  • 1. Data: 2009-06-10 06:59:21
    Temat: [Lukas] Visa - płatność w Europie
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Witam,

    Jestem w posiadaniu VE i VG od Lukasa, e-konto pro. Która z tych kart nadaje
    się najlepiej do płacenia w EU?

    Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
    płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

    --
    Pzdr
    Artur

  • 2. Data: 2009-06-10 07:22:20
    Temat: Re: [Lukas] Visa - płatność w Europie
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Funaki" news:h0nlk8$gol$1@news.task.gda.pl

    > Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
    > płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

    Karty Lukasa nie mam (i chyba mieć nie będę), ale z tym mastercardem to było
    dawno i nieprawda :)
    A jaka jest prawda? a no taka, że wszystko zależy od banku i kursów jakie
    ustala. Jeżeli masz zamiar ostro "szarżować" z zakupami za granicą to
    najlepiej zastosować się do jednego z poniższych punktów:
    1. Uzbroić się w kartę rozliczaną w walucie, w której płacisz (euro, funty
    itp.), wydawaną do konta walutowego
    2. Uzbroić się w delfina mBanku
    3. Uzbroić się w kartę Polbanku - osobiście tego trzeciego nie posiadam, ale
    z tego co wnioskuję po czytaniu tej grupy oraz opinii znajomych dochodzę do
    wniosku, że pkt. 3 wypada najlepiej - transakcje zagraniczne są bowiem
    bezpośrednio przeliczane na PLNy :)

  • 3. Data: 2009-06-10 07:25:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 08:59:21 +0200, Funaki napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich
    > najlepiej płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?

    Karty Lukasa obsługuje BZWBK, więc przelicznik będzie taki sobie. Lepiej
    już wyrobić sobie darmowe konto w Polbanku i kartę VE do niego. Wszystko
    jest darmowe a przeliczniki najlepsze w pl. Przy wypłacie pieniędzy z
    zagranicznych bankomatów należy pamiętać o opłacie, także opłaca się brać
    raczej większe kwoty.

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-06-10 07:50:55
    Temat: Re: Visa - płatność w Europie
    Od: k...@o...pl

    On 10 Cze, 08:59, "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> wrote:

    > Jak to właściwie jest z tym przelicznikiem? Którą kartą od nich najlepiej
    > płacić za granicą? Coś słyszałem, że Mastercard, ale dlaczego?
    Co do MC to cześciej nie ma dodatkowej prowizji za przewalutowanie
    przy kartach MC niż VC.
    Natomiast jak wspomniał xbartx w Polbanku kursy do kart są najlepsze,
    lepsze od kantorowych, w okolicy kursów średnich NBP.

  • 5. Data: 2009-06-10 09:07:05
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Natomiast jak wspomniał xbartx w Polbanku kursy do kart są najlepsze,
    > lepsze od kantorowych, w okolicy kursów średnich NBP.

    Dzięki chłopaki za uświadomienie.
    Mam jeszcze konto w Polbanku utworzone na potrzeby spłaty hipoteki i VE do
    niego, także przed wyjazdem do Grecji załaduję konto i w drogę. :)

    --
    Pzdr
    Fun

  • 6. Data: 2009-06-10 09:59:53
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 09:22:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > 2. Uzbroić się w delfina mBanku
    Tragiczne kursy. Opłacalna w użyciu jeśli planuje się wybierać drobne
    kwoty, przy wyższych kurs niweluje "bezpłatność" wypłaty.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-06-10 10:59:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 11:07:05 +0200, Funaki napisał(a):

    > Dzięki chłopaki za uświadomienie.
    > Mam jeszcze konto w Polbanku utworzone na potrzeby spłaty hipoteki i VE
    > do niego, także przed wyjazdem do Grecji załaduję konto i w drogę. :)

    Dobrą kombinacją jest Polbank+mBank jeżeli nie chcesz nosić za dużo
    gotówki przy sobie. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to tylko Polbank i
    wypłaty powyżej 100 euro jak ktoś kiedyś liczył, albo w ogóle jedna
    wypłata na cały wyjazd, ale i tak pewnie zabraknie ;)
    Ale jeżeli przytrafi się potrzeba wybrania 10/20 euro to mBankowy
    delfinek nadaje się w sam raz - brak opłaty za wypłatę z zagranicznego
    bankomatu.

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-06-10 11:04:52
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:59:11 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

> [...]
    > Ale jeżeli przytrafi się potrzeba wybrania 10/20 euro to mBankowy
    > delfinek nadaje się w sam raz - brak opłaty za wypłatę z zagranicznego

    Albo Polbank+Eurobank. W Eurobanku opłata 5zł a kurs znacznie lepszy
    (przynajmniej taki był we wrześniu). Polbank: 3,28-3,30 za euro, Eurobank:
    3,33 +5zł, Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;).

    --
    Kojer

  • 9. Data: 2009-06-10 11:20:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 10:59:11 +0000, xbartx napisał(a):

    > Dobrą kombinacją jest Polbank+mBank jeżeli nie chcesz nosić za dużo
    > gotówki przy sobie.

    No właśnie kolega mi mówi, był w Irlandii parę dni i na kursie euro
    popłynął w mBanku bardziej, niż przy płatności kartą Citi (!)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2009-06-10 13:01:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 11:20:33 +0000, Olgierd napisał(a):

    > No właśnie kolega mi mówi, był w Irlandii parę dni i na kursie euro
    > popłynął w mBanku bardziej, niż przy płatności kartą Citi (!)

    Hmmm ale chyba ta Citi to była karta do konta gdzie miał zdeponowane
    Euro, bo w lepsze kursy Citi niż mBank to raczej ciężko uwierzyć, no ale
    kto wie BRE się aktualnie, można powiedzieć, rozkłada ;)

    Xenocide