ. RORÓW + SETKI TYSIĘCY KLIENTÓW LUKAS SA TO NA PEWNO NIE PRZESADA

    Koszt super komputera takiego co wykonuje setki miliardów operacji
    > na sekundę to około 2 M$ co jest kwotą znikomą przy kosztach innych jak
    > utrzymanie budynków, pensjach itp.
    TAK, ALE KAŻDY BANK MUSI POSIADAĆ WIĘCEJ NIŻ 1 TAKI KOMPUTER(Z RÓZNYCH WZGLĘDÓW
    I POTRZEB) WIĘC ZAZWYCZAJ SERWERY ŚREDNIEJ WIELKOSCI BANKU SĄ WARTE ZNACZNIE
    WIĘCEJ.

    DS

  • 10. Data: 2003-04-15 10:22:10
    Od: K <krzysp10@nospam_usun.wp.pl>

    Użytkownik Piotr Solarz napisał:
    [...]
> [...]
    > stanie zrobić nawet zwykły Intel 286 (o 386 DX nie wspominając) z połowy lat

    Jest "drobna" różnica między operacjami na sekundę wykonywanymi przez
    procesor a operacjami księgowania (i innymi potrzebnymi dla przelewów).
    A o wydajności i kosztach to polecam www.tpc.org :). BTW do wyników
    podawanych przez tą organizację też nie można podchodzić bezkrytycznie.

    K.